Pegaso 650 Strada je nadaljevanje zgodbe iz začetka devetdesetih. Se še spomnite Moto 6, 5? Da, to je bil eden prvih poizkusov Aprilie, da bi vstopila med velike motocikle. Moto je bil za tiste čase nekaj izjemno posebnega, nenavadnega, morda celo preveč nenavaden za tisti čas. Sedaj doživljamo njegovo vstajenje iz pepela. Pegaso Strada je pravzaprav njegova reinkarnacija, ne novi Pegaso (ta ostaja v prodaji), ampak oživitev ’funbike’ motociklov.
In Pegaso 650 Strada je moral biti zelo priden v prejšnjem življenju. Če se ne motimo, gre po hindujsko nekako takole: če si poreden, se spremeniš v nekaj slabega, če si priden, pa v nekaj boljšega. Nova Strada je vsekakor dober motocikel, to smo začutili že ob prvem stiku. Oblikovno so Italijani spet prekosili sami sebe. Z nenavadno masko so Stradi vtisnili tako močan pečat, da enostavno ne moremo govoriti o pomanjkanju idej ali slabem okusu za estetiko.
Vsekakor je to eden najbolj svežih motociklov ta hip, predvsem pa ne daje občutka, da smo nekaj na njem že videli. Tudi izdelava je nadpovprečna, lahko rečemo celo ob boku najboljšim japonskim proizvajalcem, na trenutke (to si upamo zapisati) pa jih celo prekaša. V tem cenovnem razredu, ko se cene gibljejo med 1, 5 in 1, 8 milijona tolarjev, so celo Japonci podlegli vplivu cenene delovne sile na Kitajskem, kar se odraža na komponentah kot tudi na izdelavi. O kakšnih žlahtnih detajlih lahko dandanes le sanjamo.
Pegaso 650 Strada je drugačen, razlikuje se v majhnih in velikih detajlih. Ob vsakem zagonu motorja na zaslonu preglednih, ličnih in uporabnih merilnikih voznika pozdravita napis strada 650 in vijugasta cesta. Pozorno ni kaj! Sladokuscem pa zaigra srce ob pogledu na zajeten sprednji Brembov zavorni kolut (320 mm) in modro pobarvanih litih platiščih. Ni kaj dosti izgubljati besed, to so ene boljših zavor, ki smo jih preizkusili v zadnjem času na podobnih motociklih!
Ne smemo spregledati veliko prostora pod sedežem, kamor gre nekaj orodja in dežni kombinezon, še bolj pa smo bili veseli predala (odklepa se s pritiskom na gumb, ki je na krmilu) na posodi za gorivo, kamor smo lahko stlačili dokumente, denarnico, listek za cestnino in podobno drobnarijo. Motoristu ali motoristki (Pegaso 650 Strada je zaradi prijaznih voznih lastnosti primeren tudi za nežne ženske ročice), ki si želi nečesa novega, so tako ponudili ravno prav čokoladnega posipa, da zadovolji sladkosnednost po žlahtnosti, ki jih ta z večkratnimi naslovi svetovnih prvakov ovenčana znamka premore.
Kako se Strada izkaže na cesti?
Dejstvo, da jo poganja Yamahin agregat, ki ga poznamo iz XT660, lahko pomeni samo nekaj dobrega. Moč motorja (50 KM) je enakomerno porazdeljena skozi celotno območje vrtljajev, da je vožnja živahna in nezahtevna. Prožnosti v motorju je dovolj, največja moč pa ne bo pustila razočaranih vseh tistih, ki si med ovinki gorskih serpentin želijo nekaj supermoto užitkov. Aprilia je namreč tudi izredno dobro uravnotežena, še posebej pa preseneti majhen rajdni krog. To ji prinaša okretnost skuterja v mestni gneči, kar je le še ena kljukica več na seznamu stvari, ki jih imamo radi.
Vse, kar smo na Pegaso 650 Strada pogrešali, je bil nekoliko višji sedež (ta je sicer na voljo v seznamu dodatne opreme). Ko smo motor prvič oželi do konca, se nam je sicer zazdelo, da dodatna šesta prestava ne bi nič škodovala, a kasneje smo doumeli, da je 170 km/h tako ali tako dovolj za motocikel z ne ravno veliko vetrne zaščite (stari Pegaso je premore bistveno več), motor pa se je tako ali tako zelo rad vrtel. Ker tu ne gre za potovalni enduro (še enkrat poudarjamo, da ta motocikel ni naslednik Pegasa, ampak povsem novo poglavje) je potovati s Strado najlepše tam okrog 100 km/h, zaradi dobre aerodinamike pa smo brez težav vztrajali v pokončni drži tudi tja do 140 km/h.
Za 1.659.900 tolarjev je to presneto dober motocikel, ki se ne sramuje svojega drugačnega videza in uporabnosti. Da, tudi vožnja na zadnjem sedežu je lahko zabavna.
Cena testnega vozila: 1.659.900 SIT
Motor: 4-taktni, enovaljni, tekočinsko hlajen, 659 cm3, 37 kW (50 KM) pri 7.000/min, el. vbrizg goriva, el. zagon
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga
Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni nastavljivi hidravlični blažilnik
Gume: spredaj 110/70 R 17, zadaj 160/60 R 17
Zavore: spredaj 1-krat kolut premera 320 mm, zadaj kolut premera 240 mm
Medosna razdalja: 1.479 mm
Višina sedeža od tal: 780 mm
Posoda za gorivo: 16 l
Masa: 168 kg
Zastopnik: Autocomerce Auto, d. o. o., Baragova 5, Ljubljana, tel.: 01/588 45 54
HVALIMO IN GRAJAMO
+ videz
+ izdelava
+ detajli, komponente
+ uporabnost
+ motor
+ prava cena
- nizek sedež (vozniki nad 180 cm višine so se počutili
- malce preveč skrčeno)
- malce trd menjalnik (1, 2, 3 prestava)
Peter Kavčič, foto: Matej Memedovič