Aprilia Pegaso 650 Trail

14. 9. 2006 | Peter Kavčič
Deli

Pegaso je bil16 let potovalni enduro. Z novo generacijo lani predstavljenega Pegasa Strada so to tradicijo prekinili.

Strada je postal nekakšen ’funmoto’, torej križanec med supermotom in endurom, izredno lahkotno vodljiv na zavitih asfaltnih cestah ali za živahno vijuganje po mestu. A pri Aprilii so prisluhnili tudi tistim, ki se radi zapeljejo z asfalta na makadam ali pa na daljšo pot, kjer pridejo prav izdatnejša vetrna zaščita (vetrobranski ščitnik nad masko), ščitniki rok in motorja ter višje nasajeno vzmetenje. Tako je nastal Trail, ki je zmožen daleč udobno pripeljati svojega voznika z veliko prtljage in še sopotnico povrhu.

Tehnično sta Trail in Strada skoraj enaka. Najočitnejša razlika je v cestno-terenskih gumah in vzmetenju. Spredaj imajo klasične teleskopske vilice daljši gib, zadaj je nastavljivi blažilnik prav tako prilagojen, da mehkeje požre kakšno grbino več od Strade. Gib vzmetenja je spredaj in zadaj 170 milimetrov. Ob ugodnem položaju sedenja, mehkem sedežu, ki zagotavlja pokončno držo in neboleče telo tudi po večurni vožnji, je Trail prava stvar za potovanje v zmernem tempu. 660-kubični Yamahin enovaljnik pač zmore svojih 50 ’konjev’ in čudežev ne zmore narediti.

A to še ne pomeni, da je motor podhranjen, nikakor, le poudariti želimo, da ima raje zavite podeželske ceste kot ’odprte’ avtoceste. Motocikel med vožnjo ne počne nobenih neumnosti in mirno sledi zastavljeni liniji skozi ovinke. Seveda brez pretiravanja, saj imajo gume, višje težišče in mehkejše vzmetenje močan vpliv na vozne lastnosti. Zato je Trail lahko odličen za tiste, ki se jim cena milijon in pol zdi poštena za dobro narejen, vsestransko uporaben izdelek, z odličnim oblikovanjem, duhovitimi in uporabnimi domislicami (odlični merilniki, predalček za drobnarije . . ), spodobno zmogljivim motorjem in dobrimi zavorami.

Vozniki in voznice nižje rasti bodo sicer imeli malce težav z dokaj visokim sedežem (820 milimetrov od tal), a tudi to se da z nekaj spretnosti premostiti. Italijani bi mu rekli belissima (prelepa), mi pa trailissima, kot lepa in uporabna.

besedilo: Peter Kavčič

tekst: Saša Kapetanovič