Aprilia Pegaso Cube 650

22. 9. 2000
Deli

V starogrški mitologiji je veljalo, da je krilati konj Pegaz simbol pesništva in pesniškega navdiha - kdor ga zajaha, zagotovo postane pesnik.

Stilizirani Pegaz se na Apriliah pojavlja že nekaj let. Da njegova krila ne bi izgubila leska in zbledela v množici tržnih konkurentov, je vsako leto deležen vsaj manjših kozmetičnih sprememb. Njegovi snovalci namreč skrbno pazijo, da je njegova podoba kljub večletnemu vztrajanju na sceni vedno sveža in moderna. In očitno jim gre delo dobro od rok.

Zajahati ga je precej lahko. Daleč od tega, da bi se vam upiral. Na jezdeca čaka dokaj visoko nasajen, vendar dopušča veselje tudi nižjim voznikom. Dvigniti ga morate z bočnega stojala, saj centralnega nima (! ). Položaj za krmilom ni utrujajoč, krmilo je endurovsko široko in daje občutek stabilnosti in popolnega nadzora nad motociklom.

Pod zatemnjeno sprednjo zaščitno masko se skrivajo lični, športno oblikovani in pregledni merilniki hitrosti, vrtljajev in temperature motorja. Na levi strani je opazen predel s kontrolnimi lučkami, ki so jasno vidne tudi v močni svetlobi.

Pegasa električni zaganjalnik v hipu zbudi iz sna in spravi v dovolj umirjen tek. Iz dveh izpušnih cevi pod sedežem se oglaša z značilnim zamolklim glasom enovaljnika. Za jezdenje zahteva začetno privajanje. Posledica drobnih tresljajev njegovega dobro znanega in že nekaj let nespremenjenega petventilskega motornega srca so mravljinčasti prsti na rokah. A se temu po večkratnem druženju s Pegasom kmalu navadimo.

V nasprotju s tresljaji na krmilu pa tresljaji na stopalkah in na sedežu niso prav nič moteči. Moteč utegne biti vroč zrak, ki ga iz motornega srca pošilja Pegas med noge. Posebno takrat ko se vklopi ventilator hladilnika. Delovanju enega valja moramo prilagoditi tudi vožnjo. Na začetku je agregat precej len, a se nad 3000 vrtljaji prebudi. In to dobesedno. Takrat moramo biti posebno previdni.

Moč nam bo dokazoval vse do 7.000 vrtljajev, tam pa se bo počasi utrudil. S tem nam bo pokazal, da ne želi priganjanja v visoke vrtljaje, saj mu je ljubša umirjenejša vožnja. In to kjerkoli: v mestu, na popotovanju, na avtocesti ali brezpotju. Dokazoval bo, da je nekakšen vsestranski umirjenež. Pa če si ga privoščimo solo ali v duetu.

Ni ravno požrešnež, a treba je biti pazljiv. Če bomo grobi in ga bomo silili v naporen dir, bo popil bistveno več, kot je njegov običajni odmerek. S polno posodo za gorivo lahko z umirjeno ježo prejezdimo tudi več kot 250 kilometrov. Na to, da je potreben pojila, nas bo opozoril celo z opozorilno lučko, ko bo imel samo še 5 litrov zelenca.

Da varno prenaša težo voznika in sopotnika, ima okvir izdelan iz močnega jeklenega nosilca, ki je tudi posoda za mazalno olje (motor ima suhi karter), dopolnjuje pa ga dvokraki aluminijast okvir. Nanj so spredaj pritrjene izvrstne Marzocchijeve vilice upside-down, ki odlično opravljajo svojo nalogo, in nekoliko premehke zadnje nihajne vilice z blažilnikom vzmetenja. Tudi med ostrim vijuganjem se izkaže, da je vreden zaupanja, vendar moramo opozoriti, da ni namenjen preizkušanju skrajnih meja zmogljivosti. Tega ne dopuščajo tudi endurovske Pirellijeve gume.

Okostje je torej dovolj kakovostna celota, da bo poneslo še kakšen kilogram dodatne teže, shranjene v potovalnih kovčkih, ki jih je mogoče dokupiti in pritrditi nanj. Tudi pri zaviranju, za katero skrbita dovolj velika sprednji in zadnji kolut, lahko občutimo Pegasovo željo po ustrežljivosti. Ne glede na to, koliko teže prevažamo, je naš pojemek varen.

Kot dodatna oprema so voljo, poleg omenjenih kovčkov, tudi centralno stojalo (! ), nastavljiv zadnji blažilnik ter alarmna naprava proti kraji. Večino naštetega boste našli na bogatejšem in dražjem Pegauo Gardi.

Ne glede na leta ima pomlajeni Pegaso dovolj dobrih lastnosti, da ostaja v igri. Navsezadnje je tudi pijača naše mladosti, ki jo poznamo že dolgo vrsto let, zdaj pa je skrita v privlačnejšo, časom primerno embalažo. Pa je ravno tako dobra, kot je bila takrat. Ali pa še boljša! Zakaj bi bilo s Pegasom drugače? Za povrh je ravno v tem času naprodaj po akcijski ceni!

Zastopa in prodaja: Av­to Tri­glav d.o.o., Du­naj­ska c. 122, (01/588 34 20), Lj.

Tehnični podatki

Motor: 1-valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - 5 ventilov - gred za blaženje tresljajev

Vrtina × gib: 100 × 83 mm

Prostornina: 651, 8 cm3

Kompresija: 9, 1 : 1

Največja moč: 36, 8 kW (50 KM) pri 7000/min

Prenos moči: večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik - veriga

Okvir: Dvojni jekleno-aluminijasti - medosna razdalja 1480 mm

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice »upside-down« premera 40 mm, gib 180 mm - zadaj nihajne vilice s sredinskim blažilnikom, gib 165 mm

Gume: spredaj 100/90 × 19 - zadaj 130/80 ×17

Zavore: spredaj kolut premera 300 mm z dvobatno čeljustjo - zadaj kolut premera 220 mm

Mere in masa: dolžina 2180 mm - širina 880 mm - višina 1433 mm - višina sedeža od tal 845 mm - posoda za gorivo 22 l - masa (brez tekočin, tovarna) 161 kg

Primož Jurman (primoz.jurman@guest.arnes.si)

Foto: Uroš Potočnik

Tehnični podatki
Motor: 1-valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - 5 ventilov - gred za blaženje tresljajev
Navor: 36,8 kW (50 KM) pri 7000/min
Prenos moči: večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik - veriga
Okvir: Dvojni jekleno-aluminijasti - medosna razdalja 1480 mm
Zavore: spredaj kolut premera 300 mm z dvobatno čeljustjo - zadaj kolut premera 220 mm
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice »upside-down« premera 40 mm, gib 180 mm - zadaj nihajne vilice s sredinskim blažilnikom, gib 165 mm
Teža: dolžina 2180 mm - širina 880 mm - višina 1433 mm - višina sedeža od tal 845 mm - posoda za gorivo 22 l - masa (brez tekočin, tovarna) 161 kg