Aprilia tako gradi motocikle, kot bi se kreativnosti učili z lego kockami. Na voljo imajo izobilje spodobnih komponent, potem pa sestavljajo: danes športnika, jutri terenca. Futura je prišla zadnja, kot turistični športnik.
Prve risbe, ki smo jih ujeli pred letom dni in pol, so pokazale precej na vogale zrisan motocikel s tako preveč urezanim sedežem, da je bil že kar grd. Bil je grbast in cenen, kot kakšna udarniška sedežna garnitura iz obdobja »tovarne delavcem«.
Test. Motocikel je prišel k naši hiši brez kovčkov ob straneh, kar je seveda prvovrstni greh. Sedaj res ne vemo, kako služijo svojemu namenu, ali gredo vanje čelade in kakšne so vozne lastnosti s prtljago obteženega motocikla. Sicer pa, le kako naj gre parček na izlet, da ne bi bil, ves obložen s kramo, na sprehodu ob morju videti kot kakšen klošar med selitvijo?
Je pa zato imela Futura dovolj ličen in povsem človeško udobno oblikovan sedež velikosti King and Queen, kot Američani imenujejo tiste velike in pregrešno udobne zakonske postelje, kjer se lahko valjata dva, pa še za tretjega ostane prostora.
Vendar, gremo nazaj k tehniki, da nam ne bi kdo očital razvrata. Pa čeprav je resnični čar motociklizma v tem, da se duši z nasprotnim predznakom zložno vozita v dvoje. Da on čuti njeni vabeči jedri polobli natančno na hrbtu. In da ga toplota njenih ovijajočih stegen spomni, naj nikar ne nori preveč! Kajti v bolnici je leže, z utežmi skozi kosti, povsem brezpredmetno ugotavljati, ali so medicinke spodaj brez. Skratka, Futura naj bi bil turistični motocikel s športno podobo.
Vse na zapestjih
Futura, prisežem, ni majhen motocikel, saj je sedež visoko in široko nasajen. Če je voznik bolj rejene sorte (ali nižji od 175 cm) in zapet v tesno obleko, se bo kar malo kobacal, preden bo ujel povsem varen občutek. Teža telesa sili na zapestji, stopalki sta razmeroma visoko in pomaknjeni nazaj.
Že iz voznikove lege ven se sluti, da je Futura najbolj primerna za največ srednje dolge izlete, pa tudi kakšen ovinek ali dva boste lahko položili do kolena. Na daljših poteh pa voznika utrudi lega. In ne tehnika ali hitrost. Motocikel zmore lepih 240 km na uro, kar je za križarjenje več kot dovolj.
Sopotnica sedi dovolj skrito za voznikovim hrbtom, da ne bi smela imeti pripomb nad vrtinčenjem vetra ali, bognedaj, posiljene drže nog. Moja tokrat izjemoma ni tarnala, da ji smrdijo izpušni plini! Za sopotnico je Futura udobna, ima namreč dovolj nizko vpete sopotnikove stopalke. Ne ovira jih izpušna cev, ki je umno speljana pod sedežem in na plan tik pod lučjo. Oblikovanje te izvedbe je malce nenavadno, toda linije motocikla so zato z obeh straneh čiste.
O oblikovanju se da razpravljati ob vrčkih piva, dokler ne zaprejo šanka. Oglate linije so resda nenavadne in zarobljenost gornjega dela oklepa okoli luči je prav težko prebavljiva. No ja, naj rečemo, da so poteze sveže? Marsovske? Človek bi vse skupaj še nekako sprejel, če bi le bili vzvratni ogledali manj štrleči. In bolj pregledni.
Tehniko narodu
Okvir, lepo zložen iz aluminija, je močno podoben tistemu z RSV, ki je med najboljšimi v razredu. Geometrijske vrednosti so malce manj »ostre«, glava okvirja je pomaknjena naprej za 5 mm, vendar tu človek res ne bi iskal kakšne dlake v jajcih, ker se motocikel prav lepo, predvidljivo in zanesljivo pelje.
Tudi v nagibu, če voznik zavira, okvir ne uprizori čudnih reakcij, ampak ohrani nagib vožnje in smer. Prednje vilice so sistema USD (obrnjene na glavo), so na pol nastavljive ter dober kompromis med športom in udobjem. Zadnje nihajne vilice pa so pravzaprav le lična aluminijasta nihajna roka s sredinsko vpetim aluminijastim kolesom zvezdaste oblike. Oh, to je lepo. Dragoceno!
V okvirju visi vsem kot Gorenjakova Maca znan dvovaljnik. Ta je še vedno avstrijskega porekla. Je popoln večopravilnež in hvala Stvarniku, da so ga najprej uporabili za dirke, ker so se tako najhitreje pokazale šibke točke. Pa zanje pravzaprav sploh ne vemo, saj so vse Aprilie na dirkališčih in v naših rokah zanesljivo tekle.
Torej, Rotaxov dvovaljnik ima za turistično rabo le kozmetično dodelavo na vbrizgalnem sistemu, da je bolj uporaben v spodnjem in srednjem območju vrtljajev. Malce so mu omehčali elemente sklopke, da je manj trda ročica na krmilu. In ker ima sklopka pnevmatski blažilnik momenta, lahko precej divje prestavljate navzdol brez bojazni, da bi dvovaljnik ustavil kolo.
Kozmetika
Kar najprej pade v oči, je sicer informacijsko popolna in pregledna, toda robato oblikovana zelo oglata armaturna plošča. Jasno je videti, da je ta sklop ostarel. Je pa motocikel solidno sestavljen. Vsa plastika je lično odlita in dovolj kakovostno polakirana.
Tudi oprema je povsem kakovostna. Ima namreč sredinsko parkirno stojalo (še veste, kako varno stoji tako parkiran stroj? ) in tudi bočno stojalo, par velikih ročajev za sedežem, po odmiku nastavljive ročice, ušesa za pripenjanje bočnih kovčkov in velik gumb na levi pod sedežem za preprosto nastavljanje prednapetosti zadnje vzmeti.
Vijuganje po slovenskih cestah pokaže, da je Futura zelo dostojno zarezala v segment, v katerem kraljujeta BMW R1100S in Honda VFR. Škoda le, da imata oba konkurenta na zavornem sistemu »pomoč«: BMW ima ABS, Honda pa med seboj povezane kolute, kar tudi dobro deluje. Tu je Aprilia nedokončana zgodba. Izkušen voznik seveda ugotovi, da dobro zavira.
Futura omogoča hitro križarjenje tako po avtocestah kot na deželnih cestah, kakršnih imamo v izobilju. Tudi v dvoje zelo dobro ohranja smer, če je le vzmetenje nastavljeno in so gume znotraj varnih meja. Sicer hudič prične pumpati in plesati kot kakšna ukrajinska artistka.
Če je treba peljati hitro, je do kakšnih 200 km na uro še udobno, potem prične nagajati veter. Voznik preklinja tudi premalo pregledni ogledali. Morda sem kaj spregledal, toda želim si kakšen varen predal, v katerega bi odložil telefon in seveda močno ključavnico tipa Kryptonite.
Cene
Cena motocikla: 8.985, 39 EUR
Cena prvega in prvega naslednjega servisa (EUR):
1. 104, 32
2. 104, 32
Cene izbora nadomestnih delov (EUR):
1. Zavorna ročica: 91, 09
2. Isto, le komplet s črpalko: 174, 16
3. Ročica plina komplet z gumi ročajem: 19, 39
4. Desno ogledalo kpl s smerokazom: 182, 35
5. Krmilo desni del: 133, 18
6. Posoda za gorivo (barvano z nalepkami): 1.401, 47
7. Prednji blatnik: 163, 91
8. Prednje kolo (z ležaji): 508, 13
9. Zavorni kolut, 1x spredaj: 338, 07
10. Prednje vilice (desni krak): 719, 17
11. Prednji žaromet: 348, 31
12. Pleksi oklepa: 161, 86
13. Aerodinamični oklep (brez pleksija , desni del ): 256, 12
14. Utripalka, prednja - steklo (integrirana v ogledalo): 5, 35
15. Sedež: 239, 73
16. Izpušni lonec: 665, 90
17. Panel ob sedežu: 100, 40
18. Desna stopalka: par 63, 51
19. Okvir motocikla: 2.731, 22
20. Spodnji desni del oklepa barvan, z nalepkami: 368, 81
Cene potrošnega materiala (EUR):
1. Lamele sklopke: 213, 09
2. Zavorne obloge za 1 kolut, spredaj: 63, 51
3. Oljni filter: 10, 22
4. Akumulator: 92, 09
5. Tesnilo glave motorja: 27, 11
6. Bat, komplet z obročki in sornikom: 313, 49
7. Vžigalna svečka: 5, 72
8. Elektronska enota vžiga + vbrizga: 1.438, 35
9. Veriga: 190, 55 (z veznim členom)
10. Oba verižnika: 53, 00 (zadnji), 65, 56 (prednji z gumo)
Informativno
Zastopnik: Avto Triglav d. o. o., Dunajska 122, Ljubljana
Garancijski pogoji: 1 leto, brez omejitve števila kilometrov
Predpisani servisni intervali: prvi servis na 1.000 km, nato na vsakih 7.500 km
Barvne kombinacije: metalik sivosrebrna in modrovijoličasta
Originalna dodatna oprema:
- stranska kovčka 119.898
- torba rezervoarja 28.862
- ključavnica body guard 23.642
Število pooblaščenih prodajalcev/serviserjev:
12 pooblaščenih prodajalcev in serviserjev; 11 pooblaščenih serviserjev
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni - V 2-valjni, kot 60 stopinj, suhi karter, ločen rezervoar olja - tekočinsko hlajen, dva hladilnika - oljni hladilnik - dve gredi za dušenje vibracij AVDC - po 2 odmični gredi v glavi, veriga in zobniki - 4 ventili na valj - vrtina in gib 97 × 67, 5 mm - prostornina 997, 62 cm3 - kompresija 11, 4 - deklarirana največja moč 83, 1 kW (113 KM) pri 9.250/min - deklariran največji navor 96 Nm pri 7.250/min - vbrizg goriva Sagem s samodejnim čokom, sesalna grla f 51 mm - 2 svečki na valj - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 12 Ah - alternator 540 W - električni zaganjalnik
Prenos moči: primarni zobniški prenos z ravnim ozobljenjem, razmerje 1, 935 - hidravlično vodena večploščna sklopka v oljni kopeli, blažilnik momenta PPC - 6-stopenjski menjalnik, prestavna razmerja: I. 2, 50; II. 1, 750; III. 1, 368; IV. 1, 091; V. 0, 957; VI. 0, 852 - veriga (z verižnikoma 16/43)
Okvir: box aluminijast iz odlitih elementov - kot glave okvirja 26 stopinj - predtek 102 mm - medosna razdalja 1435 mm
Vzmetenje: spredaj teleskopske Showa f 43 mm, nastavljive v raztegu, gib 120 mm - zadaj aluminijasta nihajna roka, sredinski blažilnik Sachs, nastavljiv razteg in prednapetost vzmeti, gib kolesa 120 mm
Kolesa in gume: klasična, z naperami, vpetimi v rob obroča, spredaj kolo 3, 50 × 17 z gumo 120/70-17 - zadaj kolo 5, 50 × 17 z gumo 180/55-VR17, gume brez zračnic Metzeler.
Zavore: spredaj 2 × plavajoči kolut Brembo f 300 mm s 4-batno čeljustjo - zadaj kolut f 255 mm z 2-batno čeljustjo
Mere in masa: dolžina 2170 mm - širina 740mm - višina (na oklepu) 1220 mm - višina krmila od tal 1140 mm - višina sedeža od tal 820 mm - višina krmila od tal 845 mm - posoda za gorivo 21 l/5 l rezerva - masa (z gorivom, tovarna) 210 kg
Zmogljivosti (tovarna): niso navedene
Naše meritve
Največja hitrost: 240 KM/h
Masa s tekočinami (in orodjem): 244 kg
Poraba goriva:
normni krog: 5, 82 l/100 km
najmanjše povprečje: 5, 6 l/ 100 km
Prožnost od 60 do 130 km/h:
III. prestava: 5, 4 s
IV. prestava: 6, 8 s
V. prestava: 8, 1 s
VI. prestava: 9, 9 s
Težave na testu: Z izrabljeno zadnjo gumo opazno poslabšanje voznih lastnosti
Hvalimo:
+ živahen motor
+ bogato odmerjen prostor
+ aerodinamična zaščita
Grajamo:
- malce težko krmilo pri majhni hitrosti
- nima možnosti ABS
- manjka predal za telefon in drobnarije
Ocena: Aprilia ima še en motocikel, ki vzbuja pozornost. Močan argument za je dejstvo, da je sestavljen na znani tehnični platformi, zato zanesljivost in vzdrževanje ne smeta biti vprašljiva. Je naklonjen športno živahni vožnji in hkrati dovolj udoben za dva. Še vedno velja naše mnenje, da tak motocikel potrebuje elektronsko pomagalo zavoram. ABS, skratka.
Končna ocena: 4/5
Besedilo: Mitja Gustinčič
Foto: Uroš Potočnik
Motor: | 4-taktni - V 2-valjni, kot 60 stopinj, suhi karter, ločen rezervoar olja - tekočinsko hlajen, dva hladilnika - oljni hladilnik - dve gredi za dušenje vibracij AVDC - po 2 odmični gredi v glavi, veriga in zobniki - 4 ventili na valj - vrtina in gib 97 × 67,5 mm - prostornina 997,62 cm3 - kompresija 11,4 - deklarirana največja moč 83,1 kW (113 KM) pri 9.250/min - deklariran največji navor 96 Nm pri 7.250/min - vbrizg goriva Sagem s samodejnim čokom, sesalna grla f 51 mm - 2 svečki na valj - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 12 Ah - alternator 540 W - električni zaganjalnik |
---|---|
Prenos moči: | primarni zobniški prenos z ravnim ozobljenjem, razmerje 1,935 - hidravlično vodena večploščna sklopka v oljni kopeli, blažilnik momenta PPC - 6-stopenjski menjalnik, prestavna razmerja: I. 2,50; II. 1,750; III. 1,368; IV. 1,091; V. 0,957; VI. 0,852 - veriga (z verižnikoma 16/43) |
Okvir: | box aluminijast iz odlitih elementov - kot glave okvirja 26 stopinj - predtek 102 mm - medosna razdalja 1435 mm |
Zavore: | spredaj 2 × plavajoči kolut Brembo f 300 mm s 4-batno čeljustjo - zadaj kolut f 255 mm z 2-batno čeljustjo |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske Showa f 43 mm, nastavljive v raztegu, gib 120 mm - zadaj aluminijasta nihajna roka, sredinski blažilnik Sachs, nastavljiv razteg in prednapetost vzmeti, gib kolesa 120 mm |
Teža: | dolžina 2170 mm - širina 740mm - višina (na oklepu) 1220 mm - višina krmila od tal 1140 mm - višina sedeža od tal 820 mm - višina krmila od tal 845 mm - posoda za gorivo 21 l/5 l rezerva - masa (z gorivom, tovarna) 210 kg |