Aprilia RXV 450/550 2007

21. 12. 2006 | Peter Kavčič
Deli
Aprilia RXV 450/550 2007

Najprej so se jim čudili, se jim posmehovali, ko so v svet terenskega motociklizma pripeljali dva valja. Danes so številka ena med 450-kubičnimi specialkami za driftanje po asfaltnih stezah in jutri želijo na vrh tudi v enduru.

To so nam jasno povedali, ko smo v Brescii, zibelki italijanskega endura, preizkusili, kaj so pripravili za sezono 2007. V vsakem primeru nismo pričakovali revolucije, za to so poskrbeli lani, dobili pa smo evolucijo, logične izboljšave in napredek z enim jasnim ciljem: odpraviti dosedanje hibe, da bodo na terenu še hitrejši.

Da svojo dirkaško tehnologijo pri Aprilii selijo z dirk naravnost v serijsko proizvodnjo, ni treba posebej izpostavljati; za to jim lahko izrečemo veliko priznanje. Še več, skoraj vse novosti, ki so jih dodelili novima modeloma RXV 450 in RXV 550, bo mogoče kupiti za pametno ceno in tako izboljšati pionirsko serijo njihovih enduro specialk.

Najpomembnejša novost je odločna ločevalna dieta, ki je odbrusila pet kilogramov, v izvedbi z Akrapovičevim dirkalnim izpuhom pa še za dva kilograma. Tako je sedaj tudi Aprilia primerljiva s preostalo hard enduro konkurenco in masa ni več njena šibka točka. Ko smo ju priganjali po kros testu na travi in sredi blatnih in zavitih gozdnih stezic, sta nas navduševali s svojo natančno in lahkotno vodljivostjo. Čeprav bo jeziček na tehtnici pri obeh pokazal enako številko (119 kilogramov), je manjša, torej 450-kubična RXV, zaradi manjših vztrajnostnih mas v motorju občutno lahkotnejša pri spreminjanju smeri.

Druga velika novost je spremenjena krivulja vžiga v motorju in s tem tudi sam značaj. Pozabite na nenadzorovane izbruhe moči izpod zadnjega kolesa, kajti to je zgodovina. Je pa tudi glede tega razlika med obema izvedbama.

Z močjo nabita RXV 550 ne ostane dolgo dolžna in se postavlja z zelo uporabnim navorom. Razlika je tolikšna, da je ta na koncu celo lažje vozna, saj ne zahteva tolikšne natančnosti pri pravočasnem pretikanju skozi vseh pet prestav menjalnika.

Najraje ima, če voznik pretakne v prestavo višje, malce preden doseže povsem zgornje območje vrtljajev, torej med 5.000 in 10.000 vrtljaji na minuto (sicer se zavrti do skoraj 13.000/min). Takrat je oprijem na zadnjem kolesu najboljši, kar voznik občuti kot enakomeren in zelo odločen pospešek. A da poteka ’raztegovanje’ rok popolno, je treba odločno brcniti v prestavno ročico in uporabiti sklopko. Zato gre čisto majhna zamera menjalniku, ki bi lahko bil boljši. Manjši motor pa je pri tem precej občutljivejši ter zahteva več dela z menjalnikom in priganjanje v najvišje motorne vrtljaje. Štoparica bo na koncu zato pri manj izkušenem vozniku pokazala boljši čas pri RXV 550, medtem ko je vsakdo, ki je vajen vožnje s polnim plinom, lahko hitrejši na približno 20 ’konjev’ šibkejši RXV 450.

Zelo so se potrudili tudi pri vzmetenju, ki je tako spredaj kot zadaj popolnoma prenovljeno. Marzocchijeve vilice USD premera 45 milimetrov imajo drugačne nastavitve in sedaj dajejo boljši povratni občutek o tem, kaj se dogaja pod sprednjim kolesom, prav tako nismo več zaznali opletanja krmila pri velikih hitrostih, ko kolo zapelje prek neravnin. Zadaj so šli še korak dlje in poleg drugačnih nastavitev zamenjali sistem ročičevja in vpetja Sachovega blažilnika. Na razritih italijanskih mulatjerah s kotalečim in drsečim kamenjem Aprila sedaj zanesljivo drži smer, dobro pa opravi tudi z večjimi motokrosističnimi skoki. Poglavje zase so tudi odlične Nissinove zavore z ogromno zavorno močjo (pozna se, da imajo spredaj 270-milimetrski marjetičasti zavorni kolut).

Ob kakovostnih komponentah in dobri izdelavi je Aprilia ponudila alternativo, ki ni več namenjena le tistim, ki hočejo biti nekaj posebnega, ampak vsem, ki se želijo resno pomeriti na enduro dirkah. Če si že ne upajo povedati na glas, da je njihov cilj na svetovnem prvenstvu zelo ambiciozen, pa ne bomo presenečeni, če bomo videli njihove dirkače na najvišjih stopničkah vsaj na nekaterih dirkah. Z reli izvedbo vstopajo tudi v puščavo, v Milanu so namreč pokazali tako z 12-litrsko posodo za gorivo, večjim ščitnikom motorja in predpripravo za roadbook. To je tudi zanimiva možnost za vse, ki se radi odpeljete zares daleč v neznano. Na srečo cena ni neznanka, saj ostaja skoraj enaka kot do sedaj. To pa tudi nekaj šteje.

Aprilia RXV 450/550/650

Cena testnega vozila: 2.024.900 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, V 77° dvovaljni, tekočinsko hlajen 449/549 cm3, elektronski vbrizg goriva

Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga

Okvir: perimetralen iz jeklenih cevi in aluminija

Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske vilice USD, zadaj nastavljiv enojni blažilnik

Gume: spredaj 90/90 R21, zadaj 140/80 R18

Zavore: spredaj 1x kolut 270 mm, zadaj 1x 240 kolut

Medosna razdalja: 1.495 mm

Višina sedeža od tal: 996 mm

Posoda za gorivo: 7, 8 l

Zastopnik: Avto Triglav, d. o. o., Dunajska 122, Ljubljana, tel: 01/5884 550

Hvalimo

  • edinstven videz
  • navor in moč motorja (še posebej 5.5)
  • hiter dostop do motorja
  • vzmetenje
  • podaljšan servisni interval
  • možnost prevažanja dveh oseb hkrati

Grajamo

  • majhna posoda za gorivo
  • premalo ostre stopalke zagotavljajo malo oprijema v zelo blatnih razmerah
  • menjalnik zahteva uporabo sklopke pri najvišjih vrtljajih

Peter Kavčič

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, V 77° dvovaljni, tekočinsko hlajen 449/549 cm3, elektronski vbrizg goriva
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: perimetralen iz jeklenih cevi in aluminija
Zavore: spredaj 1x kolut 270 mm, zadaj 1x 240 kolut
Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske vilice USD, zadaj nastavljiv enojni blažilnik
Višina: 996 mm
Posoda za gorivo: 7,8 l
Medosna razdalja: 1.495 mm