Revolucija je močna beseda, toda ob tako močnem motorju se zdi nekaj popolnoma običajnega.
Za supermoto izvedbo, ki so jo pri Aprilii poimenovali SXV in o kateri smo pri Avto magazinu že pisali, se je potihoma pričakovalo, da bo zelo vroč stroj za hitro polaganje ovinkov na dirkališču in zabavo na cesti. Ne nazadnje so bili s tem motociklom že svetovni supermoto prvaki. Toda enduro Aprilia RXV je za vse velika uganka.
Gre namreč za skoraj enaka motocikla, razlika je le v nastavitvi vzmetenja, zavorah, menjalniku in v nastavitvi elektronike, ki nadzira delovanje motorja. Agresivni značaj supermota je za teren premalo natančen, saj enduro potrebuje več nežnosti in občutka pri prenašanju moči s kolesa na podlago.
RXV 550 je izredno estetsko grajen motocikel in vsak ljubitelj tehnike se ima čemu čuditi. Unikatna nihajka iz aluminija bi lahko povsem upravičeno krasila tudi prostore galerije z moderno umetnostjo. Podobno lahko rečemo za okvir iz jeklenih cevi, ki je v spodnjem delu ojačen z aluminijem. Poleg tega niso skoparili z inovativnimi rešitvami tudi pri samem oblikovanju nadgradnje, torej plastičnih delov. To jim je omogočil sodoben motor V2, do katerega lahko mehanik pride s preprostim dvigom majhne 7, 8-litrske (za enduro že malce premajhne) posode za gorivo.
Uporaba dveh valjev, ki je edinstvena v tem športu (da ne bo pomote - RXV 550 je strogo športni motocikel za teren), jim je omogočila vgraditev izredno lahke glavne gredi. Zato se je tudi žiroskopski učinek gredi močno zmanjšal. To je pozitivno vplivalo na hitro odzivanje motorja ob dodanem plinu, na lahkotnejše vodenje in zmanjšanje inercije med pospeševanjem ter zaviranjem. Da gre pravzaprav za dirkalni motor, postane jasno ob uporabljenih štirih ventilih (v glavi je enojna odmična gred) na valj iz lahkega, a dragega titana, ter stranskih pokrovih motorja iz magnezija. Sam motor, ki je po merah med najmanjšimi in zelo kompakten, ima tudi ločeno olje za mazanje motorja in menjalnika. To zaradi manjše gostote delcev umazanije v olju podaljša življenjsko dobo zelo obremenjeni sklopki. Tovarna uradnih podatkov sicer ne navaja, toda govori se o blizu 70 ’konjih’ v motorju.
To pravi papir, kaj pa praksa? Nesporno dejstvo je, da ima motor moči zelo veliko, skoraj preveč. Toda Aprilijinim tehnikom in inženirju Macchiju ni uspelo rešiti ključne težave pri sodobnih štiritaktnih motorjih z elektronskim vbrizgom goriva. Motor je izredno agresiven že v spodnjem območju vrtljajev in deluje podobno, kot bi ga vklopil s pritiskom na gumb.
Dodaš plin, motor delček sekunde počaka, nato pa ga računalnik prek 40-milimetrskih sesal napolni z ogromno količino mešanice bencina in zraka. Rezultat je eksplozija pod zadnjim kolesom. Za nekoliko hitrejši enduro po kolovoznih in makadamskih poteh ni to nič narobe, na tehničnem terenu, kjer so hitrosti zelo majhne in kjer vsak milimetrski gib ročice za plin pomeni zelo veliko, pa mu manjka nežnosti, ali bolje rečeno uglajenosti. Okvir, zavore, menjalnik, vzmetenje, ki pa je nekoliko mehko (a ne premehko), in ergonomija, ki bo všeč voznikom višje rasti, delujejo v sozvočju, ko je tempo vožnje najbolj neizprosen in voznik ne popušča. Vloženi trud RXV 550 poplača z nepozabno adrenalinsko vožnjo, kjer je vožnje počez in po zadnjem kolesu nadpovprečno veliko; tudi zaradi lahkotnosti motocikla.
Z nekaj dodatki, kot sta zaščita za izpostavljena zunanja spodnja robova hladilnika in majcena zadnja luč namesto velike in občutljive serijske luči, nekaj nastavitvami vzmetenja in novim ’nežnejšim’ programom za računalnik bi bil to lahko popoln hard enduro motocikel za širše množice, v sedanji obliki pa je športni rekvizit za specialiste. To pa ne nazadnje potrjuje tudi cena.
Aprilia RXV 550
Cena osnovnega modela: 2.024.900 SIT
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, V 77° dvovaljni, tekočinsko hlajen 549 cm3, elektronski vbrizg goriva
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: perimetralen iz jeklenih cevi in aluminija
Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske vilice USD, zadaj nastavljiv enojni blažilnik
Gume: spredaj 90/90 R21, zadaj 140/80 R18
Zavore: spredaj 1 x kolut 270 mm, zadaj 1x 240 kolut
Medosna razdalja:1.495 mm
Višina sedeža od tal: 996 mm
Posoda za gorivo: 7, 8 l
Zastopnik: Avto Triglav, d. o. o., Dunajska 122, Ljubljana
Tel: 01/5884 550
Hvalimo
oblikovanje, inovativnost
lahkotnost med vožnjo
ergonomija
zelo močan motor
Grajamo
cena
agresiven značaj motorja
majhna posoda za gorivo
papirnat zračni filter
višina sedeža od tal
besedilo: Peter Kavčič
foto: Saša Kapetanovič