Aprilia RXV 550

3. 8. 2006 | Peter Kavčič
Deli

Revolucija je močna beseda, toda ob tako močnem motorju se zdi nekaj popolnoma običajnega.

Za supermoto izvedbo, ki so jo pri Aprilii poimenovali SXV in o kateri smo pri Avto magazinu že pisali, se je potihoma pričakovalo, da bo zelo vroč stroj za hitro polaganje ovinkov na dirkališču in zabavo na cesti. Ne nazadnje so bili s tem motociklom že svetovni supermoto prvaki. Toda enduro Aprilia RXV je za vse velika uganka.

Gre namreč za skoraj enaka motocikla, razlika je le v nastavitvi vzmetenja, zavorah, menjalniku in v nastavitvi elektronike, ki nadzira delovanje motorja. Agresivni značaj supermota je za teren premalo natančen, saj enduro potrebuje več nežnosti in občutka pri prenašanju moči s kolesa na podlago.

RXV 550 je izredno estetsko grajen motocikel in vsak ljubitelj tehnike se ima čemu čuditi. Unikatna nihajka iz aluminija bi lahko povsem upravičeno krasila tudi prostore galerije z moderno umetnostjo. Podobno lahko rečemo za okvir iz jeklenih cevi, ki je v spodnjem delu ojačen z aluminijem. Poleg tega niso skoparili z inovativnimi rešitvami tudi pri samem oblikovanju nadgradnje, torej plastičnih delov. To jim je omogočil sodoben motor V2, do katerega lahko mehanik pride s preprostim dvigom majhne 7, 8-litrske (za enduro že malce premajhne) posode za gorivo.

Uporaba dveh valjev, ki je edinstvena v tem športu (da ne bo pomote - RXV 550 je strogo športni motocikel za teren), jim je omogočila vgraditev izredno lahke glavne gredi. Zato se je tudi žiroskopski učinek gredi močno zmanjšal. To je pozitivno vplivalo na hitro odzivanje motorja ob dodanem plinu, na lahkotnejše vodenje in zmanjšanje inercije med pospeševanjem ter zaviranjem. Da gre pravzaprav za dirkalni motor, postane jasno ob uporabljenih štirih ventilih (v glavi je enojna odmična gred) na valj iz lahkega, a dragega titana, ter stranskih pokrovih motorja iz magnezija. Sam motor, ki je po merah med najmanjšimi in zelo kompakten, ima tudi ločeno olje za mazanje motorja in menjalnika. To zaradi manjše gostote delcev umazanije v olju podaljša življenjsko dobo zelo obremenjeni sklopki. Tovarna uradnih podatkov sicer ne navaja, toda govori se o blizu 70 ’konjih’ v motorju.

To pravi papir, kaj pa praksa? Nesporno dejstvo je, da ima motor moči zelo veliko, skoraj preveč. Toda Aprilijinim tehnikom in inženirju Macchiju ni uspelo rešiti ključne težave pri sodobnih štiritaktnih motorjih z elektronskim vbrizgom goriva. Motor je izredno agresiven že v spodnjem območju vrtljajev in deluje podobno, kot bi ga vklopil s pritiskom na gumb.

Dodaš plin, motor delček sekunde počaka, nato pa ga računalnik prek 40-milimetrskih sesal napolni z ogromno količino mešanice bencina in zraka. Rezultat je eksplozija pod zadnjim kolesom. Za nekoliko hitrejši enduro po kolovoznih in makadamskih poteh ni to nič narobe, na tehničnem terenu, kjer so hitrosti zelo majhne in kjer vsak milimetrski gib ročice za plin pomeni zelo veliko, pa mu manjka nežnosti, ali bolje rečeno uglajenosti. Okvir, zavore, menjalnik, vzmetenje, ki pa je nekoliko mehko (a ne premehko), in ergonomija, ki bo všeč voznikom višje rasti, delujejo v sozvočju, ko je tempo vožnje najbolj neizprosen in voznik ne popušča. Vloženi trud RXV 550 poplača z nepozabno adrenalinsko vožnjo, kjer je vožnje počez in po zadnjem kolesu nadpovprečno veliko; tudi zaradi lahkotnosti motocikla.

Z nekaj dodatki, kot sta zaščita za izpostavljena zunanja spodnja robova hladilnika in majcena zadnja luč namesto velike in občutljive serijske luči, nekaj nastavitvami vzmetenja in novim ’nežnejšim’ programom za računalnik bi bil to lahko popoln hard enduro motocikel za širše množice, v sedanji obliki pa je športni rekvizit za specialiste. To pa ne nazadnje potrjuje tudi cena.

Aprilia RXV 550

Cena osnovnega modela: 2.024.900 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, V 77° dvovaljni, tekočinsko hlajen 549 cm3, elektronski vbrizg goriva

Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga

Okvir: perimetralen iz jeklenih cevi in aluminija

Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske vilice USD, zadaj nastavljiv enojni blažilnik

Gume: spredaj 90/90 R21, zadaj 140/80 R18

Zavore: spredaj 1 x kolut 270 mm, zadaj 1x 240 kolut

Medosna razdalja:1.495 mm

Višina sedeža od tal: 996 mm

Posoda za gorivo: 7, 8 l

Zastopnik: Avto Triglav, d. o. o., Dunajska 122, Ljubljana

Tel: 01/5884 550

Hvalimo

oblikovanje, inovativnost

lahkotnost med vožnjo

ergonomija

zelo močan motor

Grajamo

cena

agresiven značaj motorja

majhna posoda za gorivo

papirnat zračni filter

višina sedeža od tal

besedilo: Peter Kavčič

foto: Saša Kapetanovič