Italijani so narod, ki se vedno dobro znajde, ne glede na okoliščine, ki se jim pojavijo v življenju.
Pred šestdesetimi leti so tako iznašli Vespo, danes pa dokazujejo, da se da premagati tudi zoprno mestno gnečo po velikih mestih in priti v službo dobre volje in brez stresa. Maksi skuterji so morda že kakšno desetletje logična posledica nastalih razmer (več avtomobilske pločevine na cestah), saj so hitrejši, udobnejši, prostornejši in čistejši od malih 50-kubičnih brenčačev.
Življenje s takim, kot je na primer Aprilijin Scarabeo 500, ki so ga letos prvič v večjem obsegu pomladili in mu presadili srce (darovalec je Piaggio), je v mesecih, ko jutranje temperature še niso preblizu ničle in dež ne moči asfalta skoraj vsak dan, odlična alternativa avtomobilu. Če niste motorist, sklepamo, da še niste občutili blagodejnega vpliva, ko namesto duhomornega čakanja v nepremični koloni pločevine počasi zdrsite mimo in privarčujete čas. To pa je danes dragocena dobrina, saj ga vsem primanjkuje.
Pri vsem tem pa je dobro to, da vam za vsakodnevno uporabljanje takega skuterja ni treba postati motorist. Sicer ne trdimo, da vas ne bo vožnja na dveh kolesih tako navdušila, da boste to nekoč postali, toda Scarabeo zmore še kaj več kot le pot v službo. Z njim se lahko odpravite kamorkoli. Na izlet z najdražjo, na primer, ki bo v udobnem sedežu, ki je podkrepljen še z ravno prav mehkim vzmetenjem, sedela veliko udobneje kot na večini motociklov. Enovaljnik s 38 ’konji’ namreč zmore lepo potovalno hitrost.
Več kot 160 kilometrov na uro je sicer mazohizem, saj motor ni športnik, pojavi pa se tudi rahlo nihanje, a med 100 in 140 kilometri na uro se prav lepo potuje v sproščenem turističnem ritmu. Cenili smo tudi vetrno zaščito, ki učinkovito zaščiti kolena in zgornji del telesa v jutranjem mrazu, ter prostoren prtljažnik pod sedežem, kamor pospravimo čelado in še torbo. Povrh tega je pred koleni dodaten predal za rokavice ali dokumente. Prostora za tovorjenje in shranjevanje drobnarij res ne manjka.
Pogrešali smo ga le pred voznikom, saj je krmilo za drobec preblizu telesu, da bi lahko rekli, da je ergonomija povsem brez napak.
Preprostosti in uporabnosti so pri Aprilii uspešno dodali še prijaznost do novincev na dveh kolesih. Zavore so namreč ravno prav zmogljive, primejo nežno, a dovolj učinkovito, da ustavijo vseh 200 kilogramov, kolikor jih
premore Scarabeo, ko je pripravljen za vožnjo. Ker se ta masa med vožnjo ne občuti in je dovolj okreten tudi za najbolj ozka prometna grla, nariše le še en nasmešek več na obrazu voznika.
Peter Kavčič
Aprilia Scarabeo 500
Cena testnega vozila: 1.249.991 SIT
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, 1-valjni, tekoeinsko hlajen, 459 cm3, 29 kW (38 KM) pri 7.750/min, 43 Nm pri 5.500/min, elektronski vbrizg goriva.
Sklopka: samodejna centrifugalna.
Prenos moči: samodejni brezstopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: cevni jeklen dvojni.
Vzmetenje:V spredaj klasiene teleskopske vilice fi 40 mm, zadaj dvojni blažilnik.
Zavore: spredaj 2x kolut fi 260 mm, zadaj 1x kolut fi 220 mm, integralne.
Gume: spredaj 110/70-16, zadaj 150/70-14. Medosje: 1.535 mm.
Višina sedeža od tal: 780 mm.
Posoda za gorivo/poraba na testu: 13, 2 l/3, 9 l.
Suha masa: 189 kg.
Kontakt: Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana, tel. št.: 01 588-45-50.
Hvalimo:
- uporabnost v mestnem in primestnem prometu
- vetrna zašeita
- oprema (alarm, daljinska kljueavnica za prtljažnik, integralne zavore)
- prikupno oblikovanje z retro pridihom
- veliko prostora za drobnarije in manjše kose prtljage
- nezahteven za uporabo
Grajamo:
- položaj za krmilom je malce utesnjen za voznike visoke rasti
- nihanje pri hitrosti 160 kilometrov na uro