Le kaj so idealne mere?
Kadar vprašanje leti na ženske, je dogovor na dlani. Pri motorjih pa vedno ostanemo pri ugibanju. Falco je eden od odgovorov, ki se ponujajo.
Bežen platonski stik z novincem iz beneške periferije se nam je ponudil tik pred novim letom v Italiji. Otipavali pa smo ga spomladi, na dirkališču Grobnik, kar smo opisali v deveti številki Avto magazina.
Prvi vtisi so bili nadvse ugodni in vsebinsko polni kljub določeni meri dvoma, saj Aprilia nima zelo dolge tradicije v snovanju težkih motociklov. Ta italijanska hiša izjemno močnega imidža je med motoristi v Evropi druga po velikosti, toda po širini in tehnični plati izdelkov je zagotovo vodilna, če naštejemo vse motocikle od 50 do 1000 ccm in za nameček navržemo še vse naslove in dirkalnike za GP in Superbike.
Človek, ki rahlo pesimistično gleda v svet, bi pričakoval, da bodo Apriliini tehniki kaj zašušmarili. Ali vsaj močno plavali proti toku. Zaradi premalo izkušenj, mislim, da ne bo pomote ali vroče krvi. Falco se je (po)kazal v kar najlepši luči.
Le prostor, torej dirkališče, ni bil najprikladnejši za spoznavanje motocikla v takšni svetlobi, kot so si ga zamislili projektanti v Noaleju, kjer ima korenine in prostore Aprilia. Ta znamka se globalizira, močno se odpira v svet in glede na športno uspešnost ne preseneča, da hodijo tako učinkovita pota.
Le poglejte, sestavili so športni model Mille in že v drugem letu nastopanja na svetovnem prvenstvu zmagujejo in tolčejo konkurente, ki imajo desetletne izkušnje. Izdelek in vodenje sta prvovrstna, se da sklepati. Človek ima občutek, da je predsednik Beggio okoli sebe zbral šamane, ki coprajo tako, da jim vedno uspe. Hja, saj pravim, pomembni so ljudje in njihovo originalno znanje.
Ista platforma, različni avtomobili, se tole sliši znano? Recept je vpeljala avtomobilska industrija. Natančno takole je nastal tudi Falco, ki je izpeljanka iz športnega modela RSV Mille. Ne, ne, niso oskubili samo plastike. Posegi so bili korenitejši.
Osnova, torej motor, je enak. Le da so ga nastavili, če lahko tako površno imenujemo nov program vžigalno-vbrizgalne elektronike in nekaj drobnega brkljanja okoli časov dovajanja in zgorevanja goriva. Dvovaljnik, ki je razprt pod kotom 60 stopinj in ima še vedno dve gredi za blaženje tresljajev, pridela na motorni gredi moč 118 KM pri dokaj zmernih 9500 vrtljajih v minuti.
Recimo, da je tako na zadnji gumi še vedno več kot 100 KM. To je dovolj, da vam policisti izmerijo 240 km na uro. Polovičen oklep to rezanje vetra omogoča brez napora za vrat.
Vendar ni poanta takšnega motocikla v doseganju rekordov, za to je pripravnejši RSV Mille. Pri tem stroju, ki je namenjen uživanju v dvoje, so pomembne začimbe: navor 97 Nm pri 7000 vrtljajih v minuti, pulzirajoč vlek dvovaljnika, dokaj skromna masa in kar dovolj udobja za užitkarsko klatenje po deželnih cestah.
Ves ta slavospev je seveda avtorski izdelek voznika, sopotnica (lahko) misli drugače. Tako je potrjena življenjska spremljevalka našega fotografskega mojstra menila, da je počutje zadaj »čisto mimo«.
Pa srečnica sploh ni vedela, da je malo manjkalo, pa bi ostala doma, ker sem spodaj podpisani po prvem kilometru vožnje s testnim motociklom izgubil sopotnikovo pručko, ki je hkrati pokrov predala za drobnarije. Pručka se odpira v smeri vožnje in slabo zaklenjeno je odnesel vetrni piš, da smo jo našli vso oguljeno.
Lep in zelo dober aluminijast okvir modela RSV so nadomestili z dvojnim okvirjem box iz aluminijeve-magnezijeve zlitine, ki optično zagotovo bolj poudari obliko motocikla. Razdelitev mase 49 odstotkov na prednje kolo in 51 na zadnje pa govori o bolj turistični zasnovi, kar se kaže tudi v mehkejšem vzmetenju (spredaj nastavljive vilice Showa USD, zadaj mono blažilnik Sachs v progresivnem vpetju), ki mehkeje pobira grbavost vsakdanjih cest. Zavore pa so ostale dirkaške - Brembo Oro, vendar nikakor niso zahtevne za pravilno odmerjanje. Dajejo dober občutek.
Je torej Falco univerzalno uporaben motocikel? Je, če je potencialni kupec zagledan v krog slečenih ali bolj športno krojenih motociklov. Zahteven za vožnjo ni, je lepo vodljiv in skupaj z dvovaljnikovim karakterjem dokaj prijazen do voznika. Falco je takšen motocikel, ki omogoča uživanje v vožnji, ne da bi se moral voznik naprezati, da stroj ukroti.
Aprilia SL 1000 Falco
TEHNIČNI PODATKI
Motor: V 2-valjni Rotax, kot 60 stopinj - 4-taktni - suhi karter - tekočinsko hlajen - dve gredi za blaženje tresljajev AVDC - vrtina in gib 97 × 67, 5 mm - prostornina 997, 62 cm3 - največja moč: 86, 8 kW (118 KM) pri 9250/min - največji navor 95, 6 Nm pri 7000/min - vbrizg goriva, sesalna grla f 51 mm - 6-stopenjski menjalnik - sklopka v oljni kopeli s pnevmatskim blažilnikom momenta - veriga
Šasija: okvir box iz para dvojnih nosilcev iz aluminijeve-magnezijeve zlitine - spredaj nastavljive vilice USD Showa f 43 mm, gib 120 mm - zadaj centralni blažilnik v progresivnem vpetju APS, gib 130 mm
Zavore: spredaj 2 × plavajoči kolut Brembo Oro f 320 mm s 4-batno čeljustjo - zadaj kolut f 220 mm z dvobatno čeljustjo
Kolesa in gume: spredaj kolo 3, 50 × 17 z gumo 120/70 ZR 17 - zadaj kolo 6, 00 × 17 z gumo 180/55 ZR 17
Mere in masa: dolžina 2050 mm - medosna razdalja 1415 mm - višina sedeža od tal 815 mm - višina krmila od tal 888 mm - posoda za gorivo 21 l/ rezerva 4 l - masa (brez tekočin, tovarna) 190 kg
Cena: 8.345.43 EUR (Avto Triglav d.o.o., Dunajska c. 122, (01/588 34 20), Lj.)
Mitja Gustinčič
Foto: Uroš Potočnik
Cena osnovnega modela: | 8.345.43 EUR (Avto Triglav d.o.o., Dunajska c. 122, (01/588 34 20), Lj.) € |
---|
Motor: | V 2-valjni Rotax, kot 60 stopinj - 4-taktni - suhi karter - tekočinsko hlajen - dve gredi za blaženje tresljajev AVDC - vrtina in gib 97 × 67,5 mm - prostornina 997,62 cm3 - največja moč: 86,8 kW (118 KM) pri 9250/min - največji navor 95,6 Nm pri 7000/min - vbrizg goriva, sesalna grla f 51 mm - 6-stopenjski menjalnik - sklopka v oljni kopeli s pnevmatskim blažilnikom momenta - veriga |
---|---|
Zavore: | spredaj 2 × plavajoči kolut Brembo Oro f 320 mm s 4-batno čeljustjo - zadaj kolut f 220 mm z dvobatno čeljustjo |
Teža: | dolžina 2050 mm - medosna razdalja 1415 mm - višina sedeža od tal 815 mm - višina krmila od tal 888 mm - posoda za gorivo 21 l/ rezerva 4 l - masa (brez tekočin, tovarna) 190 kg |