Aprilia SL 1000 Falco

24. 8. 2001 | Primož Jurman
Deli
Aprilia SL 1000 Falco

Kot veste, je slovenščina eden izmed redkih jezikov, v katerem je poleg ednine in množine v uporabi tudi dvojina. Za tujce, nevajene govorjenja v dvojini, je nenavadna in vražje težka. Italijanščina je sicer ne pozna, a si tega človek ob pogledu na njihov najnovejši motociklistični izdelek ne bi mislil. Aprilia je namreč pri modelu Falco uporabila nekakšen »koncept dvojine«. In to izdatno.

Dva valja na V, po dve odmični gredi, dve izpušni cevi, dvojni okvir, dve zadnji lučki … Dveh koles menda ni treba omenjati? Pri Falcu gre vse »na dva«. Dvojina, ki ob površnem prebiranju napelje tudi na dvojnost. In priznati je treba, da je Falco zagotovo motocikel z dvema značajema. Kljub aludiranju na tisto znano zgodbo o gospodu z dvema obrazoma sta pri Falcu prijazna oba. Prvi je uglajeno krotek, drugi razigrano športen. Torej nekakšen turistični športnik.

Tak značaj celotnega paketa kaže na prvi pogled sicer Falcova športna oblika, kjer kot kak kostni skelet pade v oči svojsko oblikovan aluminijasto-magnezijev dvojni okvir box zasnove. Tako je Falco že na pogled drugačen kot njegova orto športna sestra RSV Mille, ki so jo Italijani povili v Noaleju v isti zibelki.

Da pa Falco le ni čisto pravi športnik, razkrivata ne prav športno zasnovan polovični oklep in sedež za sopotnika(co). Zadnji del sedeža je sicer bolj klopca, sedalce na vrhu lepo oblikovanega zadka. Nad njeno trdoto se ne bo pritoževala kvečjemu kakšna nad motocikli navdušena damica. Zrelejše bodo po prvih vožnjah raje ostajale doma v mehkih foteljih in kuhale mulo. Kljub nekoliko bolj obskurnemu oklepu je ta učinkovit, ukrojen v vetrovniku in voznika učinkovito ščiti tudi pri največjih hitrostih. Te sicer niso svetlobne, toda Falco zna pognati krepko čez 200 km/h.

Apriliino vzdolžno postavljeno dvovaljno družinsko srce bije tudi v Falcu. Pod kotom 60° je zmožno sprostiti 118 konjskih sil na gredi, pri 9500 vrtljajev v minuti in z deklariranim navorom nekaj pod 96 Nm pri 7000 vrtljajih v minuti. Delovanje neposrednega vbrizga goriva se kontrolira samo, kar je mogoče nadzorovati na armaturi. Dve gredi za blaženje tresljajev (AVDC) in samodiagnostična elektronika (EFI) pa sta tisto, kar je že kar razpoznavni znak družine Mille.

Položaj na Falcu je sicer športen, pomaknjen malce naprej, a nezahteven. Točke trikotnika roke-noge-rame so v znosnih razmerjih, tako da roke ne trpijo preveč, noge pa niso po dirkaško spodvite tja proti zadnjici. V vožnji s Falcom je zato mogoče začutiti ravno toliko športnega duha, da telo občuti adrenalinsko kemijo.

Adrenalinska reakcija je toliko močnejša, ko se v proces vključi še enakomerno naraščanje moči in pospeševanje agregata ter hrumenje para izpušnih cevi. Igla na analognem merilniku vrtljajev ob tem pospeševanju šine k višku precej hitro, toda motocikel je obvladljiv tudi pri takšnih manevrih.

Armaturno ploščo poleg merilnika vrtljajev tvorita še pretirano oglato oblikovana digitalna merilnika hitrosti in elektronske kontrole podatkov o motociklu. Količinam podatkov se je treba navaditi, saj veliko informacij zmede voznika in njegov pogled zadrži na armaturni plošči dlje, kot je potrebno. In varno.

Športnemu značaju motocikla pihajo na dušo Dunlopov komplet gum in kakovostne Brembove zavore. Vlivajo zaupanje in to med vožnjo tudi dokažejo. Zanesete se lahko tudi na vzmetenje, s katerim si lahko popestrite igro in si ga nastavite po svojem okusu.

Spredaj se boste poigrali s Showinim vilicami upside-down, zadaj s Sachovim mono blažilnikom v progresivnem vpetju. Falco se podaja na pot lahkotno in brez nervoze, za kar gre zasluga tudi ne preveliki masi, kar se odraža pri nezahtevnem upravljanju in odzivnosti motocikla. Pogled v vzvratna ogledala odkriva tudi del vaših ramen, torej bi si, če bi sitnarili, želeli boljših. Toda s tem bi bržkone pokvarili sprednjo linijo motocikla in Falcovo športno noto. Omejene količine dozirane športnosti bodo veseli tisti, ki si želijo športnega motocikla brez velikega naprezanja.

Aprilia SL 1000 Falco

TEHNIČNI PODATKI

Motor: 4-taktni - V 2-valjni, kot 60°, suhi karter - tekočinsko hlajen, dvojni hladilnik, dve gredi za dušenje vibracij AVDC - po dve odmični gredi v glavi, veriga in zobniki - vrtina in gib 97 × 67, 5 mm - prostornina 997, 62 cm3, kompresija 10, 8 : 1, deklarirana največja moč 86, 8 kW (118 KM) pri 9250/min - deklariran največji navor 95, 6 Nm pri 7000/vrt - vbrizg goriva, sesalna grla f 51 mm - 2 svečki na valj - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 14 Ah - alternator 400 W - električni zaganjalnik

Prenos moči: primarni zobniški prenos z ravnim ozobljenjem, razmerje 1, 935 - hidravlično vodena večploščna sklopka v oljni kopeli, blažilnik momenta PPC - 6-stopenjski menjalnik, prestavna razmerja: I. 2, 50, II. 1, 750, III. 1, 368, IV. 1.091, V. 0, 957 VI. 0, 852 - veriga (z verižnikoma 16/41)

Okvir: box zasnove iz para dvojnih nosilcev iz aluminijeve-magnezijeve zlitine - kot glave okvirja 24, 5° - predtek 100 mm - medosna razdalja 1415 mm

Vzmetenje: spredaj nastavljive vilice upside-down USD Showa f 43 mm, gib 120 mm - zadaj centralni blažilnik Sachs v progresivnem vpetju APS, gib 130 mm

Kolesa in gume: 5-kraka iz aluminijaste zlitine, spredaj kolo 3, 50 × 17 z gumo 120/70 ZR 17, zadaj kolo 6, 00 × 17 z gumo 180/55 ZR 17, gume brez zračnic

Zavore: spredaj 2 × plavajoči kolut Brembo fi 320 s 4-batno zavorno čeljustjo - zadaj kolut f 220 mm z 2-batno zavorno čeljustjo

Mere in masa: dolžina 2050 mm - širina krmila 736 mm - višina 1210 mm - višina sedeža od tal 815 mm - višina krmila od tal 888 mm - posoda za gorivo 21 l/5 l rezerve - masa (brez tekočin, tovarna) 190 kg

Zmogljivosti (tovarna): niso navedene

NAŠE MERITVE

Masa s tekočinami (in orodjem): 216 kg

Poraba goriva: 6, 19 l/100 km

INFORMATIVNO

Zastopnik: Avto Triglav, d.o.o., Dunajska 122, Ljubljana

Garancijski pogoji: 1 leto, brez omejitve števila kilometrov

Predpisani servisni presledki: prvi servis na 1000 km, nato na vsakih 7500 km

Barvne kombinacije: črna in rdeča

Število pooblaščenih prodajalcev/serviserjev: 1) 12

2) 11

CENA

Cena motocikla: 9.055.21 EUR

Cena testiranega motocikla: 9.055.21 EUR

Cena prvega in prvega naslednjega servisa:

1. 104.32 EUR

2. 104.32 EUR

TEŽAVE NA TESTU

brez napak

HVALIMO IN GRAJAMO

+ motor

+ vodljivost

+ položaj voznika

+ aerodinamična zaščita

+ oblika

- zadnji del sedeža

- vzvratni ogledali

- »kvadratna« armaturna plošča

KONČNA OCENA

Dvojnost in sklepanje kompromisov nista vedno vrlini, s katerima se kaže hvaliti. Toda Aprilia igra prav na ti karti. S Falcom računa na precej širok krog kupcev, ki si želijo kompromisa po načelu za vsakega nekaj. Motocikel poleg dovolj kakovostne opreme ponuja možnost športne adrenalinske vožnje, po drugi strani pa se je z njim mogoče zapeljati v službo ali v paru. Dvojnost in kompromis sta Falcova aduta.

OCENA: 4/5

Primož Jurman

Foto: Primož Jurman

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni - V 2-valjni, kot 60°, suhi karter - tekočinsko hlajen, dvojni hladilnik, dve gredi za dušenje vibracij AVDC - po dve odmični gredi v glavi, veriga in zobniki - vrtina in gib 97 × 67,5 mm - prostornina 997,62 cm3, kompresija 10,8 : 1, deklarirana največja moč 86,8 kW (118 KM) pri 9250/min - deklariran največji navor 95,6 Nm pri 7000/vrt - vbrizg goriva, sesalna grla f 51 mm - 2 svečki na valj - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 14 Ah - alternator 400 W - električni zaganjalnik
Prenos moči: primarni zobniški prenos z ravnim ozobljenjem, razmerje 1,935 - hidravlično vodena večploščna sklopka v oljni kopeli, blažilnik momenta PPC - 6-stopenjski menjalnik, prestavna razmerja: I. 2,50, II. 1,750, III. 1,368, IV. 1.091, V. 0,957 VI. 0,852 - veriga (z verižnikoma 16/41)
Okvir: box zasnove iz para dvojnih nosilcev iz aluminijeve-magnezijeve zlitine - kot glave okvirja 24,5° - predtek 100 mm - medosna razdalja 1415 mm
Zavore: spredaj 2 × plavajoči kolut Brembo fi 320 s 4-batno zavorno čeljustjo - zadaj kolut f 220 mm z 2-batno zavorno čeljustjo
Vzmetenje: spredaj nastavljive vilice upside-down USD Showa f 43 mm, gib 120 mm - zadaj centralni blažilnik Sachs v progresivnem vpetju APS, gib 130 mm
Teža: dolžina 2050 mm - širina krmila 736 mm - višina 1210 mm - višina sedeža od tal 815 mm - višina krmila od tal 888 mm - posoda za gorivo 21 l/5 l rezerve - masa (brez tekočin, tovarna) 190 kg