Aprilia SL 750 Shiver

7. 6. 2007 | Peter Kavčič
Deli

Svetu vladajo zakonitosti. Takšne, ki jih opazimo, se jih vsak dan zavemo, ali pa takšne, za katere niti ne vemo ali ne pomislimo, da so del okolja, v katerem živimo.

Sonce bo vzšlo vsako jutro, jasno, kar gre gor, pride enkrat tudi dol, menda. In kar narišejo Italijani, je lepo. No ja, običajno je to res. Dejstvo je tudi, da golota vznemirja. In tale ‘pin-up’ Aprilia ni izjema. Shiver SL 750 je ob svoji premieri požel val navdušenja. Mnogi so se zaljubili na prvi pogled. Predvsem Italijani, ampak za njih pravijo, da so bolj romantični in visoko cenijo lepoto. No, tudi to je dejstvo, če smo že pri tem.

Kakorkoli, za Shiverja 750 ravno ne moremo trditi, da je Monica Belucci na dveh kolesih. Ta laskavi naziv bi prej prisodili MV Agusti F4, morda MV Agusti Brutale ali pa Ducatiju 1098. Aprilia je namreč vse preveč nenavadna, premlada, drzna in izstopajoča za kaj takega.

A ob pogledu nanjo postane vroče, zbudi čustva in glede na to, da vsa zahodna Evropa danes pravi, da so slečeni motocikli lepi, je v tem res nekaj resnice. Dejstvo? Seveda! Samo poglejte prodajne številke v tem izredno priljubljenem segmentu motociklov srednje velike prostornine motorja.

Inženirjem, oblikovalcem in vsem, ki so kakorkoli sodelovali pri tem novem roadsterju, moramo čestitati. Pošteno rečeno, naredili so izdelek, ki je mejnik v svoji kategoriji. Poleg enkratnega in res nedolgočasnega dizajna so poskrbeli tudi za tehnične sladkorčke. Odlične Brembove radialne zavore bi lahko krasile tudi kakšen RR superšportni motocikel in glede njihovega delovanja nimamo niti ene same samcate pripombe. Lahko samo pozovemo tekmece, da naj že enkrat začnejo kopirati najboljše ta hip.

Ideja okvirja, ki je združitev jeklenih cevi in aluminijastih ojačitev, je sicer resda že videna in sposojena pri futuristični sestri RXV/SXV, toda skoraj ležeč blažilnik, ki je neposredno vpet na močno, lično izdelano aluminijasto nihajko, dokazuje, da so tudi danes kljub vsej konkurenci mogoče preproste, a odlične tehnične rešitve. Te izjave ne bi zapisali, če se tudi na cesti ne bi prepričali v samo delovanje tega avantgardnega sistema.

Okvir in vzmetenje ter na koncu tudi vozne lastnosti Shiverja so namreč ena sama fantazija. Čudovito! Motocikel ne samo da tehta le 189 ‘suhih’ kilogramov, tudi pelje se lahkotno kot kak supermoto. S samo ciklistiko so naredili odlično delo, saj je Aprilia tako nezahtevna za vožnjo, da jo lahko priporočimo tudi začetnikom. Tisti, ki zares obvladujejo tehniko vožnje, pa bodo tako ali tako hitro sklenili trdno prijateljstvo in se zapodili s kolenom po asfaltu po najljubših ovinkih.

Ogromno pa k temu izredno pozitivnemu vtisu pripomore tudi odličen agregat - dvovaljni V90 s po štirimi ventili na valj in s spodobnimi 95 ‘konji’ ter z 81 Nm navora. Moči in navora je dovolj tako za lenobno križarjenje v prestavi ali dve previsoko po podeželski cesti ali pa za nekoliko bolj adrenalinsko vožnjo. Tudi menjalnik se hitro in tekoče vklopi v celotno sliko, in če ne bi bilo novega elektronsko nadzorovanega dodajanja plina, bi bila slika popolna. To nam gre res težko z jezika, ker tako dobremu motociklu ne želimo delati krivice, toda manjka mu tisti bolj prvinski, neposredni stik z motorjem, ki pa ga lahko dasta samo žica in uplinjač. A ekologija je čedalje pomembnejša in z njo prihaja v motociklizem najsodobnejša tehnologija elektronsko nadzorovanega vbrizga goriva.

Ne vemo, kaj se je premaknilo v Aprilii, toda ob prenovi enkratnega roadsterja Tuono 1000 so se očitno dokopali do formule za izračun idealne ergonomije sedenja na motociklih. Široko in zelo kakovostno aluminijasto krmilo se odlično prilega rokam in daje dober občutek nadzora. Tudi sam položaj sedenja ne utruja telesa in le daljša vožnja nad 130 km/h bo sčasoma postala vedno manj prijetna. Toda za avtocesto in tiste, ki si želijo več vetrne zaščite, bo Aprilia kmalu naredila izvedbo s poloklepom (in tudi supermoto).

Ko pogledamo pod črto in pregledamo cene, je edino vprašanje, ali je vredna osem tisoč evrov? Če bi jih imeli in bi jih namenili za slečen motocikel, ne bi razmišljali. Shiver je namreč odličen kompromis med tem, kar potrebujemo za vsakodnevno uporabo, in med športno-adrenalinsko raketo. Ni poceni, to je jasno, ker se pri nas dobi za manj denarja tudi že ‘več motocikla’. Če je cena edino merilo, potem Shiver odpade. Motocikel s tako dodelanim in avantgardnim dizajnom, s samimi vrhunskimi komponetami, z odlično izdelavo, z Brembovimi radialkami in s toliko športnosti ter vsakdanje uporabnosti hkrati pač ne more biti zelo poceni.

Aprilia SL 750 Shiver

Cena testnega vozila: 8.500 EUR

Motor: dvovaljni V90°, štiritaktni, 749 cm3, 95 KM pri 9.000/min, 81 Nm pri 7.000/min, el. vbrizg goriva.

Okvir, vzmetenje: modularni iz jeklenih cevi privijačenih na aluminijasta stranska elementa, spredaj USD-vilice, zadaj enojni nastavljivi PDS-blažilnik.

Zavore: spredaj radialne zavore, koluta premera 320 mm, zadaj 245 mm.

Medosna razdalja: 1.440 mm

Posoda za gorivo: 18, 5 l

Višina sedeža od tal: 810 mm

Masa: 189 kg brez goriva

Kontakt: www.aprilia.si

Hvalimo in grajamo

+ motor

+ lahkotnost, vodljivost

+ odličen kompromis med športnostjo in udobjem za vsakodnevno uporabo

+ zavore

+ odlična ergonomija, udobje tudi za dva

+ ogledala

+ bogata armatura

- slaba osvetlitev armature

- premalo neposreden stik med plinom in motorjem

- zadnji sedež se segreva

- največja hitrost (samo) 188 km/h

Peter Kavčič, foto: Milagro

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 8.500 EUR €
Tehnični podatki
Motor: dvovaljni V90°, štiritaktni, 749 cm3, 95 KM pri 9.000/min, 81 Nm pri 7.000/min, el. vbrizg goriva.
Okvir: modularni iz jeklenih cevi privijačenih na aluminijasta stranska elementa, spredaj USD-vilice, zadaj enojni nastavljivi PDS-blažilnik.
Zavore: spredaj radialne zavore, koluta premera 320 mm, zadaj 245 mm.
Višina: 810 mm
Posoda za gorivo: 18,5 l
Medosna razdalja: 1.440 mm
Teža: 189 kg brez goriva