Aprilia Sportcity One 50 in 125

13. 8. 2008 | Matevž Hribar
Deli

Varčujemo, zato kupimo mleko blagovne znamke Mercator namesto alpskega Ljubljanskih mlekarn. Varčujemo, zato pri nabavi dvokolesnika prodajalca najprej vprašamo za ceno. Varčujemo in kupujemo skozi denarnico. Tega se (dragi) evropski proizvajalci zelo dobro zavedajo, zato je nova generacija Aprilijinih skuterjev narejena na Kitajskem. Kaj imamo od tega, poleg ugodne cene, končni uporabniki?

Na deževen poletni dan smo v prometnem Milanu preizkusili par novih skuterjev Aprilia. No, če upoštevamo vse možne različice motorjev, potem je vseh modelov pet, za osnovo pa jim služita dve osnovni vozili z enakim priimkom Sportcity in različnima imenoma One in Cube.

Ker slovenski uvoznik modela Cube letos še ne bo pripeljal na naš trg, bomo vrgli oko le na manjšega, ki je v prvi vrsti namenjen mulariji, zaradi ne preveč ‘kičasto’ športnega oblikovanja pa se bo z njim lahko vozila vsa družina, če bo sine seveda dovolil. Je že tako, da je skuter SR, ki ga najdemo v vrhu ponudbe, veliko lepši in primernejši za najstnike, a kot rečeno, treba je gledati tudi skozi denarnico.

Navihano prikupni skuterji so enobarvni, brez agresivnih grafik in opremljeni s klasičnimi komponentami, brez obrnjenih prednjih vilic in kolutne zavore zadaj. Prav zavoram gre pripisati največjo zamero, saj je bilo na 125-kubičnem modelu občutiti tresenje ob stisku ročice za prednjo zavoro.

Tudi sicer niso prav svetla stran tega skuterja, saj je občutek na ročicah precej gumijast, ob močnem zaviranju ali med vožnjo čez grbine pa se izkaže tudi, da bi bilo vzmetenje lahko malce čvrstejše. Sicer je minilo vsaj leto dni, odkar sem nazadnje upravljal male skuterje, a mislim, da me spomin ne vara in da omenjene komponente na dražjih modelih delujejo bolje. Kar je povsem razumljivo – kolikor denarja, toliko muzike.

Sicer je Ena prijeten mestni popotnik. Preseneti predvsem zračno hlajeni enovaljni motor, ki zmore več, kot bi pričakovali od štiritaktnega mlinčka. V gostem prometu, ko smo se prebijali od enega semaforja do drugega, sploh ni veliko zaostajal za močnejšimi brati.

Na ravnini se hitrost 50-kubičnega ustavi pri zakonsko predpisani, močnejši dvojček pa potegne do 100 kilometrov na uro. Pod sedežem ima dovolj prostora za veliko integralno čelado, ne boste verjeli, celo več, kot ga ima večji in močnejši model Cube.

Preprosta armaturna plošča ima kazalnik količine goriva, kar je v tem razredu redkost – večina ima le opozorilno lučko. Kot dodatno opremo je mogoče kupiti boljšo zaščito pred vetrom in 32-litrski kovček z nosilcem.

Pod črto?

Za ceno, ki jo najdete nad tehničnimi podatki, nova generacija Sportcity ponuja veliko praktičnosti, ki jo potrebujemo v mestu. Kakovost je, razen že omenjenih pomanjkljivosti, na solidni ravni in le zelo zahteven opazovalec bo odkril kakšen plastičen spoj, ki bi lahko bil boljši.

Odločitev, da pripeljete enega izmed teh dveh skuterjev k hiši in mogoče z njim celo nadomestite drugi ali tretji avtomobil, se lahko izkaže kot dober varčevalni ukrep. Prijetno s koristnim!

Aprilia Sportcity One 50 (125)

Cena testnega vozila: 1.799 (2.249) EUR

Motor: enovaljni, štiritaktni, 49, 9 (124) cm? , prisilno zračno hlajen, 2 ventila, uplinjač 17, 5 mm (26 mm).

Največja moč: 3, 11 kW (4, 22 ‘konja’) pri 9.500/min, (7, 79 kW (10, 84 ‘konja’) pri 8.000/min).

Največji navor: 3, 66 Nm pri 6.500/min, (10, 04 Nm pri 7.000/min).

Prenos moči: avtomatska centrifugalna suha sklopka, V-jermen.

Okvir: enojna jeklena kletka.

Vzmetenje: spredaj hidravlične teleskopske vilice fi 32 mm, 85 mm giba, zadaj enojni blažilnik, nastavljiva prednapetost, 84 mm giba.

Zavore: spredaj kolut fi 220 mm, dvobatna zavorna čeljust, zadaj bobnasta zavora.

Gume: 120/70-14, 120/70-14.

Medosna razdalja: 1.358 mm.

Višina sedeža od tal: 775 mm.

Gorivo: 7, 5 l.

Barve: črna, srebrna, modra, rumena.

Hvalimo in grajamo

+ všečno oblikovanje

+ prostornost, ravno dno

+ prikazovalnik količine goriva

+ lahkotnost, okretnost

+ za 4T živahen motor

+ cena

- tuleč zvok (predvsem 125)

- občutek na zavornih ročicah

Matevž Hribar, foto: Aprilia