Aprilia SR 50 Ditech

14. 6. 2001
Deli
Aprilia SR 50 Ditech

Nedeljsko televizijsko popoldne. Med vztrajnim preklapljanjem med televizijskimi kanali se moj pogled ustavi na vsem dobro znanem programu, kjer skrbijo za prenose dirk svetovnega prvenstva razreda superbike. V vodstvu pa črno-rdeča Aprilia Mille.

Aprilia že drugo desetletje uspešno dirka v svetovnem prvenstvu motociklističnih dirk. S prihodom modela RSV Mille so v letu dni zasloveli tudi na dirkah razreda superbike. Prav zato so vsem navdušencem nad odličnimi rezultati italijanske tovarne iz neposredne bližine Benetk (predvsem tistim mlajšim) ponudili skutersko različico, obarvano v barve Apriliinega moštva iz razreda superbike.

Črna barva, beneška levja glava (zaščitni znak tovarniškega dirkalnega moštva) in nalepka z imenom Apriliinega dirkača Troya Corserja pa niso edine podobnosti s pravim dirkalnikom, s katerim so pri Aprilii lani osvojili naslov svetovnega prvaka. Znanje in ugotovitve inženirjev so z dirkalnih stez prenesli tudi na svoje cestne modele, zato ne preseneča, da je SR 50 presenetil prav vsakogar, ki se je z njim podal na testno vožnjo. Presenetljiva stabilnost in zelo dobra obvladljivost sta največji odliki malega dvokolesnika.

Ovinkasta cesta

Skuter je tehnično enak kot dosedanji SR 50. Pod plastično karoserijo je močan cevni okvir, ki ima pod sedežem pripet motor. Ta pa nosi zadnje kolo. Vzmetenje - za Aprilio klasično, toda dobro delujoče.

Med vožnjo po ovinkasti cesti navdušuje mirnost v zavoju, saj niti za trenutek nisem občutil negotovosti in strahu pred padcem. K natančnosti vožnje prispeva pravilno sedenje na skuterju, ki je dovolj prostoren v dolžino in v višino ter omogoča potrebno gibanje telesa, da lahko voznik prenaša svojo težo v notranjost ovinka, k prednjemu kolesu ali se zgolj upre v stopalke - pravzaprav v pod skuterja.

Krizne položaje rešujejo kolutne zavore z dvobatnimi čeljustmi, ki so za nevešče voznike lahko tudi usodne, saj je pojemek pri polni obremenitvi zavorne ročice enormen. Pri skuterju seveda poudarjeno velja, da je zadnja zavora zelo pomembna. Tu dobro deluje.

Ostri pospeški

Skeptičnost nad delovanjem elektronskega vbrizga goriva je bila odveč, saj razen manjšega omahovanja ob zagonu hladnega motorja nimamo pripomb. Kaj je prinesel vbrizg goriva? Povsem novo krivuljo moči. Motor ni več nenaravno zadušen, kar je slaba plat velikega števila skuterjev: ti razvijejo polno moč šele, ko so deblokirani.

Apriliin motor, ki ga sestavljajo v novi tovarni v San Marinu, sedaj dosega polno moč, potrebno za dobro pospeševanje, in ne presega zakonsko dovoljene hitrosti 50 kilometrov na uro. Izredno dober pospešek z mesta je posledica prav tega mlečnozobega sistema vbrizga, poraba goriva pa je fantastično nizka-le 2 l na 100 km. Tega na testih še nismo dosegli!

Slaba lastnost elektronskega vbrizga goriva se skriva v popolni odvisnosti od elektrike: če se bo akumulator spraznil, motorja ne boste za-gnali, saj nožnega zaganjalnika ni bilo možno vgraditi.

Brez površnosti

Z natančno izdelavo so se pri Aprilii izognili kritik na račun italijanske površnosti, saj je spoj plastičnih oklepov brezhiben. Razporejenost stikal je pohvalna, zmoti le stikalo za vklop smerokaza, saj je preobčutljivo in rado zdrsne na neželeno stran.

Pod sedežem je dovolj prostora za čelado, priloženo orodje, dodatno ključavnico in še nam ostane nekaj prostora za osebne reči, predvsem za vetrovko, ki je v mrzlih večerih in poletnih nevihtah lahko zelo priročna.

Želje po posnemanju največjih svetovnih mojstrov motociklizma se vam z Apriliino repliko zlahka uresničijo. Ker je z vbrizgom opremljen motor vzorno odziven, je v mestni gneči vožnja z njim varnejša.

Cena: 2086, 46 EUR

Zastopnik: Avto Triglav, Ljubljana

Tehnični podatki

Motor: 1-valjni - 2-taktni - tekočinsko hlajen - lamelni ventil - vrtina in gib 40 × 39, 2 mm - elektronski vbrizg goriva DiTech - ločena oljna črpalka - elektronski vžig - električni zaganjalnik

Prostornina: 49, 3 cm3

Največja moč: 3 kW (4 KM) pri 6750 vrt/min

Največji navor: 4 Nm pri 6250 vrt/min

Prenos moči: samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik - jermenski/zobniški prenos na kolo

Okvir in vzmetenje: okvir in vzmetenje: enojen-dvojni U oblike iz jeklenih cevi - spredaj teleskopske vilice, gib 90 mm - zadaj motorno ohišje kot nihajna roka, blažilnik, gib 72 mm

Gume: spredaj in zadaj 130/60-13

Zavore: spredaj in zadaj po 1 x kolut f190 z dvobatno čeljustjo

Mere in masa: dolžina 1885 mm - širina 720 mm - medosna razdalja 1265 mm - višina sedeža od tal 820 mm - posoda za gorivo 8 l/rezerva 2l - masa (tovarna) 90 kg

Naše meritve

Pospeški:

Na tipskem klancu (naklon 24 %; 0-100 m): 24, 89 s

Na ravni cesti (0-100 m): 13, 44 s

Poraba: 1.89 l/100 km

Masa s tekočinami (in orodjem): 98 kg

Naša ocena: 5/5

Besedilo: Domen Jerančič in Mitja Gustinčič

Foto: Uroš Potočnik

Tehnični podatki
Motor: 1-valjni - 2-taktni - tekočinsko hlajen - lamelni ventil - vrtina in gib 40 × 39,2 mm - elektronski vbrizg goriva DiTech - ločena oljna črpalka - elektronski vžig - električni zaganjalnik
Navor: 4 Nm pri 6250 vrt/min
Prenos moči: samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik - jermenski/zobniški prenos na kolo
Okvir: okvir in vzmetenje: enojen-dvojni U oblike iz jeklenih cevi - spredaj teleskopske vilice, gib 90 mm - zadaj motorno ohišje kot nihajna roka, blažilnik, gib 72 mm
Zavore: spredaj in zadaj po 1 x kolut f190 z dvobatno čeljustjo
Teža: dolžina 1885 mm - širina 720 mm - medosna razdalja 1265 mm - višina sedeža od tal 820 mm - posoda za gorivo 8 l/rezerva 2l - masa (tovarna) 90 kg