Aprilia SXV 5.5 Van Den Bosch Replica

12. 10. 2007 | Matevž Hribar
Deli

Prasica … mi je ušlo iz ust, ko sem jo prvič videl. Že serijska SXV je nekaj posebnega, o tej dirkalni repliki pa navdušenci nad supermotom sanjamo.

Predstavljajte si Heidi Klum. Ali pa kakšno drugo lepotico na dveh nogah, lahko tudi Pamelo Anderson, če prisegate na star silikon. Vsi sanjamo o teh čednih deklinah in smo v moški družbi sila glasni: »Joj, kako bi jo …« Če pa bi se ponudila možnost za zmenek, bi se zatresle hlače. In tako sem imel tudi jaz nekaj treme pred preizkusom replike lanskega zmagovalnega dirkalnika na svetovnem prvenstvu, ki ga vozi Van Den Bosch. Dvokolesnik je izpeljanka Aprilie SXV 550, seveda precej lažji in še močnejši.

V polni bojni opremi ga zajaham, malo potipam in odpeljem po asfaltu Racelanda ter si v mislih ponavljam dva nasveta Marka Škarje, ki je s tem motociklom trenutno drugi v državnem prvenstvu: pazi se prednje zavore in moči agregata pri visokih vrtljajih. Zato začnem počasi, čeprav so gladke Dunlopove pnevmatike in dvovaljnik že na delovni temperaturi. Ergonomija na motociklu je odlična: krmilo je dovolj visoko, stopalke in menjalnik so na pravem mestu, med nogami pa je Aprilia ozka kot bicikel. In tako lahkotno se tudi pelje.

Zaradi kratke medosne razdalje in dirkalnih gum kar sama pada v ovinek, kar vzbuja negotovost, dokler se glava ne privadi, tempo pa začne stopnjevati. Po približno desetih minutah pripeljem v bokse, da za trenutek sprostim utrujene roke, ki premočno grabijo za krmilo. »Zakaj ga pa ne zvrtiš? Daj, ne prestavljaj toliko in pusti, da motor pride na obrate, « nasmejano pravi Marko. Dvovaljnik se namreč obrne več kot 13 tisočkrat v minuti in takrat sprosti na zadnje kolo moč, ki je vsak ni sposoben krotiti.

Ciljna ravnina na dirkališču v Krškem je (za nas) kar dolga, vendar na takem dirkalniku mine v trenutku. Motocikel se v drugi prestavi divje vzpne na zadnje kolo, in ko prestavim v tretjo, kljub naprej nagnjenemu telesu prednja guma pri polnem plinu še vedno zgublja stik s podlago. Mašinca pa se še naprej dere in tuli, kot da sploh ne bi imela omejevalnika vrtljajev. Še dobro, da ima odlične zavore. Za vožnjo po cesti bi bil dovolj en prst, celo slaboten mezinec, na dirkališču pa običajen stisk s palcem in sredincem pomeni ustavljanje, še močnejše od pospeševanja.

Nor dirkalnik, tale italijanka. Ali bi jo imel? Hja, 27.499 evrov je ogromno denarja. Pa mehanik, kup pnevmatik za sezono in kombi še niso všteti v ceno. Ampak vse to dirkač potrebuje. In če si to kdo lahko privošči, mu privoščimo tudi mi.

Aprilia SXV 5.5 VDB Replica

Cena dirkalnika: 27.499 EUR

Motor: V 77° dvovaljni, štiritaktni, 553 cm3, elektronski vbrizg goriva

Največja moč: 54 kW (74 KM) na gredi

Največji navor: n.p.

Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga

Okvir: Perimetralen iz jeklenih cevi in aluminija

Zavore: spredaj kolut Braking 320 mm, štiribatne čeljusti Brembo, zadaj kolut 240 mm

Vzmetenje: spredaj nastavljive USD vilice Marzocchi Factory, zadaj nastavljiv enojni blažilec

Medosna razdalja: 1415 mm

Višina sedeža od tal: 900 mm

Teža: 115 kg

Zastopnik: Avto Triglav d.o.o., Dunajska 122 Ljubljana, www.aprilia.si

Matevž Hribar, foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 27.499 EUR €
Tehnični podatki
Motor: V 77° dvovaljni, štiritaktni, 553 cm3, elektronski vbrizg goriva
Navor: n.p.
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: Perimetralen iz jeklenih cevi in aluminija
Zavore: spredaj kolut Braking 320 mm, štiribatne čeljusti Brembo, zadaj kolut 240 mm
Vzmetenje: spredaj nastavljive USD vilice Marzocchi Factory, zadaj nastavljiv enojni blažilec
Višina: 900 mm
Medosna razdalja: 1415 mm
Teža: 115 kg

ApriliaSXV550_VDB_Replica-Krsko