Aprilia Tuono 1000 R

Tuono ni navaden motocikel. V komaj treh letih obstoja je postal legenda in danes, ko je na ceste zapeljal Tuono druge generacije, lahko brez zadržkov rečemo, da se legenda nadaljuje! Brezkompromisno hiter, oster pri voznih lastnostih in predrzno drugačen bo močno premešal karte med vedno bolj priljubljenimi roadsterji.

10. 11. 2005

Prav zaradi takšnih motociklov, kot je novi Tuono 1000 R, tudi mi (malce razvajeni motoristični novinarji) dobimo svojo dozo adrenalina, ki nas vleče naprej, do naslednjega odmerka. Se sliši kot zasvojenost? Uh, da! Zasvojenost s hitrostjo, z brutalnimi pospeški, z zaviranjem, ko roke še komaj zdržijo obremenitev pojemka, in poželenje po ekstravaganci, ki jo ponujajo drugačni motocikli. In Tuono, verjemite, je drugačen. Tako in drugače. Najprej je drugačen od svojega predhodnika, a tudi od konkurence.

Aprilia je tudi tokrat uporabila preverjen recept. Superšportni RSV 1000 R so enostavno slekli plastični oklep, spremenili položaj sedenja, ki je na Tuonu bolj pokončen in s širokim, ravnim krmilom omogoča boljši nadzor nad prednjim kolesom, poleg tega pa so krivuljo naraščanja moči in navora zgladili ter prilagodili cestni vožnji. Odzivnost motorja je tako naravnost neverjetna.

’V’-dvovaljnik z 998 kubičnimi centimetri prostornine, narejen iz magnezija, z valjema pod kotom 60 ° je sicer enak kot pri Aprilii RSV 1000, zmore pa 133 KM, kar je 8 konjskih moči več od Tuona prve generacije in le 5 konjskih moči manj od športne RSV. S sesalnim kanalom goriva, ki je za 25 milimetrov daljši, so mu povečali navor v nižjem območju vrtljajev in izboljšali odzivnost na dodajanje plina. Novi agregat tako zmore kar 102 Nm navora pri 8.750 vrtljajih, medtem ko na primer RSV doseže 96 Nm pri enakih vrtljajih.

Ko se dvovaljnik na pritisk gumba za vžig oglasi iz dveh izpuhov, speljanih visoko pod zadek motocikla, je zvok pridušeno zamolkel. Zares pa zapoje šele, ko motor na polno zadiha ob povsem odprtem plinu. A tudi takrat ni prehrupen, ampak v skladu z emisijami standarda Euro 3 ne moti okolice. Par ’akrapovičev’, ki sta sicer del dodatne originalne opreme, bo to vsekakor spremenil in motociklu dodal ostrino.

A tudi brez tega Tuono ne razočara. Kako odličen je v pospeševanju, pove tovarniški podatek, da četrt milje ali 400 metrov dolgo ravnino od popolnega mirovanja premaga v vsega 10, 78 sekunde. Pospešek od 0 do 100 km/h pa znaša 3, 02 sekunde. ’Hudo’! Zato ni za vsakogar, ampak samo za izkušene voznike, ki vedo, kaj hočejo od svojega motocikla, in znajo to, kar ponuja, tudi uporabiti. Pa tega ne trdimo samo mi, ampak tudi vodilni možje pri Aprilii.

Tuono je sicer izredno igriv in lahkotno vodljiv. Svoj značaj razkrije s siljenjem prvega kolesa visoko v zrak, a to počne s tako lahkoto in mirnostjo, da vozniku daje veliko zaupanja. Je miren na dolgih ravninah in ob velikih hitrostih, saj kljub minimalni vetrni zaščiti kot po tiru sledi zastavljeni smeri tudi pri deklarirani največji hitrosti 253 km/h (navedba tovarne).

Ko govorimo o aerodinamiki, moramo pohvaliti odlično delo inženirjev. Kljub kar najmanjši vetrni zaščiti so odlično in nemoteče za voznika speljali tok zraka, ki ga Tuono reže z lahkoto tudi pri hitrostih nad 130 km/h. To je nedvomno eden najmanj utrujajočih roadsterjev, kar zadeva udobje pri nekoliko večjih hitrostih. Bolečine v vratnih mišicah so tako preteklost.

A Tuono zares zablesti, ko cesta postane serpentinasta, asfalt pa zagotavlja dober oprijem njegovi športni obutvi. Debela zaloga moči in navora ter športen, aluminijast okvir s polno nastavljivim vzmetenjem sta na ovinkih odlična popotnica za adrenalinsko uživanje. Pri Aprilii so mislili tudi na varnost. Brembove zavore so odlične, radialno nameščene zavorne čeljusti pa grabijo v par 320-milimetrskih kolutov. Tuono ima serijsko vgrajen kakovosten blažilnik krmila in sklopko proti blokiranju zadnjega kolesa, kar smo do sedaj videvali predvsem na dirkalnih motociklih, na serijskih pri serijskih pa za zdaj ostajajo cenjena redkost.

Ob vsej športnosti, dirkaški opremi in ekskluzivnosti motocikla bi verjetno pričakovali zasoljeno ceno. A tokrat ne! Aprila Tuono 1000 R stane 2.760.000 tolarjev, kar je za roadsterja s takšnim značajem poštena cena. Pričakujte vedno več adrenalinskih odvisnikov!

Aprilia Tuono 1000 R

Cena testnega vozila: 2.760.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, dvovaljni V60°, tekočinsko hlajen, 998 cm3, 133 KM pri 9.500/min, 102 Nm pri 8.750/min, el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje in okvir: spredaj nastavljive vilice USD, zadaj enojni nastavljivi blažilnik, okvir aluminij box zasnove

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 190/55 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut premer 320 mm radialne, 4-batne čeljusti, zadaj kolut premera 220 mm

Medosna razdalja: 1.410 mm

Višina sedeža od tal: 810 mm

Posoda za gorivo: 18 l, 4 l rezerve

Suha masa: 185 kg

Zastopnik: Avto Triglav, d. o. o., Dunajska 122, Ljubljana. (01/588 34 20)

Hvalimo in grajamo

+ vodljivost

+ moč in navor motorja

+ aerodinamika

+ cena

- malce pretrda ročica sklopke

- skoraj nič udobja za sopotnico

Peter Kavčič

Foto: Milagro

  • Tehnični podatki

    Motor: 4-taktni, dvovaljni V60°, tekočinsko hlajen, 998 cm3, 133 KM pri 9.500/min, 102 Nm pri 8.750/min, el. vbrizg goriva
    Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
    Zavore: spredaj 2 x kolut premer 320 mm radialne, 4-batne čeljusti, zadaj kolut premera 220 mm
    Vzmetenje: spredaj nastavljive vilice USD, zadaj enojni nastavljivi blažilnik, okvir aluminij box zasnove
    Višina: 810 mm
    Posoda za gorivo: 18 l, 4 l rezerve
    Medosna razdalja: 1.410 mm
    Teža: 185 kg

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri