»Si je kdo zaželel Tuona za krog pred spanjem? « nas je zbrane novinarje podražil Klaus Nennewitz. Mož je bil glavni pri projektu Tuono in zaljubljen v najnovejšo »streetfightersko« stvaritev iz Noaleja. Tuono, grom po italijansko, je v dneh testiranj tudi meni zlezel pod kožo, tako da me na večerni »giro« z njim ni bilo treba dvakrat prositi.
Model Fighter je cenejši klon prestižnega modela Tuono R, ki se je kupcem ponujal v omejeni seriji 200 primerkov. Žal, fantje, je že razprodana! Zato pa boste uteho lahko iskali v Fighterju, saj je silhueta obeh na prvi pogled popolnoma enaka.
Ravno krmilo, majhen oklepek z značilnimi tremi žarometi CNC, razgaljen hišni 998-kubični dovaljnik, razprt pod kotom 60 stopinj, in »plug« pod njim. Manire, ki jih narekuje »streetfighterska« šola. Fighter se od modela R, ki se baha z obiljem karbona, kevlarja in podobne plemenitosti, loči prav po žlahtnosti uporabljenih materialov.
Toda bolj plebejska Fighterjeva rdeča plastika »zažiga« po mojem mnenju mnogo bolj kot dolgočasna črnina R-a. No, tudi Fighterjeva oprema je skromnejša. Showine sprednje vilice USD premera 43 mm pač niso Öhlinsove, tako kot tudi zadnje vzmetenje Boge ne.
Fighter sicer ima blažilnik krmila (tudi Boge), a ni nastavljiv kot švedska različica na modelu R. Različna sta tudi zavorna sistema - pri Fighterju z dvobatno sprednjo čeljustjo, pri R-u s štiribatno - kolesni obroči ter gume. Fighter bo zato seveda cenejši. V Evropi naj bi bil naprodaj za 11.800 evrov. Ne bodite pa razočarani. Za izbirčnejše bo na voljo dodatna oprema v stilu dražjega modrokrvnega modela.
V središču grmenja
Položaj na Fighterju mi neznansko ugaja, kljub moji višini in nenavadno visoko postavljenemu sedežu. Občutek je ravno pravšnji, bodisi takrat ko s Fighterjem šminkiram po mestu bodisi ko napadam vso tisto milijardo ovinkov okoli jezera Garda. Oklepek me navduši.
Prav toliko je velik, da tudi pri večjih hitrostih razbija tok zraka. Kombinacija vzmetenja Showa/Boge kljub nastavljivosti deluje mehkejše kot trše Öhlinsovo, zato pa je vozniku prijaznejše. Z ravnim krmilom je sprememba smeri otročja igra, ki jo zagotavljajo tudi dovolj kakovostne gume.
Na ravninah zapojem hvalnico šeststopenjskemu menjalniku in agregatu s prenovljenim vbrizgom goriva, ki se odziva nadvse mehko skozi celo polje. S Fighterjem je mogoče poleteti vse do hitrosti 250 kilometrov na uro, za varno ustavljanje pa poskrbi Brembov zavorni komplet.
Fighter je nadvse prijazen stroj. Okretnost, nezahtevno rokovanje in vodljivost tudi pri večjih hitrostih so njegove odlike. In, hej, ima Karakter. Z velikim K.
Aprilia Tuono Fighter
TEHNIČNI PODATKI
Motor: 4-taktni, dvovaljni V-zasnove, kot 60 stopinj
Prostornina: 998 cm3
Vrtina in gib: 97 x 67, 5 mm
Kompresija: 11, 4 : 1
Elektronski vbrizg goriva
Sklopka: Oljna, večploščna
Prenos moči: 6 prestav
Največja moč: 96 kW (126 KM) pri 9500/min
Največji navor: 101 Nm pri 7250/min
Vzmetenje (spredaj): Nastavljive USD-vilice Showa, f 43 mm, gib kolesa 120 mm
Vzmetenje (zadaj): Popolnoma nastavljiv blažilnik Boge, gib kolesa 135 mm
Zavore (spredaj): 2 koluta f 320 mm, 2-batna čeljust
Zavore (zadaj): Kolut f 220 mm
Kolo (spredaj): 3, 50 x 17
Kolo (zadaj): 6, 00 x 17
Guma (spredaj): 120/70 x 17 Metzeler Sportec M1
Guma (zadaj): 190/50 x 17 Metzeler Sportec M1
Kot glave okvirja /predtek: 25 °/99 mm
Medosna razdalja: 1415 mm
Višina sedeža od tal: 820 mm
Posoda za gorivo: 20 litrov
Suha masa: Ni podatka (približno187 kg )
Zastopa in prodaja
Avto Triglav d.o.o., Dunajska c. 122, (01/588 34 20), Lj.
Roland Brown
Foto: Gigi Soldano, Alessio Barbanti, Tino Martino, Roland Brown
Motor: | 4-taktni, dvovaljni V-zasnove, kot 60 stopinj |
---|---|
Navor: | 101 Nm pri 7250/min |
Prenos moči: | 6 prestav |
Zavore: | 2 koluta f 320 mm, 2-batna čeljust |
Vzmetenje: | Nastavljive USD-vilice Showa, f 43 mm, gib kolesa 120 mm / Popolnoma nastavljiv blažilnik Boge, gib kolesa 135 mm |
Višina: | 820 mm |
Posoda za gorivo: | 20 litrov |
Medosna razdalja: | 1415 mm |
Teža: | Ni podatka (približno187 kg ) |