Aprilia Tuono Fighter

»Si je kdo zaželel Tuona za krog pred spanjem? « nas je zbrane novinarje podražil Klaus Nennewitz. Mož je bil glavni pri projektu Tuono in zaljubljen v najnovejšo »streetfightersko« stvaritev iz Noaleja. Tuono, grom po italijansko, je v dneh testiranj tudi meni zlezel pod kožo, tako da me na večerni »giro« z njim ni bilo treba dvakrat prositi.

14. 11. 2002

Model Fighter je cenejši klon prestižnega modela Tuono R, ki se je kupcem ponujal v omejeni seriji 200 primerkov. Žal, fantje, je že razprodana! Zato pa boste uteho lahko iskali v Fighterju, saj je silhueta obeh na prvi pogled popolnoma enaka.

Ravno krmilo, majhen oklepek z značilnimi tremi žarometi CNC, razgaljen hišni 998-kubični dovaljnik, razprt pod kotom 60 stopinj, in »plug« pod njim. Manire, ki jih narekuje »streetfighterska« šola. Fighter se od modela R, ki se baha z obiljem karbona, kevlarja in podobne plemenitosti, loči prav po žlahtnosti uporabljenih materialov.

Toda bolj plebejska Fighterjeva rdeča plastika »zažiga« po mojem mnenju mnogo bolj kot dolgočasna črnina R-a. No, tudi Fighterjeva oprema je skromnejša. Showine sprednje vilice USD premera 43 mm pač niso Öhlinsove, tako kot tudi zadnje vzmetenje Boge ne.

Fighter sicer ima blažilnik krmila (tudi Boge), a ni nastavljiv kot švedska različica na modelu R. Različna sta tudi zavorna sistema - pri Fighterju z dvobatno sprednjo čeljustjo, pri R-u s štiribatno - kolesni obroči ter gume. Fighter bo zato seveda cenejši. V Evropi naj bi bil naprodaj za 11.800 evrov. Ne bodite pa razočarani. Za izbirčnejše bo na voljo dodatna oprema v stilu dražjega modrokrvnega modela.

V središču grmenja

Položaj na Fighterju mi neznansko ugaja, kljub moji višini in nenavadno visoko postavljenemu sedežu. Občutek je ravno pravšnji, bodisi takrat ko s Fighterjem šminkiram po mestu bodisi ko napadam vso tisto milijardo ovinkov okoli jezera Garda. Oklepek me navduši.

Prav toliko je velik, da tudi pri večjih hitrostih razbija tok zraka. Kombinacija vzmetenja Showa/Boge kljub nastavljivosti deluje mehkejše kot trše Öhlinsovo, zato pa je vozniku prijaznejše. Z ravnim krmilom je sprememba smeri otročja igra, ki jo zagotavljajo tudi dovolj kakovostne gume.

Na ravninah zapojem hvalnico šeststopenjskemu menjalniku in agregatu s prenovljenim vbrizgom goriva, ki se odziva nadvse mehko skozi celo polje. S Fighterjem je mogoče poleteti vse do hitrosti 250 kilometrov na uro, za varno ustavljanje pa poskrbi Brembov zavorni komplet.

Fighter je nadvse prijazen stroj. Okretnost, nezahtevno rokovanje in vodljivost tudi pri večjih hitrostih so njegove odlike. In, hej, ima Karakter. Z velikim K.

Aprilia Tuono Fighter

TEHNIČNI PODATKI

Motor: 4-taktni, dvovaljni V-zasnove, kot 60 stopinj

Prostornina: 998 cm3

Vrtina in gib: 97 x 67, 5 mm

Kompresija: 11, 4 : 1

Elektronski vbrizg goriva

Sklopka: Oljna, večploščna

Prenos moči: 6 prestav

Največja moč: 96 kW (126 KM) pri 9500/min

Največji navor: 101 Nm pri 7250/min

Vzmetenje (spredaj): Nastavljive USD-vilice Showa, f 43 mm, gib kolesa 120 mm

Vzmetenje (zadaj): Popolnoma nastavljiv blažilnik Boge, gib kolesa 135 mm

Zavore (spredaj): 2 koluta f 320 mm, 2-batna čeljust

Zavore (zadaj): Kolut f 220 mm

Kolo (spredaj): 3, 50 x 17

Kolo (zadaj): 6, 00 x 17

Guma (spredaj): 120/70 x 17 Metzeler Sportec M1

Guma (zadaj): 190/50 x 17 Metzeler Sportec M1

Kot glave okvirja /predtek: 25 °/99 mm

Medosna razdalja: 1415 mm

Višina sedeža od tal: 820 mm

Posoda za gorivo: 20 litrov

Suha masa: Ni podatka (približno187 kg )

Zastopa in prodaja

Av­to Tri­glav d.o.o., Du­naj­ska c. 122, (01/588 34 20), Lj.

Roland Brown

Foto: Gigi Soldano, Alessio Barbanti, Tino Martino, Roland Brown

  • Tehnični podatki

    Motor: 4-taktni, dvovaljni V-zasnove, kot 60 stopinj
    Navor: 101 Nm pri 7250/min
    Prenos moči: 6 prestav
    Zavore: 2 koluta f 320 mm, 2-batna čeljust
    Vzmetenje: Nastavljive USD-vilice Showa, f 43 mm, gib kolesa 120 mm / Popolnoma nastavljiv blažilnik Boge, gib kolesa 135 mm
    Višina: 820 mm
    Posoda za gorivo: 20 litrov
    Medosna razdalja: 1415 mm
    Teža: Ni podatka (približno187 kg )

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri