Benelli Adiva 125

Iskanje drugačne mobilnosti v gneči urbanega okolja je po zgledu BMW-ja spodbudilo tudi Benellijeve inžinerje. Nastala je Adiva, ki na podoben način kot nemški vzornik ponuja avtomobilsko udobje na dveh kolesih. Še več - zložljiva streha omogoča, da se kljub dežju suhi pripeljete v službo ali da v soncu in v paru uživate na klasičen motorističen način.

15. 11. 2001

Benelli torej ubira podobno pot, ki so jo že utrli Bavarci s svojim skuterjem C1. Izziv je sprejel Nicola Pozio, ki kot pravi Italijan trdi, da sta za užitke vendarle potrebna dva. Saj veste, njene prsi na vašem hrbtu, stegno ob stegnu . . Zato je Adiva skuter, pod streho katerega se je mogoče prevažati v paru. A to ni vse: streho lahko v prijaznem vremenu mirno in hitro zložite v velik prtljažnik za sedežem. Je pa res, da varnost v primeru trka le ni toliko v ospredju kot pri BMW-ju.

Adiva je še vedno klasičen skuter, zato nima cevne konstrukcije okoli potnikov ali varnostnih pasov. To ni zelo velik ali visok skuter, zato se sedi nizko, položaj je dovolj ergonomski, da je počutje ugodno. Voznik gleda v digitalni števec s kopico podatkov in le velika šipa iz pleksija deluje kot paravan, zato malo preveč očitno zajema zrak, kot jadro. Treba se je privaditi!

Avtomobilski videz z dvema zadnjima lučema na 80-litrskem prtljažniku je novost, ki se zgleduje po potovalnih motociklih najvišjega razreda in se v vsakdanjih opravkih izkaže za sila priročnega. Ko tako v obleki, ki jo zahtevata služba in olika, brziš po opravkih v mestnem središču, si ne beliš glave s parkirnim prostorom, z odlaganjem čelade in površnika v prtljažnik, v katerega gre zlahka tudi aktovka z dokumenti. Pa tudi za slabo vremensko napoved ti ni mar. Zamerili bi lahko le nenatančni ključavnici, ki odpira prtljažnik.

Človek, ki se kobaca »v« Adivo, ugotovi, da je streha z vetrnim ščitom prenizka. Kukajoč izza krmila, se mu del merilnika hitrosti skrije za krmilom, noge pa se mu zaradi nizko postavljenega sedeža rade vlečejo po tleh. Ogledala so zadovoljiva, tak je tudi pogled nazaj. Možnost vgradnje radia in zvočnikov bo razveselila tiste, ki jim brez glasbe ni živeti.

Adiva varnostnih pasov nima, vendarle pa so občutki pri vožnji podobni tistim pri BMW-ju. Minevajo v privajanju na izrazitejše zračne valove s smeri, kjer jih motorist sicer ne pričakuje. Pri večjih hitrostih in odprti strehi slabe občutke in odmik s smeri vožnje povzročajo zlasti stranski sunki.

Plastični ščitniki ob straneh se izkažejo za dobro rešitev. Nežnejše utegnejo po zavzetejšem zaviranju boleti členki prst(k)ov, občutljivejši pa bodo rahlo tarnali nad premehkim vzmetenjem. Živahen Piaggov agregat (125 ali 150 cm3) dobro vžiga in gladko teče. Agregat je poskočen in dokaj požrešen, končna hitrost okoli 100 km/h pa ne zaostaja za tisto, ki jo zmore C1.

Tehnični podatki

Motor: 1- valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - vrtina in gib 57 x 46, 6 mm- elektronski vžig - električni in nožni zaganjalnik

Prostornina: 124 cm3

Največja moč: 8, 8 kW (12 KM) pri 9000 vrt/min

Največji navor: 10 Nm pri 7000 vrt/min

Prenos moči: samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik -jermenski/zobniški prenos - elektronski vžig

Okvir in vzmetenje: enojna kletka iz jeklenih cevi, spredaj vzmetenje Ceriani, zadaj motorno ohišje kot nihajna roka, blažilnik Ceriani

Gume: spredaj 120/70-13, zadaj 130/70-12

Zavore: spredaj kolut f 220 mm, zadaj kolut f220 mm

Mere in masa: dolžina 1950 mm - širina 780 mm - višina (s streho) 1659 mm - višina sedeža od tal 650 mm - posoda za gorivo 9, 8 l - masa 157 kg

Poraba na testu: 4, 27 l/100

Besedilo: Primož Jurman, Mitja Gustinčič

Foto: Uroš Potočnik

  • Tehnični podatki

    Motor: 1- valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - vrtina in gib 57 x 46,6 mm- elektronski vžig - električni in nožni zaganjalnik
    Navor: 10 Nm pri 7000 vrt/min
    Prenos moči: samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik -jermenski/zobniški prenos - elektronski vžig
    Okvir: enojna kletka iz jeklenih cevi, spredaj vzmetenje Ceriani, zadaj motorno ohišje kot nihajna roka, blažilnik Ceriani
    Zavore: spredaj kolut f 220 mm, zadaj kolut f220 mm
    Teža: dolžina 1950 mm - širina 780 mm - višina (s streho) 1659 mm - višina sedeža od tal 650 mm - posoda za gorivo 9,8 l - masa 157 kg

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri