Bimota DB6 Delirio in DB5R

14. 1. 2008 | Matevž Hribar
Deli

Premišljevanje, računanje, primerjava s konkurenco … Pozabite na vse to. Če vam je všeč in vam to omogoča denarnica, si jo privoščite. V nasprotnem primeru pa tarnajte dalje, da so Bimote predrage.

Ponudba motociklov je ogromna. V tej množici je veliko odličnih motociklov, ki ponujajo več, kot večina motoristov potrebuje oziroma zmore sploh izkoristiti. Zakaj bi torej plačal za izdelek 20 tisoč evrov, če za pol nižjo ceno dobiš že pravo raketo na dveh kolesih? Zato ker proizvajalci vsakemu najmanjšemu detajlu namenijo ogromno pozornosti, zaradi česar pa dobi izdelek za večino nedosegljivo ceno.

Poglejte jo, Delirio. Najprej od daleč iz vseh kotov, potem pa še od blizu. Veliko sestavnih delov je rezkanih iz polnega kosa posebne aluminijaste litine, rdeče cevi so natančno zvarjene in sedež je zašit z debelo rdečo nitjo.

Sedež je nekaj posebnega tudi, ko sedete nanj. Ali bolje rečeno vanj, saj je oblikovan tako, da se prilagodi zadnjici in ne dopušča nikakršnega premikanja naprej in nazaj. To je dobro za oprijem pri pospeševanjih ali pri vožnji po zadnjem kolesu in slabo za tiste z večjo ‘ta zadnjo’. No, pa tudi občutek trde kovine (pre)blizu moškosti je lahko neprijeten.

Prijetneje je poprijeti za krmilo in odpreti plin, da se zbudi Ducatijev zračno hlajen dvovaljnik. Čeprav ima več kot liter prostornine, se z močjo ne more ravno bahati pred prostorninsko enakimi tekočinsko hlajenimi agregati.

Je pa občutiti razliko med tem in lanskim modelom, saj na dolgih grobniških ravninah hitrost z lahkoto preseže številko 200, kar je za nagca lepa številka. Agregat zelo lepo vleče, menjalnik je odličen in v kombinaciji z odličnimi komponentami vzmetenja ter igrivo geometrijo je ta Bimota pravo orodje za ‘obiranje’ kakršnihkoli zavojev.

Zapeljali smo tudi v športne oklepe oblečeno DB5R, ki je na letošnjem milanskem salonu že dobila naslednico z vodno hlajenim agregatom iz 1098. Že na pogled je jasno, da to ni motor, s katerim bi se želel peljati v Portorož na kavo. Voznikov položaj je športno sključen, sedež zelo trd, motocikel pa je med nogami izjemno ozek in lahek, kot da bi imel kakih 250 kubičnih centimetrov.

Pohvaliti moramo pripravljenost motocikla na hitre spremembe smeri in globoke nagibe ter zavore, ki te pred zagrebškim zavojem že ob rahlem stisku želijo vreči iz sedla. Ne razumem, zakaj preostali superšportniki nimajo tako dobre vetrne zaščite na tej Bimoti dejansko ni treba tiščati glave k posodi za gorivo, da se izogneš zračnemu uporu.

Edina stvar, ki nas je zmotila na obeh italijankah, je armaturna plošča. Digitalni meril­nik ima videz malo boljšega števca za kolo, oblečenega v plastiko. Marsikdo bo postrani gledal tudi stikala, smernike in nosilec registrske tablice, saj so ti elementi sumljivo podobni Aprilijinim. Ko proizvajalcu odšteješ tako lepo vsoto denarja, si pač želiš imeti popoln motocikel. Če spregledamo ceno, sta Bimoti (seveda vsaka za svojo sorto motoristov) zelo blizu popolnosti.

Bimota DB6 Delirio

Cena testnega vozila: 19.080 EUR

Motor: 2-valjni, 4-taktni, zračno hlajen, 1.078 cm? , 2 ventila/valj, elektronski vbrizg goriva.

Največja moč: 67, 6 kW (92 KM) pri 8.500/min.

Največji navor: 88, 3 Nm pri 4.500/min.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: jeklen palični, deloma iz aluminija.

Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske USD–vilice Marzocchi ? 43 mm, 120 mm giba, zadaj nastavljiv enojni blažilnik Marzocchi, 120 mm giba.

Zavore: spredaj dva koluta Braking ? 320, 4-batne radialno vpete čeljusti Brembo, zadaj kolut Braking ? 220 mm, enobatna čeljust Brembo.

Medosna razdalja: 1.430 mm.

Višina sedeža od tal: 820 mm.

Posoda za gorivo: 16 l.

Teža: 170 kg.

Zastopnik: MVD, d. o. o., Obala 18, Portorož, (05)6740340.

Hvalimo in grajamo

+ videz

+ agregat

+ menjalnik

+ natančna izdelava

+ igrivost na cesti

+ zavore

- cena

- armaturna plošča

- udobje (sedež, vetrna zaščita)

Bimota DB5R

Cena testnega vozila: 23.880 EUR

Motor: 2-valjni, 4-taktni, zračno hlajen, 1.078 cm? , 2 ventila/valj, elektronski vbrizg goriva.

Največja moč: 69, 8 kW (95 KM) pri 7.000/min.

Največji navor: 103 Nm pri 5.500/min.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: jekleni palični, deloma iz aluminija.

Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske USD-vilice Öhlins ? 43 mm, 120 mm giba, zadaj nastavljiv enojni blažilnik Öhlins, 120 mm giba.

Zavore: spredaj dva koluta ? 320, 4-batne radialno vpete čeljusti Brembo, zadaj kolut ? 220 mm, enobatna čeljust Brembo.

Medosna razdalja: 1.425 mm.

Višina sedeža od tal: 810 mm.

Posoda za gorivo: 15 l.

Teža: 169 kg.

Zastopnik: MVD, d. o. o., Obala 18, Portorož, (05)6740340.

Hvalimo in grajamo

+ vozne lastnosti

+ zavore

+ menjalnik

+ prožen agregat

+ vetrna zaščita

+ natančna izdelava

- cena

- armaturna plošča

- neuporabnost na cesti

- kakšen kilovat več ne bi škodil

Matevž Hribar, foto: Matevž Hribar, Marko Vovk

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 23.880 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 2-valjni, 4-taktni, zračno hlajen, 1.078 cm³, 2 ventila/valj, elektronski vbrizg goriva.
Navor: 103 Nm pri 5.500/min.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: jekleni palični, deloma iz aluminija.
Zavore: spredaj dva koluta ø 320, 4-batne radialno vpete čeljusti Brembo, zadaj kolut ø 220 mm, enobatna čeljust Brembo.
Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske USD–vilice Marzocchi ø 43 mm, 120 mm giba, zadaj nastavljiv enojni blažilnik Marzocchi, 120 mm giba. / spredaj nastavljive teleskopske USD-vilice Öhlins ø 43 mm, 120 mm giba, zadaj nastavljiv enojni blažilnik Öhlins, 120 mm giba.
Višina: 810 mm.
Posoda za gorivo: 15 l.
Medosna razdalja: 1.425 mm.
Teža: 169 kg.