BMW C1 200 Executive

BMW-jev skuter s streho C1 je že dodobra razburil klasično usmerjene motoriste. Ti so polni dvomov, ko vidijo streho in varnostni pas. Nemotoristom pa omogoča, da, razvajeni od avtomobilskih pritiklin, v nekaterih državah celo brez zaščitne čelade uživajo v gibanju na dveh kolesih. Model 200 Executive je najbolj avtomobilski, najbolj prestižen in najdražji v BMW-jevi ponudbi strešnega skuterja. Je tudi najbolj avtomobilski skuter nasploh.

15. 11. 2001

BMW je leta 2000 najprej poslal na trg skuter s 125-kubičnim motorjem, ki so ga lahko evropski avtomobilisti vozili brez vozniškega dovoljenja za motocikel. Letošnja serija 200 pa je odgovor na očitke kupcev, da je 125-kubični agregat prešibak za mestno pospeševanje. Več moči je dalo vozilu nov polet, da se lahko bolj tekoče prebija skozi prometne pasti. Potegne do 110 km na uro, kar je dovolj tudi za varna prehitevanja.

Toda zamisel, ki se je davnega leta 1992 porodila v glavi Bernda Nurtscha, ostaja enaka: nova vrsta osebnega prevoza. Težave z zabasanimi cestami in s parkiranjem v mestih (pa tudi neuporaba zaščite pri »normalnih« dvokolesnikih) sta jo samo še potrjevala. Odgovor se ponuja v skuterju s streho, ki je ravno za polovico ožji od mikroavtomobila.

Voznik sedi pripet z dvema samodejnima varnostnima pasovoma v nekakšni varnostni kletki, ki ga ščiti pred zoprnim dežjem in ga tudi fizično varuje, saj preskusi varnosti pri trkih kažejo, da zmečkljive cone v nosu in lupina kletke nadzorovano ublažijo udarce ob trku ali padcu. Oblikovanje karoserije so zaupali Bertoneju, v katerega proizvodnih obratih je proizvodnja jeseni leta 1999 tudi stekla, agregat je delo avstrijskega Rotaxa, usklajevanje pa še vedno poteka iz Münchna.

Na sedlasto oblikovanem in trdem sedežu, ki ga je mogoče tudi električno ogreti, je občutek tak kot v avtomobilu ali celo letalu. Med nogami silita v ospredje dva vzvoda, ki služita za dvig in spust skuterja s centralnega stojala; na krmilu pa pade v oči stikalo za brisalnik. Z njim se lahko igrate tako kot s strešnim oknom, z lučko na stropu, radiem ali ogrevanima ročkama krmila. V dežju brisalnik marljivo odstira pogled na vetrnem ščitu, toda kljub zaščiti boste namočili komolce in del nog.

Neizkušene utegne zmesti tudi stranski veter, ki prihaja v valovih, zato se je vožnje potrebno navaditi. Tako se bo vožnje najhitreje privadil nemotorist, ki se lepo zavali v sedež, se pripne in lepo zleknjen usmeri skuter v promet. Motorist bo pogrešal možnost gibanja v sedežu, da bi s premiki telesa popravljal odzivanje vozila. Zato bo sprva zavijal malce oglato in neprepričljivo. V mestu voznika malce begata širina skuterja in štrlenje zaščitnih rogov v višini ramen, a vaja odpravi tudi to. Se čudite? Ta skuter ne skriva, da je namenjen avtomobilistom.

Rotaxov agregat, skrit pod sedežem, se izkaže z zmogljivostmi in s skromno porabo. Samodejni prenos moči ne zahteva posebne pozornosti ali vozniškega znanja, dovolj je le privijanje ročice plina. Skuter z mesta do 50 km na uro potegne v slabih 4 sekundah, zato mestno gnečo vedno pusti za hrbtom. Križarjenje v lahkotnem oblačilu s kakšnimi 70 ali 90 km na uro pomeni prijetno opravilo, čeprav malce piha okoli ušes, zato je vsaj kapa v hladnejšem vremenu dobrodošla.

Varnost: varnostna pasova se na večjih udarnih jamah utegneta samodejno zategniti in s tem boleče prikovati voznika v naslonjalo sedeža. Navdušujejo zavore, pri modelu Executive s sistemom ABS, varnostni paket, vzmetenje in kakovost izdelave. Ne spreglejte, da obveščeni kupci kupujejo skuter s sistemom ABS, ker je takšna vožnja preprosto varnejša. Pogrešate prostor za sopotnika? Hja, nanj niso mislili, ker boste na prtljažniku za sedežem lahko vozili le aktovko ali kovček.

C1 uporabljajo pri svojem delu nemški policisti v nekaterih večjih mestih, pa tudi po Rimu krožijo, ker jih je kupila mestna uprava za turistično službo. Je dokaz varnosti in kakovosti ter zgled, ki ga kaže posnemati, predvsem v delu tiste slovenske (politične) javnosti, ki želi odstopati in se po tretji poti v parlament vozi s kolesom ali fičkom.

Tehnični podatki

Motor: 1- valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - vrtina in gib 62 x 58, 4 mm - elektronski vžig

Prostornina: 176 cm3

Največja moč: 13 kW (18 KM) pri 9000 vrt/min

Največji navor: 17 Nm pri 6500 vrt/min

Prenos moči: samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik -jermenski/zobniški prenos

Okvir in vzmetenje: kletka iz aluminijastih cevi, varnostna loka kot del okvirja, spredaj vzmetenje Telelever, zadaj motorno ohišje kot nihajna roka, dva blažilnika

Gume: spredaj 120/70-13, zadaj 140/70-12

Zavore: spredaj kolut f 220 mm, zadaj kolut f 220 mm, ABS

Mere in masa: dolžina 2075 mm - širina (z ogledali) 1026 mm - višina 1766 mm - višina sedeža od tal 701 mm - posoda za gorivo 9, 7 l - masa 206 kg

Poraba na testu: 3, 56 l/100

Besedilo: Primož Jurman, Mitja Gustinčič

Foto: Uroš Potočnik

  • Tehnični podatki

    Motor: 1- valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - vrtina in gib 62 x 58,4 mm - elektronski vžig
    Navor: 17 Nm pri 6500 vrt/min
    Prenos moči: samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik -jermenski/zobniški prenos
    Okvir: kletka iz aluminijastih cevi, varnostna loka kot del okvirja, spredaj vzmetenje Telelever, zadaj motorno ohišje kot nihajna roka, dva blažilnika
    Zavore: spredaj kolut f 220 mm, zadaj kolut f 220 mm, ABS
    Teža: dolžina 2075 mm - širina (z ogledali) 1026 mm - višina 1766 mm - višina sedeža od tal 701 mm - posoda za gorivo 9,7 l - masa 206 kg

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri