BMW C650 Sport

1. 10. 2016
Deli

Ste si kdaj predstavljali, da bi s skuterjem preganjali športne motocikle?

Vprašanje iz uvoda ni hipotetično, preprosto se je porajalo med vzponom in spustom po tistih nekaj ovinkih na nekaterih odsekih stare ceste proti Obali.

Redki so skuterji, ki se z vidika voznih lastnosti lahko primerjajo s pravimi motocikli. Resnici na ljubo vam lahko naštejem le tri. Yamaha T-max in oba BMW-ja. Med njima še zlasti model C650 Sport. Ne trdim, da preostali maksiskuterji niso stabilni, v ovinkih mirni in zanesljivi, poskočni, udobni, uporabni in lepi. A večini manjka vsaj ena od naštetih lastnosti. BMW-ju C650 Sport pač nobena.

Tri leta po prvi predstavitvi je BMW svojega predstavnika v razredu športnih skuterjev temeljito osvežil. Celo tako zelo temeljito, da ga predstavljajo kot nov model. Nabor izboljšav in osvežitev je zelo podoben tistim pri modelu C650GT, o katerem smo pisali v letošnji 16. številki revije Avto magazin. Vse za dobro mnenje kupcev, se očitno glasi moto bavarskih inženirjev. Spremembe, ki so jih pripravili za C650 Sport, so namreč predvsem take narave, da je vsakodnevna raba še bolj prijazna. Dodelani predali pred sovoznikom, 12-voltna vtičnica standardnih dimenzij, izboljšava na grlu naliva goriva in drobne oblikovne spremembe so tisto, kar bo oko najhitreje in zagotovo opazilo.

Manj opazen je za tiste, ki bi jim bil na kožo bolj pisan model GT, napredek na področju ciklistike. S spremembo kota vpetja prednjih vilic je po novem pri močnem zaviranju manj posedanja, to pa se v vožnji pozna predvsem v tem, da si boste zdaj upali zavirati še kak meter dlje in v ovinek zapeljati skorajda dirkaško pozno. Če smo za model C650 GT zapisali, da vabi k dinamični vožnji, lahko za model Sport zapišemo, da po zaslugi bolj naprej nagnjenega položaja voznika in posledično bolj na sprednje kolo pomaknjenega težišča, ta dobesedno sili k dinamičnim, ne, k športnim premikom skozi ovinke. Čudežev seveda ne zmore, a v določenih trenutkih C650 Sport odločno in jasno nakaže, da je meja blizu.

Kljub športnemu značaju tega skuterja so se pri BMW odločili, da glede varnosti voznika in sopotnika oziroma sopotnice ne bodo sklepali kompromisov. Zato sta ABS in sistem proti zdrsu pogonskega kolesa serijska. Zadnjega je mogoče v okviru nastavitvenih menijev na osrednjem digitalnem zaslonu tudi nastavljati. Ker je moči dovolj, ima ta sistem na gladkem ali mokrem asfaltu precej dela. Čeprav v delovanje motorja poseže precej grobo, pa tistim, ki uživajo v rahlem oddrsavanju zadka, ponuja veliko brezskrbnega veselja.

Da bi tak skuter secirali v detajle in okoli njega hodili z metrom, ni potrebe. S tega vidika je povsem povprečen. To ne moti. Moti sistem samodejne parkirne zavore, ki jo aktivira spuščeno stransko stojalo. Moteče pri parkiranju in premikanju po garaži. BMW, se lahko to prosim uredi kako drugače?

C650 Sport je prav zato, ker nudi veliko brezskrbnega veselja, praktičnosti in uporabnosti, pojem modernega maksi skuterja. Dodatna porcija športnosti v kombinaciji z odličnimi zmogljivostmi, sodobnim videzom in tudi nekaj glamurja, ki ga doda Akrapovičev izpuh, pa prinaša še 'tisto nekaj zraven', česar si vsi želimo.

bese­di­lo: Matjaž Tomažič, foto: Grega Gulin

Osnovni podatki
Prodaja: BMW Motorrad Slovenija
Cena osnovnega modela: 11.450 eur €
Cena testnega modela: 12.700 eur €
Tehnični podatki
Motor: 647 cm3, 2-valjni 4-taktni vrstni, vodno hlajen
Moč: 44 kW (60,0 KM) pri 7750 obr./min
Navor: 63 Nm pri 6.000 obr./min
Prenos moči: avtomatski menjalnik, variomat
Okvir: aluminij z jekleno cevno nadgradnjo
Zavore: spredaj 2 x kolut 270 mm, 2-batne čeljusti, zadaj 1 x 270 kolut, 2-batna čeljust ABS, kombiniran sistem
Vzmetenje: predaj teleskopske vilice USD 40 mm, zadaj dvojni blažilnik z nastavljivo napetostjo vzmeti
Gume: spredaj 120/70 R15, zadaj 160/60 R15
Višina: 800 mm
Posoda za gorivo: 15,5 l
Teža: 249 kg