Veste, ženska sem in najlažje me med delavnikom najdete pri reviji Playboy. Seveda, tudi sama imam in vozim motocikel, zato so mi moški iz redakcije Avto magazina tale BMW kar porinili v roke. »Rada sprejmem, « sem rekla z novo čelado v roki in za tri dni izginila iz dosega.
Takoj je bilo zanimivo. Malce čuden je. Kaj je s to luknjo na rezervoarju? Kam gre bencin? Pa ta čuden zobnik na zadnjem kolesu? Kakšen pogon pa je to? Se obnese? Naj ga namažem? S ključi so mi dali tudi nahrbtnik. Je to darilo ali pride z motociklom? Scarver F650 CS je že prvi dan požel obilico zanimanja, začudenja in nekaj nejevernih pogledov. Priznam. Tudi mene so navdajali dvomi, ko sem ga prvič zajahala. Kako se bo obnesel pogon na zobati jermen?
Sicer pa, v novi preobleki je dober znanec. F 650 CS je naslednik odlično prodajanega in tudi na slovenskih cestah znanega modela F 650, ki je bil prvič predstavljen leta 1993. Z modelom F 650 GS si Scarver deli pogonski agregat, zavorni sistem ABS in vso dodatno opremo.
Vozniku bo ponudil skoraj vse možno udobje, ki si ga danes lahko zamislimo na motociklu tega razreda. Ogrevane ročke na krmilu niso več vprašanje. Olje za podmazovanje motorja je shranjeno v okvirju motocikla in okence za kontrolo je nekje spodaj pod vpetjem krmila.
Ste videli luknjo?
Kjer je običajno posoda za gorivo, je nekakšna vdolbina z ročaji. Nenavadnemu videzu navkljub pa se je prav ta »luknja« izkazala kot nadvse uporabna za odlaganje malenkosti. Med pripravami na vožnjo, s čimer imam v mislih natikanje rokavic, zapenjanje jopiča in podobno, ponavadi odlagam stvari na sedež motocikla, pri čemer se pogosto zgodi, da ta ali oni kos opreme spolzi in pade na tla.
Seveda gre vedno za najobčutljivejše in najbolj lomljive dele opreme, na primer očala, telefonček ali celo čelado. Nenavadni prtljažni prostor na tem malem motociklu je bil kot naročen. Ena izmed možnosti slednjega, ki so si jo zamislili že pri BMW-ju, je tudi shranjevanje in zaklepanje čelade. Dokupite lahko posebno gumirano ključavnico, s katero boste poskrbeli, da se čelada ne bo tako zlahka znašla na tuji glavi.
V primeru, da vam nobena izmed tovarniško predvidenih možnosti, ki jih ponuja ta prtljažni prostor, ni všeč, pa vam bo gotovo prišel prav pri zbiranju deževnice za rože, če boste motocikel pustili na dežju.
Pravi akrobat
Čeprav na prvi pogled in prvi vtis morda deluje nekoliko velik in malce okoren zaradi velike in fiksne armature, ki zakriva pogled na prednje kolo, se je F650 CS med vožnjo po mestu izkazal za izredno gibkega in okretnega. Ne okleva pred visokim robnikom pločnika in se po mestu skorajda lahko meri z motoriziranimi virtuozi in akrobati city expressa. Ker je krmilo motocikla njegov najširši del, je v prometni gneči lahko preceniti, ali se bo motocikel lahko stisnil med avtomobili na križišču.
Na cesti je F 650 CS čisti užitek. Udoben in zaradi pogona na zobati jermen mehko tekoč, je pri zaviranju zaradi dodatka ABS odpuščajoč in vozniške napake niso več velik greh. Tistih 32 kW je popolnoma zadovoljivih in dovolj poskočnih za lep izlet na Jezersko.
Čeprav motocikel ni namenjen vožnji po grobem terenu ali izven urejenih cestišč, saj se že v samem imenu F 650 C(ity)S(treet) skriva njegova namembnost, pa vseeno ne more popolnoma skriti svojih enduro korenin. Vožnja po poškodovanih cestiščih, posejanih z luknjami v asfaltu, je zanj mala malica in z zadovoljstvom sem se izogibala magistralnih cest ter z veseljem zavila na kako malce odročnejšo, bolj zavito in luknjasto.
Seveda nihče ni popoln in tako je tudi pri simpatičnem F 650 CS šel kak živec. Iskanje »lera« na križišču, ko sem hotela spočiti roke, mi ni in ni šlo, še najlažje sem ga našla med počasno vožnjo, ko sem se približevala križišču.
Cene
Cena osnovnega motocikla: 7.246, 19 EUR
Cena testiranega motocikla: 8.006, 99 EUR
Informativno
Zastopnik: Avto Aktiv, d. o. o, Cesta v Mestni Log 88 a.
Garancijski pogoji: 24 mesecev, brez omejitve kilometrov
Predpisani servisni presledki: 1000 km, nato vsakih 10.000 km ali letni servis.
Cena prvega in prvega naslednjega servisa (EUR): 60, 51 / 116, 84
Barvne kombinacije: zlato-oranžna, azurno modra, beluga modra. Brezplačno je mogoče naročiti stranske obloge v barvi belega aluminija ali v zlato-oranžni barvi, ter barvo sedeža: temnomodro ali bež.
Originalna dodatna oprema: gretje ročic, varnostne utripalke, zavore ABS, tank torba.
Število pooblaščenih prodajalcev/serviserjev: 4 / 3.
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni - 1-valjni - tekočinsko hlajen - gred za dušenje vibracij - 2 odmični gredi, veriga - 4 ventili na valj - vrtina in gib 100 × 83 mm - prostornina 652 cm3 - kompresija 11, 5 : 1 - deklarirana največja moč 37 kW (50 KM) pri 6.800/min - deklariran največji navor 62 Nm pri 5.500/min - vbrizg goriva - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 12 Ah - alternator 400 W - električni zaganjalnik
Prenos moči: primarni zobniški prenos, razmerje 1, 521, večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik - zobati jermen
Okvir: dva jeklena nosilca, privijačene spodnje palice in paličje sedeža - kot glave okvirja 27, 9 stopinje - predtek 113 mm - medosna razdalja 1493 mm
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice Showa f 41 mm, gib 125 mm - zadaj nihajne vilice, sredinski blažilnik z nastavljivo prenapetostjo vzmeti, gib kolesa 120 mm
Kolesa in gume: spredaj kolo 2, 50 × 19 z gumo 110/70-17 - zadaj kolo 3, 00 × 17 z gumo 160/60-17
Zavore: spredaj 1 × kolut ů 300 mm z 2-batno čeljustjo - zadaj kolut ů 240 mm; ABS za doplačilo
Mere in masa: dolžina 2175 mm - širina z ogledali 910 mm - širina krmila 745 mm - višina sedeža od tal 780 (opcija 750) mm - razdalja med stopalkami in sedežem 500 mm - posoda za gorivo 15 l - masa (z gorivom, tovarna) 189 kg
Zmogljivosti (tovarna): niso navedene
Naše meritve
Masa s tekočinami: 195 kg
Poraba goriva: testno povprečje 6, 0 l/100 km
Prožnost od 60 do 130 km/h:
III. prestava - izklopi pri 120 km/h
IV. prestava - 10, 8 s
V. prestava - 12, 9 s
Težave na testu:
- pri hladnem motorju zlepljena sklopka
- nenatančno vklapljanje prostega teka
Hvalimo:
+ oblika
+ motor
+ zmogljivosti
+ izbor opreme in oblačil
Grajamo:
- cena
- ni prtljažnega prostora pod sedežem
Skupna ocena: Oblika je morda malce nenavadna, zato zahteva nekaj časa, da se je oko privadi. Podobno kot je bilo pred leti z motociklom KTM Duke. Vozne lastnosti so odlične. Ker je delovanje motorja in motocikla zelo harmonično in intuitivno, je vožnja tudi za začetnika preprosta in zato v zadovoljstvo.
Končna ocena: 5/5
Besedilo: Mateja Pivk
Foto: Aleš Pavletič
Motor: | 4-taktni - 1-valjni - tekočinsko hlajen - gred za dušenje vibracij - 2 odmični gredi, veriga - 4 ventili na valj - vrtina in gib 100 × 83 mm - prostornina 652 cm3 - kompresija 11,5 : 1 - deklarirana največja moč 37 kW (50 KM) pri 6.800/min - deklariran največji navor 62 Nm pri 5.500/min - vbrizg goriva - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 12 Ah - alternator 400 W - električni zaganjalnik |
---|---|
Prenos moči: | primarni zobniški prenos, razmerje 1,521, večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik - zobati jermen |
Okvir: | dva jeklena nosilca, privijačene spodnje palice in paličje sedeža - kot glave okvirja 27,9 stopinje - predtek 113 mm - medosna razdalja 1493 mm |
Zavore: | spredaj 1 × kolut ů 300 mm z 2-batno čeljustjo - zadaj kolut ů 240 mm; ABS za doplačilo |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske vilice Showa f 41 mm, gib 125 mm - zadaj nihajne vilice, sredinski blažilnik z nastavljivo prenapetostjo vzmeti, gib kolesa 120 mm |
Teža: | dolžina 2175 mm - širina z ogledali 910 mm - širina krmila 745 mm - višina sedeža od tal 780 (opcija 750) mm - razdalja med stopalkami in sedežem 500 mm - posoda za gorivo 15 l - masa (z gorivom, tovarna) 189 kg |