Eden izmed nove bavarske trojice G je Country. Ni supermoto in ni enduro, ni ‘naked’ in nikakor ni klasik. Je vsakega malo …
»Spet bi imel motor. Otroci so že na svojem in žena verjame, da sem bolj pameten kot pred 15 leti, ko sem brez čelade na glavi mimo srednje šole iskal njeno pozornost. Imel bi ga kar tako, za skakanje po opravkih in manjših nakupih, za obisk mame na deželi in za vožnjo na večerno kavo. Potovati z njim ne mislim, saj ima družinski karavan klimo in sprejme precej več prtljage kot s kovčki natrpan dvokolesnik. Dirkal z motorji resda ne bom več, ampak čoperji so mi vseeno preveč dolgočasni. Hmm, tale BMW-jev Country mi je všeč: nima ga vsak, moči je ravno prav, za sodobnim dizajnom pa se skriva nekaj prijetne klasike.«
Tako nekako bi lahko razmišljal bodoči lastnik novega G650X Country. Ta je v tesnem sorodstvu s supermoto in enduro izpeljanko, le da je preprostejši in bolj umirjenega dizajna. Nekaj podobnega, za tisti čas oblikovno zelo naprednega in verjetno ravno zato ne preveč uspešnega, je pred 12 leti pokazala že Aprilia z modelom Moto 6.5. Je naključje, da je tudi Country narejen v Italiji? Sicer bi ob bok letošnjemu novincu lahko potisnili še Triumphovega Scramblerja, ki je z retro videzom nekakšen sodoben starodobnik, potem pa tekmecev zmanjka. Takega ali vsaj približno podobnega motocikla danes v prodaji ni, kar je z vidika ekskluzivnosti dobro za lastnika.
Tehnično je motocikel preprost. Skelet je jeklen cevni z aluminijastim pomožnim okvirjem, ki drži sedež in posodo za gorivo (ta je nameščena pod sedežem), odprtino za točenje zelenega pa najdemo na desnem boku, kar ni praktično za tiste, ki so vajeni točiti gorivo, medtem ko sedijo na motociklu. Agregat je BMW-jeva klasika za ta razred, za živahnejšo trojico pa so ga olajšali in ga malenkost nabrusili, tako da zdaj zmore 53 ‘konjev’. To je tri več, kot jih je zmogel F650GS - sliši se malo, a verjemite, da se pozna.
Country je prijetno poskočen in se ne ustavi vse do 180 km/h! Huh, vsekakor spoštljiv podatek za enovaljnik. Ampak ne pretiravajte s hitrostjo, saj je motorček popolnoma brez vetrne zaščite, zaradi ‘igrive’ geometrije pa ga pri večjih hitrostih lahko zmedejo neravnine ali bočni veter. Pravo veselje se je z njim preganjati po mestu in okolici. Predstavljajte si Ljubljano v petek popoldne in mi pokažite primernejše sredstvo za vijuganje med stoječimi štirikolesniki. Mogoče skuter? Za mesto že, a s Countryjem lahko zapeljete tudi na makadam.
Gozdne ceste, po katerih se je zakonsko dovoljeno voziti, boste premagali brez težav, toliko ‘terenskosti’ že ima v sebi. Če vam zaradi zmerno mehkega vzmetenja preveč nabija v hrbet, pa vstanite, le ne zgražajte se nad (za terenske namene) prenizko postavljenim krmilom in širokim sedežem med nogami; to pač NI terenec. Country navduši tudi s porabo goriva, ki se je pri testiranju gibala med 4, 8 in 5, 4 litra na sto prevoženih kilometrov.
Novi G650X-Country je čeden izdelek. Sicer ni nič posebnega in ni za vsakogar, ampak na pogled je vseeno prijeten. Ko smo ga testirali, so se zanj zanimala predvsem dekleta. Ker je preprost in ne premočan. Ugotovila pa so, da sploh ni tako nizek, kot se zdi na prvi pogled, in da zato zahteva voznika ali voznico z vsaj 165 centimetri. Sicer udoben prednji sedež je nagnjen malce naprej in zato muči zadnjico bolj, kot bi bilo treba, zadaj pa se sedi in drži (za ročaje) dobro. V vročih poletnih dneh zmoti izpuh, ki lahko kljub termični zaščiti pogreje sopotničino levo nogo.
Na koncu neprijetno preseneti le cena, ki je krepko višja od motociklov s podobno zasnovo. A ker frajerju enakega v trgovinah ne boste našli, druge izbire, če vam je padel v oči, ni.
BMW G650X Country
Cena osnovnega modela: 8.262, 30 EUR
Cena testnega vozila z ABS opremo: 8.941, 16 EUR
Motor: 4-taktni, enovaljni, tekočinsko hlajen, 652 cm3, elektronski vbrizg goriva 43 mm
Največja moč: 39 kW (53 KM) pri 7.000 vrt./min
Največji navor: 60 Nm pri 5.250 vrt./min
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga
Vzmetenje: Spredaj obrnjene teleskopske vilice premera 45 mm/240 mm hoda, zadaj enojni blažilnik 210 mm hoda
Gume: spredaj 100/90-19, zadaj 130/80-17
Zavore: spredaj kolut 300 mm, zadaj kolut premera 240 mm
Medosna razdalja: 1.498 mm
Višina sedeža od tal: 840-870 mm
Posoda za gorivo: 9, 5 l
Masa brez goriva: 148 kg
Prodaja: Avto Aktiv, Ljubljanska cesta 24, 1236 Trzin, tel.: 01/5605-766, www.bmw-motorji.si
Hvalimo in grajamo
+ uporabnost
+ živahen agregat
+ lahkotnost v vožnji
+ poraba goriva
- cena
Matevž Hriba, foto: Aleš Pavletič