Vštric smo postavili dva supermota letošnjega letnika. Ker bi nas bili v prometu ali na parkirišču pred najboljšim sosedom hitro siti, smo se zapeljali na dirkališče v Logatec in preizkusili, kateri zmore več.
Veste, kakšen užitek je, ko s prepolne ceste zapelješ na dirkaški asfalt in začneš ožemati desno ročico … Poln plin, telo se nagne močno naprej, v naslednjem trenutku že sledi močno zaviranje, dva hitra udarca po menjalniku in previdno spuščanje sklopke. Prednje vilice počepnejo, in medtem ko začne zadnje kolo drseti, pade motocikel globoko v zavoj. In potem spet plin, spet zaviranje, spet škripanje vročih gum . .
V mislih se nasmehneš vsakič, ko ti uspe lepo speljati kombinacijo ovinkov. Ko pa glava začne delati napake, parkiraš motor in telesu privoščiš hladno pijačo. Mi smo to počeli z dvema letošnjima novincema, ki sicer nista prvotno namenjena dirkaškemu mučenju. Ampak hej, kdor bo na cesti iskal mejne zmogljivosti in bo med avtomobili vozil po prednjem in zadnjem kolesu, meče slabo luč na motoriste ter tvega nesrečo in povzročitev poškodbe tretji osebi. Tega pa ne želimo.
Naj na kratko predstavimo testni parček: oba smo premierno videli na lanskem jesenskem motosalonu v Kölnu in ju letos spomladi prvič zapeljali po cesti. BMW-jev Moto je eden izmed trojice G; ta nakazuje novo smer bavarskih dvokolesnikov, ki želijo ustrezati tudi mlajši generaciji motoristov. Njegova zunanjost je podobna nekaterim starejšim supermotom, a je vseeno takoj videti, da so pri zasnovi imeli vmes prste Nemci. Če ne drugače, boste to opazili ob pogledu nanj s prednje strani. Ne, ne znajo brez asimetrije …
Ampak je lep: nizek prednji blatnik, športne 17-palčne gume, obrnjene vilice, vitek in visok trup ter športen zadek, ob katerem se zaključi športen izpušni lonec. BMW ima v nasprotju s KTM-om lita kolesa, prav taka, kot jih vidimo tudi na nekaterih Aprilijah. Agregat je enovaljni, znan iz serije F, za novo trojico pa so ga olajšali in ojačali za tri ‘konjske’ moči. Testni motorček je bil dodatno opremljen še z Akrapovičevim izpuhom in se je zato lepše odzival v nižjih vrtljajih, kar smo pri serijskem G-ju pogrešali.
Nasproti BMW-ju pa smo postavili dolgo pričakovanega naslednika LC4, novega KTM-a 690 Supermota, ki je ob predstavitvi poskrbel za razburjenje med ljubitelji te avstrijske znamke. Lep, grd? Tudi nad Dukom smo se na začetku zgražali, pa je še danes najlepši supermoto … In nova ni samo zunanjost, KTM je prenovljen v celoti. Ima cevast okvir, nov enovaljnik, zanimive zadnje vilice in ‘dakarska’ izpuha.
SM 690 je namenjen tudi sopotniku in ima precej nižji in udobnejši sedež kot njegov nemški tekmec. Če bi na BMW-ju želeli zapeljati prijatelja, lahko namestite stopalke za sopotnika, enake kot pri bratu Countryju. No, dovolj nakladanja o tehničnih lastnostih, verjetno vas bolj zanima, kako se borca izkažeta na asfaltu!
Ko ju zajahamo, ugotovimo, da je BMW previsok. Med vožnjo tega sicer ni opaziti, bodo pa imeli vozniki z manj centimetri težave pri manevriranju na mestu. Obenem je sedež trdo oblazinjen, kot da bi šlo za dirkaško specialko!
Na stezi je bavarski sedež pripravnejši, ko se je treba presedati pred zavoji, ampak to še ne pomeni, da je motor tudi hitrejši! Avstrijci so se zares potrudili in naredili pravo raketo za na cesto. ‘690-ica’ je izjemno vodljiv motocikel, ki se z odličnim vzmetenjem in zavorami prav nič ne pritožuje nad dirkaško vožnjo. Jagoda na vrhu torte je drseča sklopka, ki daje odličen občutek za drseče vstope v zavoje. BMW se temu početju upira z nadležnim poskakovanjem zadnjega kolesa, čeprav se z njim ravno tako lahko peljete zelo hitro, le malo manj agresivno.
Agregata sta prava bombnika, BMW se s športnim izpuhom že nevarno približa sicer prostorninsko večjemu in sodobnejšemu enovaljniku LC4. X-moto je lepše vozen že od prostega teka dalje, medtem ko je avstrijec v tem območju še malo nervozen in se mu ‘strga’ nekje pri 5.000 vrtljajev v minuti. Takrat je treba dobro prijeti krmilo. Na zadnje kolo se vzpne brez uporabe sklopke tudi v drugi prestavi, merilnik hitrosti pa pokaže čez 180 km/h.
Pri največji hitrosti preseneti tudi BMW, ki z le petstopenjskim menjalnikom doseže skoraj enako hitrost. Priznajte, da takih hitrosti pri ‘civilnih’ enovaljnikih niste vajeni. Tako je v primerjavi s starejšimi stroji, na primer LC4 640, narasla tudi potovalna hitrost. Brez mučenja se lahko vozite med 130 in 140 km/h, če vas le ne moti zračni upor. Kaj pa poraba goriva? Oranžni je pri mešani vožnji ‘pokuril’ 6, 6 litra na sto kilometrov, rdeči pa štiri decilitre manj. Mogoče še ena malenkost: opazili smo, da ima KTM zelo izpostavljeni obe izpušni cevi, vendar odpornosti proti padcem nismo preizkušali.
Izbira boljšega tokrat ni bila težka in soglasno smo pritrdili, da si to zasluži 690 SM. BMW ima smolo, da je predstavil ‘novi’ motocikel ravno v času, ko so mojstri svojega poklica dali na cesto resnično novo supermoto zverino. Upamo lahko le, da bo novi agregat tako robusten in vzdržljiv kot stari LC4. X-moto je zaradi prijaznejšega agregata in ABS-a lahko namenjen manj dirkaško naravnanim voznikom, če jih le ne motita visoka cena in neudoben sedež.
2. BMW G650X Moto
Cena testnega vozila: 8.563 EUR
Motor: 4-taktni, 1-valjni, tekočinsko hlajen, 652 cm3, elektronski vbrizg goriva
Največja moč: 39 kW (53 KM) pri 7.000/min
Največji navor: 60 Nm pri 5.250/min
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice premera 45 mm/270mm hoda, zadaj enojni blažilnik 245 mm hoda
Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 160/60-17
Zavore: spredaj štiribatna čeljust, kolut 320 mm, zadaj enobatna čeljust, kolut 240 mm
Medosna razdalja: 1.500 mm
Višina sedeža od tal: 920 mm
Posoda za gorivo: 9, 5 l
Masa brez goriva: 147 kg
Prodaja: Avto Aktiv, Ljubljanska cesta 24, 1236 Trzin, tel.:01/5605-766, www.bmw-motorji.si.
Hvalimo in grajamo
+ igrive vozne lastnosti
+ poskočen agregat
- trd sedež
- cena
1. KTM 690 Supermoto
Cena testnega vozila: 8.250 EUR
Motor: 4-taktni, 1-valjni, tekočinsko hlajen, 653, 7 cm3, elektronski vbrizg goriva
Največja moč: 47 kW (65 KM) pri 7.500/min, 65 Nm pri 6.550/min
Največji navor: 65 Nm pri 6.500/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice premera 48 mm/210 mm hoda, zadaj enojni blažilnik 210 mm hoda
Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 160/60-17
Zavore: spredaj radialno vpeta štiribatna čeljust Magura, kolut 320 mm, zadaj enobatna čeljust Brembo, kolut 240 mm
Medosna razdalja: 1.460 mm
Višina sedeža od tal: 875 mm
Posoda za gorivo: 13, 5/2, 5 l
Masa brez goriva: 152 kg
Prodaja: www.hmc-habat.si, www.motorjet.si, www.axle.si
Hvalimo in grajamo
+ močan agregat
+ kakovostne komponente
+ vozne lastnosti
+ bogata armaturna plošča
- nekaj nervoze pri nizkih vrtljajih
- majhne številke na armaturni plošči
Matevž Hribar, foto: Marko Vovk, Grega Gulin
Če imate vprašanje glede testiranih motociklov, ga lahko zastavite v forumu.
Cena testnega modela: | 8.250 EUR € |
---|
Motor: | 4-taktni, 1-valjni, tekočinsko hlajen, 653,7 cm3, elektronski vbrizg goriva |
---|---|
Navor: | 65 Nm pri 6.500/min |
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, veriga |
Zavore: | spredaj radialno vpeta štiribatna čeljust Magura, kolut 320 mm, zadaj enobatna čeljust Brembo, kolut 240 mm |
Vzmetenje: | spredaj obrnjene teleskopske vilice premera 45 mm/270mm hoda, zadaj enojni blažilnik 245 mm hoda / spredaj obrnjene teleskopske vilice premera 48 mm/210 mm hoda, zadaj enojni blažilnik 210 mm hoda |
Višina: | 875 mm |
Posoda za gorivo: | 13,5/2,5 l |
Medosna razdalja: | 1.460 mm |
Teža: | 152 kg |