Prišel je še tretji iz nove družine BMW K 1200 – logična posledica, bi rekli, in odločen odgovor na japonsko konkurenco.
BMW je imel do letos med čistokrvnimi potovalnimi motocikli le dvovaljnega R 1200 RT, ki je ikona na dveh kolesih, ko govorimo o premagovanju velikih razdalj. To ne nazadnje kažejo tudi velika množica zadovoljnih lastnikov in lepe prodajne številke po celi Evropi.
Toda niso vsi motoristi zadovoljni z dvema valjema (pa čeprav jima nič ne manjka), mnogi stavijo na štiri. To pa je bila do prihoda tega modela izključno domena japonskih proizvajalcev. Honda Pan European in Yamaha FJR 1300 sta le dva najbolj izstopajoča primera. Naravnost med njiju so Bavarci zapeljali to zelo zmogljivo cestno križarko, ki jo poganja znani motor iz K 1200 S oziroma K 1200 R.
S 152 ’konji’ je tudi najmočnejši potovalnik, ki zmore hitrosti vse do 250 kilometrov na uro. To je za tak motocikel zelo veliko, saj je njegova čelna površina zaradi velikega aerodinamičnega oklepa, ki odlično zaščiti voznika, ogromna. Sedenje na njem je primer popolne ergonomije, ki je pri ’bavarcih’ v zadnjih letih že stalnica. Zaradi prilagodljive višine sedeža in bližine krmila se bosta na njem dobro počutila tako velik kot majhen voznik. Ob vsem tem pa se vetrobransko steklo zviša ali spusti s preprostim pritiskom na gumb, ’kot si zaželijo gospod’.
Ta BMW naravnost razvaja z udobjem in daje svojemu lastniku pridih aristokratstva – tudi
po zelo dolgi poti namreč ne boste čutili bolečin v križu, saj sta sedež in nastavljivo vzmetenje preveč udobna. V eni sapi z lahkoto prevozi vsaj 380 kilometrov (velika posoda za gorivo), ob zmerni vožnji pa se boste morali ustavljati šele na vsakih 450 kilometrov. Da, tudi to je udobje in privilegij, saj ni treba skrbeti in iskati bencinske črpalke v vsakem večjem kraju, skozi katerega se pelješ.
A vse to žal stane. Tudi njegove osupljive zmogljivosti ne morejo povsem upravičiti visoke cene. Potolažimo se lahko le z znanim rekom, da BMW pač ni za vsakogar, ampak za tistega, ki ima in ki hoče največ.
Tehnični podatki BMW K 1200 GT
Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 1.157 cm3, 112 kW (152 KM) pri 9.500/min, 130 Nm pri 7.750/min, el. vbrizg goriva
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardan
Vzmetenje in okvir: spredaj BMW Duolever, zadaj BMW paralever z ESA, aluminijast okvir
Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 180/55 R17
Zavore: spredaj 2 x kolut premer 320 mm, zadaj kolut premera 294 mm integralni Evo ABS
Medosna razdalja: 1.571 mm
Višina sedeža od tal: 820–840
Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 24 l/5, 9l
Masa: 282 kg
Cena osnovnega modela: 4.317.000 SIT
Zastopnik: Avto Aktiv, d. o. o., Cesta v Mestni log 88a, tel.: 01/280 31 00
Hvalimo
- moč in navor
- velik domet
- prilagodljiva ergonomija
- udobje na potovanjih
- varnost
- prostorni kovčki, ki tvorijo zelo skladno podobo motocikla
Grajamo
- cena
Peter Kavčič
Cena osnovnega modela: | 4.317.000 SIT € |
---|
Motor: | 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 1.157 cm3, 112 kW (152 KM) pri 9.500/min, 130 Nm pri 7.750/min, el. vbrizg goriva |
---|---|
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, kardan |
Zavore: | spredaj 2 x kolut premer 320 mm, zadaj kolut premera 294 mm integralni Evo ABS |
Vzmetenje: | spredaj BMW Duolever, zadaj BMW paralever z ESA, aluminijast okvir |
Višina: | 820–840 |
Posoda za gorivo: | 24 l/5,9l |
Medosna razdalja: | 1.571 mm |
Teža: | 282 kg |