BMW K 1200 R Sport

Ko smo prvič dobili v roke BMW K 1200 R, tistega slečenega roadsterja, smo ostali brez besed! Nemcem se je popolnoma zmešalo! Zdaj počasi prihajajo k pameti. Tako se ob pogledu na njihovega novega ‘športnika’ vsaj zdi.

24. 5. 2007

Kaj dobimo, če križamo dva precej različna motocikla, ki pa si delita enako zasnovo, od okvirja, vzmetenja in celo motorja naprej? Ideal? No, nekaj dobrega vsekakor mora nastati, če s huliganskega in zverinsko močnega K 1200 R pobereš le najboljše in temu natakneš del oklepa, ki ga premore precej dirkaško nastrojeni K 1200 S.

Pri BMW-ju namreč niso stali križemrok in čakali, da si japonski tekmeci med seboj razdelijo celoten del pogače med velikimi športno-potovalnimi motocikli. Še posebno ne zato, ker imajo v hiši odlično osnovo v seriji K 1200, ki je zdaj razkrila ves potencial. Pravzaprav je to že četrta, a tokrat najbolj vsestranska izvedba s tem naprej podrtim vrstnim štirivaljnikom.

Nemci ne bi bili Nemci, če ne bi na ekstravagantnega R-ja nataknili vsaj malo uporabne vetrne zaščite. Za bolj prijazno vsakodnevno uporabo. Dobro, nam razvajencem je morda še vedno bolj všeč nenavadni in ‘grdogledi’ R, toda če pogledamo statistiko prodaje, se zdi poteza s poloklepom edina logična. Prav takšni športno-potovalni motocikli se namreč zelo dobro prodajajo.

Samo sedenje na R Sportu je znano, enako kot na roadsterju - precej pokončno, z dobro nameščenim krmilom in ergonomsko speljanim trikotnikom med krmilom, sedežem in stopalkami. Razlika je le v tem, da vas po končani daljši vožnji s hitrostjo nad 140 km/h ne bo po zaslugi vetrobranske zaščite nič bolelo.

Čeprav je motocikel zelo velik, na njem ne bo imel težav s sedenjem niti motorist nižje rasti. Tu se je izkazala BMW-jeva genialnost v prilagodljivosti motocikla, saj ga lahko vsak nastavi po svoje. Celo trdoto oziroma delovanje vzmetenja. S pritiskom na gumb bo vzmetenje postalo trše (za bolj športno vožnjo) ali pa se bo omehčalo (za več udobja pri nekoliko bolj lagodnem ritmu).

Agregat ostaja enak kot pri K 1200 R, torej mu moči nikoli ne zmanjka, samo pospeševanje je zaradi kratko odmerje­nega šeststopenjskega menjalnika enkratno doživetje brutalnosti. Od nič do 100 km/h namreč pospeši vsaj tako dobro (če ne še bolje) kot 1000-kubični superšportniki. Zato ne pričakujte, da bo zadnja guma na tem motociklu dolgo zdržala. Kajti prenašati na asfalt vseh 163 ‘konjev’ in obenem tovoriti še 241 kilogramov ni enostavno.

Motor sicer pospešuje zelo zvezno, brez lukenj v krivulji moči, in je prav zaradi tega lahko tudi zelo prijazen. S svojo prožnostjo nas je spet in spet navduševal, ko smo brez pretiranega pretikanja v spodobno delujočem menjalniku želeli pospešiti ritem vožnje. Samo zasuk ročice plina je potreben in že se štirivaljnik renčeče oglasi iz enojne izpušne cevi, kazalec na me­rilniku hitrosti pa se začne strmo vzpenjati.

Pa je tako dober, da bi ga kupili? Hja, drag je. Ne more si ga privoščiti ravno vsak, ki je potem, ko je začutil nekdanjo najstniško željo po motociklih, opravil vozniški izpit in zdaj hop na prvi ‘poloblečeni’ motocikel. To je motocikel za voznike z izkušnjami, ki so za ugled, vgrajeno varnost, kup napredne tehnike ter inovativnosti pripravljeni tudi plačati.

BMW K 1200 R Sport

Cena osnovnega modela: 14.047 EUR

Cena testnega vozila: 16.857 EUR

Motor: štirivaljni, štiritaktni, 1157 cm3, 120 kW (163 KM) pri 10.250 /min, 94 Nm pri 8.250/min, elektronski vbrizg goriva

Okvir, vzmetenje: perimetralni aluminijasti, spredaj duolever,

zadaj paralever

Zavore: spredaj 2x koluta premera 320 mm, zadaj 1x 265 mm

Medosna razdalja: 1.580 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100/km: 19l/6, 1l

Višina sedeža od tal: 820 mm

Masa (brez goriva): 241 kg

Kontakt: Avto Aktiv d. o. o., PSC Trzin, Ljubljanska cesta 24, Trzin, tel: 01/5605800, www.bmw-motorji.si

Hvalimo in grajamo

+ moč, navor

+ pospeški, prožnost motorja

+ visoko tehnološka oprema (nastavljivo vzmetenje, ABS, duolever, paralever)

+ ergonomija in veliko udobja tudi za sopotnico

+ stabilnost pri velikih hitrostih (miren je vse tja do 250 km/h)

- cena

- je zelo dolg, kar lahko občutimo pri majhnih hitrostih

- ogledala bi lahko nudila malce boljšo preglednost

Peter Kavčič, foto:? Aleš Pavletič

  • Osnovni podatki

    Cena osnovnega modela: 14.047 EUR €
    Cena testnega modela: 16.857 EUR €
  • Tehnični podatki

    Motor: štirivaljni, štiritaktni, 1157 cm3, 120 kW (163 KM) pri 10.250 /min, 94 Nm pri 8.250/min, elektronski vbrizg goriva
    Okvir: perimetralni aluminijasti, spredaj duolever,
    Zavore: spredaj 2x koluta premera 320 mm, zadaj 1x 265 mm
    Višina: 820 mm
    Posoda za gorivo: 19l/6,1l
    Medosna razdalja: 1.580 mm
    Teža: 241 kg