BMW R 1150 GS Adventure

27. 6. 2002 | Peter Kavčič
Deli
BMW R 1150 GS Adventure

Včasih nam je dovoljeno sanjati. Zamišljamo si potovanja v daljne kraje z drugo kulturo, drugačnim podnebjem, zanimivimi ljudmi in veličastno naravo. Vsega tega človek ne pozabi zlahka, ker lepi spomini ostanejo!

Nekateri za to upajo tvegati in se podajo v avanturo, recimo na pot okoli sveta! Spet drugi zajamejo z malce manjšo žlico in si privoščijo krajši izlet po Evropi ali kar v malo odročnejšo in pozabljeno slovensko vasico, kar prav tako ni od muh. Za vse te, ki si drznejo doživeti nepredvidljivo pri BMW-ju, po novem ponujajo velik potovalni enduro R 1150 GS s pomenljivo oznako Adventure.

Gre seveda za preizkušen motocikel, ki ga poganja legendarni bokser zadnje generacije. Ta se je kalil v zadnjih stotih letih evolucije. Zato tudi ni čudno, da nad 1150-kubičnim dvovaljnikom s šestimi (odlično razporejenimi) prestavami v menjalniku nismo imeli pripomb. Tudi krajša prva prestava, ki je tu možnost, se je izkazala za uporabno predvsem takrat, ko smo s ceste zapeljali na vaški kolovoz.

Moči je v motorju vsekakor dovolj, tako da na avtocesti vožnja ni dolgočasna ali utrujajoča. Varno skrit za velikim vetrobranskim ščitnikom iz pleksija, se povprečno raščen motorist sproščeno pelje pri 140 km na uro, če se mudi, pa BMW brez oklevanja pospeši skoraj do 200 km na uro. A tako hitro nima smisla na tem motociklu.

Saj ne da bi imel BMW težave s stabilnostjo ali poplesavanjem - nikakor, miren tek tudi na mokrem asfaltu je njegova največja odlika. Mnogo večji užitek je umirjeno potovanje po podeželskih cestah. Čez ride pri Postojni ali po ozki panoramski cesti od Železnikov prek Soriške Planine do Bohinja je prava pot za ta BMW.

Ker k opremi Adventure sodi tudi izboljšano vzmetenje (spredaj daljši gib, zadaj nastavljiv blažilnik s progresivno vzmetjo), se lahko brez skrbi podate tudi na slab makadam, utrjen kolovoz ali manj zahteven teren. Preveč navdušenja pa GS vseeno ne prenese, saj je z 253 kilogrami pri polni posodi goriva vsako opletanje po blatu nesmiselno in težko obvladljivo.

Seveda bi nekaj več oprijema priskrbela enduro guma, ki jo pri BMW-ju tudi ponujajo (kupec sam izbira med cestno in terensko gumo), vendar je ta primerna predvsem za vožnjo po makadamu ali pesku. V taki cestno-terenski obutvi, kot jo ima Adventure sedaj, pa se na terenu zadnje kolo hitro zavrti v prazno.

Zato mora voznik sam presoditi, kako daleč zmore. Včasih je že preprosto obračanje na terenu lahko preveč. Toda voznikove nerodnosti BMW dobro odpušča. Debela zaščitna plošča pod motorjem in zaščita iz železnih cevi okrog valjev preprečita vsakršno škodo. Plastični ščitniki rok pa se izkažejo bolj za zaščito pred vejami in robidovjem, saj se pri nerodnosti, ko uide iz rok, motocikel le nasloni na levi ali desni valj. To olajša tudi pobiranje konjička s tal, saj je ta že napol dvignjen.

Vse to so malenkosti, ki se v praksi izkažejo za učinkovite in prijazne do motorista. Pravzaprav smo na tem motociklu dobili občutek, da nima tudi ene stvari, ki bi bila odveč ali premalo. Vse, kar najdete na njem, je tam z razlogom.

Vsi ti ščitniki, ročaji, ogrevane ročice, 12-voltne vtičnice (za napajanje brivskega aparata, satelitske navigacije ali za ogrevane podobleke) in nenazadnje odlično delujoči (izklopljivi) ABS so le stvari, ki dobre ločijo od najboljših. Pa ne pozabimo še velike 31-litrske posode za gorivo, ki so jo prekopirali z dirkalnikov za dakarski rally. Obiski na bencinskih črpalkah so tako redkejši, kar pomeni manj skrbi in več užitka na prijetnem izletu za konec tedna. BMW ponuja najboljše in s tem postavlja standarde v svetu velikih enduro motociklov.

Cene

Cena osnovnega motocikla: 10.873, 17 EUR

Cena testiranega motocikla: 12.540, 19 EUR

Informativno

Zastopnik: Avto Aktiv, d. o. o., Cesta v Mestni Log 88 a, Ljubljana

Garancijski pogoji: 2 leti, brez omejitve kilometrov

Predpisani servisni presledki: 1000 km, nato vsakih 10.000 km ali letni servis

Barvne kombinacije: črna in kovinska srebrna

Originalna dodatna oprema: gretje ročic, dodatni inštrumenti, krajša prva prestava, večja posoda za gorivo, ščitnik motorja, ABS z zavorami EVO, nižji sedež.

Številopooblaščenih prodajalcev/serviserjev: 4/3

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni - 2-valjni, bokserski - zračno hlajen + oljni hladilnik - 2 odmični gredi pod glavo, veriga - 4 ventili na valj - vrtina in gib 101 × 70, 5 mm - prostornina 1130 cm3 - kompresija 10, 3 : 1 - deklarirana največja moč 62, 5 kW (85 KM) pri 6.750/min - deklariran največji navor 98 Nm pri 5.250/min - vbrizg goriva Motronic MA 2.4 - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 12 Ah - alternator 600 W - električni zaganjalnik

Prenos moči: primarni zobniški prenos, enoploščna suha sklopka - 6-stopenjski menjalnik - kardan, paralever

Okvir: dvodelno jekleno paličje kot nosilec s sodelujočim motorjem - kot glave okvirja 26 stopinje - predtek 115 mm - medosna razdalja 1509 mm

Vzmetenje: spredaj telelever, nastavljiv sredinski blažilnik, gib 190 mm - zadaj nihajna roka paralever, nastavljiv sredinski blažilnik, gib kolesa 200 mm - zadaj centralni blažilnik, gib kolesa 133 mm

Kolesa in gume: spredaj kolo 2, 50 × 19 z gumo 110/80-19 TL - zadaj kolo 4, 00 × 17 z gumo 150/70-17 TL

Zavore: spredaj 2 × plavajoči kolut ů 305 mm s 4-batno čeljustjo - zadaj kolut ů 276 mm; (izklopljiv) ABS.

Mere in masa: dolžina 2196 mm - širina z ogledali 920 mm - širina krmila 903 mm - višina sedeža od tal 840/860 mm - posoda za gorivo 24, 6 l - masa (z gorivom, tovarna) 253 kg - nosilnost 200 kg

Zmogljivosti (tovarna): (tovarna): pospešek 0-100 km/h 4, 3 s -največja hitrost 195 km/h - poraba goriva - pri 90 km/h 4, 5 l/100 km - pri 120 km/h 5, 7 l/100 km

Naše meritve

Masa s tekočinami (in orodjem): 253 kg

Poraba goriva: 5, 2 l/100 km

Prožnost od 60 do 130 km/h

III. prestava: 5, 7 s

IV. prestava: 6, 5 s

V. prestava: 7, 8 s

Hvalimo:

+ ABS in možnosti druge dodatne opreme

+ robustnost in odpornost pri padcih

+ prepoznavnost in agresiven videz

+ velika posoda za gorivo

+ stabilnost pri vseh hitrostih

+ vodljivost

+ ogrevane ročice

+ ščitnik rok in ščitnik motorja

+ stikala

Grajamo:

- masa motocikla

- ni prostora za orodje in prometno dovoljenje

- pogrešamo kovčke

Ocena: Veliki BMW je pametna izbira za vse, ki se želijo veliko voziti (ne samo poleti) in iščejo varen, udoben ter vsestranski motocikel. Na avtocesti se sicer dobro znajde, toda njegov čar pride do izraza šele, ko zavijete na ozke podeželske ceste. Tudi če vam pod kolesa pride nekaj makadama ali utrjenega kolovoza, ne bo težav. Nasprotno, potovanje bo še zanimivejše, kajti takrat se prava avantura šele prične!

Končna ocena: 5/5

Besedilo: Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni - 2-valjni, bokserski - zračno hlajen + oljni hladilnik - 2 odmični gredi pod glavo, veriga - 4 ventili na valj - vrtina in gib 101 × 70,5 mm - prostornina 1130 cm3 - kompresija 10,3 : 1 - deklarirana največja moč 62,5 kW (85 KM) pri 6.750/min - deklariran največji navor 98 Nm pri 5.250/min - vbrizg goriva Motronic MA 2.4 - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 12 Ah - alternator 600 W - električni zaganjalnik
Prenos moči: primarni zobniški prenos, enoploščna suha sklopka - 6-stopenjski menjalnik - kardan, paralever
Okvir: dvodelno jekleno paličje kot nosilec s sodelujočim motorjem - kot glave okvirja 26 stopinje - predtek 115 mm - medosna razdalja 1509 mm
Zavore: spredaj 2 × plavajoči kolut ů 305 mm s 4-batno čeljustjo - zadaj kolut ů 276 mm; (izklopljiv) ABS.
Vzmetenje: spredaj telelever, nastavljiv sredinski blažilnik, gib 190 mm - zadaj nihajna roka paralever, nastavljiv sredinski blažilnik, gib kolesa 200 mm - zadaj centralni blažilnik, gib kolesa 133 mm
Teža: dolžina 2196 mm - širina z ogledali 920 mm - širina krmila 903 mm - višina sedeža od tal 840/860 mm - posoda za gorivo 24,6 l - masa (z gorivom, tovarna) 253 kg - nosilnost 200 kg