BMW R 1150 GS

5. 4. 2001
Deli

V nekem obdobju življenja začne človek ceniti udobje, vrednost življenja in ugodje.

Recimo, da je to takrat, ko se stalna spremljevalka ne želi več zvijati na športnem sedežku s koleni za vratom in noče preživeti konca tedna v enih spodnjicah. Tu je čas za resen razmislek.

Ne recite, da ni prijetno imeti ob sedežu pripetih kovčkov! Pred dolgimi prsti in mokroto imaš v njih zložene lahke obleke, popoldansko branje za lagodnejše srebanje kave ob morju in še vse tisto, kar vseskozi pada iz rok našim ljubim damam. Ne govorim o kakršnih koli kovčkih, ampak o tistih, ki so »gor zrasli« z motociklom. S takšnimi se lahko človek polno otovorjen pelje po avtomobilski cesti poštenih 200 kilometrov na uro brez zvijanja koles med koleni.

Dobro, resda BMW ni edini, ki ima kovčke. Bilo bi malce mimo, če bi človek kupil motor zaradi kovčkov. Vendar - ima tudi zelo dober ABS na zavorah, ki prepreči, da bi motorist pridelal zelo veliko neumnost na cesti. ABS seveda ni vsemogočen, toda občutek, da je vseskozi pripravljen, je zelo dober: presenečen in s hlačkami v grebenu stisneš s polno močjo zavorne ročice! Rezultat je ugodnejši, kot če motorist sam molze in štrika med željo po ustavitvi in strahom pred blokiranimi kolesi. ABS je zakon in sploh si nisem na jasnem, zakaj inženirji pri drugih znamkah ne razmišljajo tako daleč?

Hja, pohvalim še električno ogrevani ročici. Ni goretexa na tem svetu, ki bi tako lepo godil rokam v mrazu kot iz ročic pronicajoča toplota. Topli prsti, toplo telo. Kot izobražen motorist raje v boju proti prehladu stavim na električno ogrevanje kot na stekleničko slivovke.

Hja, električno ogrevanje telesca. Svojega in tudi njenega. BMW ima električno vtičnico. Morda celo za brivnik, ne vem, saj je motoristom dovoljeno nositi dva dni staro brado. Toda, BMW ima tudi električne brezrokavnike, ki so na motorju ravno tako blagodejni kot blazine za gretje nog v dolgih nočeh. Če vas ne zebe v noge, zagotovo zebe njo!

No, vidite, takšni detajli puščajo vtis. Šele sedaj pridemo do motocikla samega. Ni grd, ni lep, da bi motorist pred njim klečal kot Magnifico pred Cicciolino. Resda je ritast kot nilski konj, rahlo robatega videza, toda poglejte dvakrat.

Asimetrični par žarometov spredaj prav hudomušno bode v svet, in če si opazovalec spočije oči na lepo štrlečih valjih bokserja (mar veste, da jih v celoti izdelujejo v koprskem Tomosu? ), na aluminijasti telelever roki med ohišjem motorja in teleskopskimi vilicami, na centralno vpetem zadnjem kolesu . . na kolesnih obročih, ki imajo napere vpete v rob, da sta lahko kolesi obuti v (varnejše) gume brez zračnic. Ja, to so zanimivi detajli.

Ta »nilski konj« pririne tudi v odročne konce sveta. Seveda ni vitka dirkaška balerina, da bi se možak z njo podil po drčah in mulatjerah. Toda po naplavljenem melišču se bavarec brez veliko telovadbe privleče na vrh Slavnika. No, no, saj je res, da se da gor priti tudi z biciklom, toda kolesarska dimenzija življenja, časa in vonja po znoju je drugačna.

Kadar voznik pretirava, je masa 253 kilogramov na spolzki travi, v blatu ali sipkem pesku ubijalska, če ni pomoči s strani. No, tudi štirikolesno gnan mestni terenec bi v takšnem položaju potreboval traktor. Celo le 150 kilogramov težak motocikel je pretežak, če kolesi potoneta v lepljivo zemljo. Saj ni treba daleč v hosto, dovolj je že širše obračanje za razmočenim robom vasi. Toliko o masi. Povprečno izkušen in ne podhranjen voznik kilogramov ne bo opazil; 50-kilogramsko mladenko pa bo strah.

Dobrih dvajset let razvoja, v katerem je R 80 G/S (stari bokser) jeseni leta 1999 prerasel v R 1150 GS, je pustilo zelo jasne sledi. Motocikel, ki je bil že v osnovi trpežen in priročen, so razvili do popolnosti. Morda bo jutrišnji dan prinesel kaj zelo pretresljivo novega, toda danes boljšega paketa, kot ga ponuja ta cestni terenec, preprosto ni. Ima toliko vgrajene varnosti, da mu konkurenca ne pride niti blizu!

Tudi mehansko je rafiniran. Šeststopenjski menjalnik razmeroma gladko teče, 1130-kubični bokser pa ima prvič toliko moči in navora, da je vsega v izobilju. Kar 90 odstotkov navora pridela in drži v razponu od 3000 do 6500 vrtljajev v minuti. To pomeni, prevedeno v cestni jezik, da se motorist vozi predvsem z ročico plina.

BMW R 1150 GS

Motor: 4-taktni - 2-valjni, bokserski - zračno hlajen + oljni hadilnik - 2 odmični gredi pod glavo, veriga - 4 ventili na valj - vrtina in gib 101 × 70, 5 mm - prostornina 1130 cm3 - kompresija 10, 3 : 1 - deklarirana največja moč 62, 5 kW (85 KM) pri 6.750/min - deklariran največji navor 98 Nm pri 5.250/min - vbrizg goriva Motronic MA 2, 4 - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 12 Ah - alternator 600 W - električni zaganjalnik

Prenos moči: primarni zobniški prenos, enoploščna suha sklopka - 6-stopenjski menjalnik - kardan, paralever

Okvir: dvodelno jekleno paličje kot nosilec s sodelujočim motorjem - kot glave okvirja 26 stopinj - predtek 115 mm - medosna razdalja 1509 mm

Vzmetenje: spredaj telelever, nastavljiv sredinski blažilnik, gib 190 mm - zadaj nihajna roka paralever, nastavljiv sredinski blažilnik, gib kolesa 200 mm

Kolesa in gume: spredaj kolo 2, 50 × 19 z gumo 110/80-19 TL - zadaj kolo 4, 00 × 17 z gumo 150/70-17 TL

Zavore: spredaj 2 × plavajoči kolut f305 mm s 4-batno čeljustjo - zadaj kolut f276 mm; (izklopljiv) ABS za doplačilo

Mere in masa: dolžina 2196 mm - širina z ogledali 920 mm - širina krmila 903 mm - višina sedeža od tal 840/860 mm - posoda za gorivo 22, 1 - masa (z gorivom, tovarna) 249 kg - nosilnost 200 kg

Zmogljivosti (tovarna): Pospešek 0-100 km/h 4, 3 s, največja hitrost 195 km/h,

Poraba goriva pri 90 km/h: 4, 5 l/100 km, pri 120 km/h: 5, 7 l/100 km

INFORMATIVNO

Zastopnik: Tehnounion Avto, d. o. o, Devova 18, Ljubljana

Garancijski pogoji: 1 leto, brez omejitve kilometrov

Predpisani servisni presledki: prvi na 1000 km, naslednji na vsakih 10.000 km

Barvne kombinacije: nočno črna; titan srebrna; pacifiško modra; mandarin rumena

Originalna dodatna oprema: močnejši alternator in močnejši akumulator; gretje ročic; zavore ABS; instrumenti; črno obarvan motor; ščitnik rok; krajša 6. prestava; nosilec kovčkov.

Številopooblaščenih prodajalcev/serviserjev: 4/4

CENA

Cena osnovnega modela motocikla: 9.691, 11 EUR

Cena testiranega motocikla: 10.949, 89 EUR

NAŠE MERITVE

Največja hitrost: 191 km na uro

Masa s tekočinami: 123 kg

Poraba goriva: testno povprečje: 5, 1 l/100 km

TEŽAVE NA TESTU

slabo vpet sedež - počena plastična zaponka ključavnice

HVALIMO IN GRAJAMO

+ ABS

+ stabilnost pri vseh hitrostih

+ dober občutek v nagibu

+ karakteristike motorja

+ dodatna oprema

+ malo poškodb pri padcih

- masa motocikla

- ceneno vpetje sedeža

KONČNA OCENA

Kupite najprej ABS, šele potem motocikel. R 1150 GS je lahko zelo modra izbira, ker ponuja univerzalno uporabo (mesto-potovanja). Ni naporen za vožnjo in ni modna muha. Če kupujete »za zmeraj«, ga uvrstite v polfinale.

Ocena: 5/5

Mitja Gustinčič

FOTO: Uroš Potočnik

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni - 2-valjni, bokserski - zračno hlajen + oljni hadilnik - 2 odmični gredi pod glavo, veriga - 4 ventili na valj - vrtina in gib 101 × 70,5 mm - prostornina 1130 cm3 - kompresija 10,3 : 1 - deklarirana največja moč 62,5 kW (85 KM) pri 6.750/min - deklariran največji navor 98 Nm pri 5.250/min - vbrizg goriva Motronic MA 2,4 - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 12 Ah - alternator 600 W - električni zaganjalnik
Prenos moči: primarni zobniški prenos, enoploščna suha sklopka - 6-stopenjski menjalnik - kardan, paralever
Okvir: dvodelno jekleno paličje kot nosilec s sodelujočim motorjem - kot glave okvirja 26 stopinj - predtek 115 mm - medosna razdalja 1509 mm
Zavore: spredaj 2 × plavajoči kolut f305 mm s 4-batno čeljustjo - zadaj kolut f276 mm; (izklopljiv) ABS za doplačilo
Vzmetenje: spredaj telelever, nastavljiv sredinski blažilnik, gib 190 mm - zadaj nihajna roka paralever, nastavljiv sredinski blažilnik, gib kolesa 200 mm
Teža: dolžina 2196 mm - širina z ogledali 920 mm - širina krmila 903 mm - višina sedeža od tal 840/860 mm - posoda za gorivo 22,1 - masa (z gorivom, tovarna) 249 kg - nosilnost 200 kg