BMW R 1150 R

Brez dvoma je ta BMW najbolj moderen slečeni motocikel današnjega časa.

26. 7. 2001

Strasti vnemajo srca in debate. Te dni mi je nekdo na cesti siknil, da je ta BMW tak, kakor da bi ga risali v Jawi. Živec mi ni dal, da bi kar prikimal, in sledilo je nekaj podobnega spodaj zapisanemu testu. Bavarec v nekaterih dizajnerskih detajlih seveda ni 916 in tudi ne Brutale.

Toda z lepoto je zmeraj tako, da je varljiva. Vprašanje je tudi, kam ocenjevalec gleda. Nekomu so všeč debele pod boki, drugemu natančno tam zelo ozke, tretji je merilo prestavil med popek in vrat. Kdor organsko ne prenese malce težje urezanih nemških potez, pač ne bo gledal pod modro beli znak. In bo prikrajšan za nekaj zelo zanimivih tehničnih potez.

Sledi svinčnika

Slečeni BMW z imenom Roadster sicer šteje že šest let, vendar je zelo aktualen in povsem v modnem trendu, ki je odkril slečene in mišičaste motocikle. Motoristi so siti čoperjev in custom izpeljank in Roadster se ponuja kot naravna, logična izbira. Motocikel v prvinskem duhu.

R 1150 R je prinesel v prodajno leto 2001 (po sedmih rekordno uspešnih letih) kar nekaj dodelav sicer že znane tehnike in oblike. Na prvi pogled pozornejši opazovalec zazna, da se zajetna posoda za gorivo podaljšuje v dva zanimiva difuzorja, ki nosita znak BMW, zakrivata oljna hladilnika in vodita vroč zrak proč od voznika.

Celotna podoba motocikla je zdaj dopadljivejša in videti je tudi bolj »pospravljen«. Dodelavi zelo logično sledi linija na novo oblikovanega trikotnega vodila A-oblike, ki spaja ohišje motorja s teleskopi prednjih vilic. Sedaj je videti vitkejše in dizajnersko oblikovano.

Dobro vleče

Bokserski motor je še vedno nosilni element motocikla. Torej je hrbtenica, ki jo aluminijast odlitek spredaj podaljšuje v nosilec prednjega vzmetenja, zadaj pa nekaj cevi in ojačitev nosi sredinski blažilnik in sedež s tovorom vred. Kje je klasični okvir? Ni ga!

Štiriventilski bokser z oznako 1150 so sneli z modela GS, ki so ga predstavili jeseni 1999. V primerjavi z motorjem generacije 1100 ima za 45 kubikov večji stroj za 5 KM večjo moč (85 KM) in 98 Nm navora pri 5250 vrtljajih v minuti.

Obojega je dovolj za zelo živahno in nikakor ne utrujajočo vožnjo. Elastičen motor in zelo zvezno naraščanje moči ne zahtevajo veliko pozornosti od voznika. Dovolj pove podatek, da je kar 90 Nm navora na voljo v celotnem razponu od 3000 do 6500 vrtljajev v minuti.

Motor napaja z gorivom elektronski vbrizg, ki ga vodi Motronic serije MA 2.4. Da ima nadzorovan izpušni sistem katalizator, je pri BMW stara novica.

Motocikel je z novim motorjem dobil tudi nov šeststopenjski menjalnik. Dobro, dobro, priznam, Japonci jih imajo že trideset let, pa kaj? Značaj motorja je namreč tak, da bi lahko imel avtomatski menjalnik, pa voznik ne bi občutil kakšne »škode«.

Ne poznam omejitev, toda v BMW bodo morali še nekaj časa razmišljati o menjalnikih. Zadnja ponudba teče sicer gladko in v spregi s kardanom služi ciljem povsem korektno. Toda natančnost in tiho vklapljanje ni vrlina tega menjalnika. »Klonk« je še vedno preveč očiten, da si zaslužil hvalo.

Vendar je šest prestav dobra izbira za dinamično vožnjo in ker je šesta krajša kot pri modelu GS, je dogajanje v sedežu živahnejše. Motocikel brez upiranja pihne več kot 200 kilometrov na uro, kar zagotavlja dovolj prepiha. 180 kilometrov na uro je lahko potovalna hitrost, če jo prenese vaš vrat. Svetujem, da doplačate za bikini okoli žarometa, ki uspešno preusmerja zrak od voznika.

Vroče gume

Roadster preseneti z lego in vodljivostjo. Celih 252 kilogramov težak stroj sodi v težko kategorijo in kot tak vzbuja dvome o gibčnosti. Toda tehniki so zelo dobro uskladili geometrijo vozila in uravnali delovanje vzmetenja, tako da si je mogoče zelo veliko privoščiti. Zadnji paralever je krajši za 14 milimetrov, vzmetenje pa je nastavljivo.

Dodelava je opazna, saj motocikel tudi na zelo grbasti cesti ne prenaša udarcev na potnika in hkrati zelo natančno ohranja smer. Dobil je tudi širše gume nizkega preseka. S tem paketom si lahko dovolite klasično, nežno nagibanje v ovinke, ki jih jemljete v dolgih lokih. Lahko pa si dovolite, da zapeljete globoko v ovinek in sunkovito nagnete proti temenu zavoja.

Roadster se v vsakem trenutku odzove kot zelo športen stroj in nikoli ne uprizori kakšnega trika, ki bi zahteval veliko motociklističnega znanja. Tovrstna živahnost ima svoje meje le ponoči, ko žaromet v ostrih nagibih sveti nekam v drevje, in ne v smer, v katero leti prednje kolo. O tem bodo morali tehniki še razmišljati.

Paket vtisov o motociklu moram končati z že večkrat ponovljeno misel, da je pametno dokupiti ogrevane ročice in bočne kovčke. Ti so oblikovno in dinamično usklajeni s strojem. Kaj to pomeni? Da vam ga ne navija med nogami, ko pripnete polne kovčke ob bok.

BMW R 1150 R

TEHNIČNI PODATKI

Motor: 4-taktni - 2-valjni, bokserski - zračno hlajen + 2 oljna hladilnika - 2 odmični gredi pod glavo, veriga - 4 ventili na valj - vrtina in gib 101 × 70, 5 mm - prostornina 1130 cm3 - kompresija 10, 3 : 1 - deklarirana največja moč 62, 5 kW (85 KM) pri 6750/min - deklariran največji navor 98 Nm pri 5250/min - vbrizg goriva Motronic MA 2.4 - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 12 Ah - alternator 600 W - električni zaganjalnik

Prenos moči: primarni zobniški prenos, enoploščna suha sklopka - 6-stopenjski menjalnik - kardan, paralever

Okvir: dvodelno jekleno paličje kot nosilec s sodelujočim motorjem - kot glave okvirja 27 stopinje - predtek 127 mm - medosna razdalja 1487 mm

Vzmetenje: spredaj telelever, nastavljiv sredinski blažilnik, gib 120 mm - zadaj nihajna roka paralever, nastavljiv sredinski blažilnik, gib kolesa 135 mm

Kolesa in gume: spredaj kolo 3, 50 × 17 z gumo 120/70-17 - zadaj kolo 5, 00 × 17 z gumo 170/60-17

Zavore: EVO, spredaj 2 × plavajoči kolut ů 320 mm s 4-batno čeljustjo - zadaj kolut f 276 mm; integralni ABS s servoojačevalnikom za doplačilo

Mere in masa: dolžina 2170 mm - širina z ogledali 970 mm - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 20, 4 - masa (z gorivom, tovarna) 238 kg - nosilnost 200 kg

Zmogljivosti (tovarna):

Pospešek 0-100 km/h 4, 23 s

Največja hitrost 197 km/h

Poraba goriva pri 90 km/h 4, 6 l/100 km

Pri 120 km/h 5, 7 l/100 km

INFORMATIVNO

Zastopnik: Tehnounion Auto Ljubljana

Garancijski pogoji: 12 mesecev

Predpisani servisni presledki: prvi servis na 1000 km, nato na vsakih 10.000 km

Barvne kombinacije: črna, kovinsko modra, kovinsko rdeča

Število pooblaščenih prodajalcev/serviserjev: 4/4

NAŠE MERITVE

Masa s tekočinami (in orodjem): 252 kg

Poraba goriva:

normni krog: 7, 18 l/100 km

najmanjše povprečje: 6, 9 l/ 100 km

največja hitrost: 200 km/h

Prožnost od 60 do 130 km/h:

III. prestava: 5, 19 s

IV. prestava: 6, 42s

V. prestava: 7, 49 s

VI. prestava 9, 70 s

CENA

Cena motocikla: 9.174.13 EUR

Cena testiranega motocikla: 10.620.64 EUR

Cena prvega in prvega naslednjega servisa:

1. 125.19 EUR

2. 112.61 EUR

TEŽAVE NA TESTU

zaganjanje in ugašanje v prostem teku

HVALIMO IN GRAJAMO

+ zavorni sistem in ABS

+ vzmetenje

+ udobje

+ nezahteven za vožnjo

+ varnostne utripalke

+ ogrevanje ročic na krmilu

- servoojačevalnik zavor ne deluje, kadar je motor ugasnjen

- glasen menjalnik s predolgimi hodi

KONČNA OCENA

R 1150 R je dovolj lep, zelo udoben in tehnično prepričljiv motocikel. Vozne lastnosti so nad povprečjem. ABS na zavorah pa naj bo vaše vodilo pri nakupu, čeprav to nekaj stane. Toda BMW ima tudi rabljen dobro ceno.

Do odlične ocene mu manjka bolj natančno in tiše tekoč menjalnik in servo, ki bi dajal dober občutek tudi takrat, kadar je motor ugasnjen.

>OCENA: 4/5

>

Mitja Gustinčič

FOTO: Uroš Potočnik

  • Tehnični podatki

    Motor: 4-taktni - 2-valjni, bokserski - zračno hlajen + 2 oljna hladilnika - 2 odmični gredi pod glavo, veriga - 4 ventili na valj - vrtina in gib 101 × 70,5 mm - prostornina 1130 cm3 - kompresija 10,3 : 1 - deklarirana največja moč 62,5 kW (85 KM) pri 6750/min - deklariran največji navor 98 Nm pri 5250/min - vbrizg goriva Motronic MA 2.4 - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 12 Ah - alternator 600 W - električni zaganjalnik
    Prenos moči: primarni zobniški prenos, enoploščna suha sklopka - 6-stopenjski menjalnik - kardan, paralever
    Okvir: dvodelno jekleno paličje kot nosilec s sodelujočim motorjem - kot glave okvirja 27 stopinje - predtek 127 mm - medosna razdalja 1487 mm
    Zavore: EVO, spredaj 2 × plavajoči kolut ů 320 mm s 4-batno čeljustjo - zadaj kolut f 276 mm; integralni ABS s servoojačevalnikom za doplačilo
    Vzmetenje: spredaj telelever, nastavljiv sredinski blažilnik, gib 120 mm - zadaj nihajna roka paralever, nastavljiv sredinski blažilnik, gib kolesa 135 mm
    Teža: dolžina 2170 mm - širina z ogledali 970 mm - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 20,4 - masa (z gorivom, tovarna) 238 kg - nosilnost 200 kg