Bavarec - s posebnim graphitan postopkom obarvan v breskov odtenek, v kombinaciji s pokromano tradicionalno dvovaljno motorno dušo - je stičišče nostalgičnega dizajna preteklosti in tehnoloških rešitev prihodnosti. Je prihodnost sedanjosti in sedanjost preteklosti. Skratka avantgarde.
Iščoč korenine v oblikovalskih prijemih s pridihom patine, BMW s tem modelom ponuja trgu motorno kolo, ki ga njihov oddelek za stike z javnostmi uvršča v segment cruiserjev. V del motorističnega trga torej, kjer vrtoglave hitrosti, ubijalski pospeški in vražje zavore niso glavne violine scene.
Avantgarde je kot evolucija modela R 1200 C na voljo predvsem tistim kupcem, ki križarijo skozi življenje in na cesti z umirjenim srcem, s trezno glavo in z mirno roko. Takim, s statusom in z odnosom, ki si tudi od motornega kolesa obetajo nekaj več.
Dokazano kakovostne motor, odlične zavore v kombinaciji z ABS-om, natančen petstopenjski menjalnik, nastavljive ročice sklopke in sprednje zavore, originalna rešitev okvirja in vzmetenja ter končna obdelava so odlike, ki so jih lastniki avantgardnega Beemveja prav gotovo lahko veselijo. Uživajo lahko tudi ob pogledu na retro oblikovane instrumente, sicer brez merilnika vrtljajev, in ob opazovanju dogajanja na cesti za seboj v zelo dobro nameščenih vzvratnih ogledalih.
Pred križarjenjem si je priporočljivo prilagoditi položaj, saj pretirano čopersko krmilo ne zagotavlja optimalne drže. Osemventilni bokserski dvovaljnik se na ukaz v trenutku zbudi iz spanca in zadiha s polnimi pljuči. Zvok na začetku razočara, namesto pričakovanega globokega basiranja katalizirani izpušni cevi le pridušeno zapredeta. A kmalu sledi spoznanje, da se lenemu popoldanskemu križarjenju pretirano bobnenje prav nič ne bi podalo.
Stila se pač ne meri z decibeli! Detajl, ki kljub temu zmoti: na izpuhih lahko še tako previden lastnik zapeče del podplata obuval.
Sama vožnja je pravzaprav čisti užitek: motor je zmerno poskočen celo pri nizkih območjih vrtenja, nikakor pa si ne želi pretiranega priganjanja in nepremišljenih reakcij voznika. Vodljivost motocikla in njegova stabilnost sta kljub specifičnemu okvirju odliki, ki ju je treba posebej omeniti.
Križarjenje je najbolj prijetno tam okoli hitrosti 90 kilometrov na uro, meja užitka pa se konča deset ali dvajset kilometrov na uro nad stotico. Idilično sliko popolnosti kazi zadnje vzmetenje z nihajno roko, ki se v vožnji izkaže kot šibkejši člen paketa in kljub nastavljivosti ne upraviči zaupanja. Pri odločnejših nagibih je zato pričakovati prehitro in prepogosto drsenje stopalk po asfaltu. Tudi sopotnica ne bo zadovoljna - preklopno sedalce, ki je lahko naslonjalo za voznika ali sedež za sopotnika, je sicer zanimiva rešitev, a je odločno premajhno in neudobno.
Če torej želite vzbujati pozornost s stilom, potrjevati svoj status in hkrati zaupati motornemu kolesu, se boste za avantgardnega BMW-ja kaj hitro ogreli. Ta vam bo še bolj prirasel k srcu takrat, ko boste spoznali, da Bavarci na vas ne bodo pozabili že tisti trenutek, ko se boste z njim zapeljali iz prodajnega salona.
BMW R 1200 C Avantgarde
TEHNIČNI PODATKI
Motor: 2-valjni bokser, 4-taktni, zračno/oljno hlajen, 4 ventili na valj
Vrtina × gib: 101 × 73 mm
Prostornina: 1170 cm3
Največja moč: 45 kW (61 KM) pri 5000/min
Največji navor: 98 Nm pri 3000/min
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik - nihajna roka monolever, kardan
Okvir: jeklene cevi v kombinaciji s kovinskim odlitkom spredaj
Vzmetenje: spredaj centralni blažilnik in telelever, gib 144 mm - zadaj nihajna roka s centralnim, nastavljivim plinskim blažilnikom, gib 100 mm
Gume:spredaj 100/90-ZR18 - zadaj 170/80-ZR15
Zavore: spredaj 2 × kolut premera 305 mm s štiribatno čeljustjo - zadaj kolut premera 285 mm z dvobatno čeljustjo
Mere in masa: višina sedeža od tal 740 mm - posoda za gorivo 17, 5 l - masa (s tekočinami) 256 kg
Cena: 12.218.27 EUR (Avto Aktiv d.o.o., Cesta v Mestni log 88a (01/280 31 00), Lj.)
Primož Jurman
primoz.jurman@guest.arnes.si
FOTO: Uroš Potočnik
Cena osnovnega modela: | 12.218.27 EUR (Avto Aktiv d.o.o., Cesta v Mestni log 88a (01/280 31 00),Lj.) € |
---|
Motor: | 2-valjni bokser, 4-taktni, zračno/oljno hlajen, 4 ventili na valj |
---|---|
Navor: | 98 Nm pri 3000/min |
Prenos moči: | 5-stopenjski menjalnik - nihajna roka monolever, kardan |
Okvir: | jeklene cevi v kombinaciji s kovinskim odlitkom spredaj |
Zavore: | spredaj 2 × kolut premera 305 mm s štiribatno čeljustjo - zadaj kolut premera 285 mm z dvobatno čeljustjo |
Vzmetenje: | spredaj centralni blažilnik in telelever, gib 144 mm - zadaj nihajna roka s centralnim, nastavljivim plinskim blažilnikom, gib 100 mm |
Teža: | višina sedeža od tal 740 mm - posoda za gorivo 17,5 l - masa (s tekočinami) 256 kg |