BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure in BMW HP2

22. 6. 2006 | Peter Kavčič
Deli

S prijetno ohlajeno pina colado v desni roki in z debelo zvito cigaro v levi, zleknjen na udobnem ležalniku, uživam v tropskem soncu in poslušanju valov velikega ocena, kako brusi kamenčke na peščeni plaži. BMW pa v senci bližnje kokosove palme počiva in čaka na nove avanture.

Sanje? Iluzija? Resničnost? Žal tisto prvo in drugo, vsaj zdaj, a tudi resnica ni daleč od uvodnega pozdrava s Karibov. Celo tisto o avanturi ni izmišljotina.

Vsak izmed treh BMW-jev namreč lahko veliko ponudi svojemu vozniku. In to kakšne avanture! Verjetno vam je sedaj postalo jasno, da nosilna fotografija ni nastala nekje na zapuščenem tropskem otoku ob razbitini stare gusarske ladje. To barko, ki jo je doletela žalostna usoda, da propada nasedla čisto blizu obale, lahko vidite tudi vi in vam zato ni treba sesti na letalo. Le cesti, ki pelje mimo piranskih solin, sledite do samega konca in jo boste našli.

Če vas je zamikalo, potem je v vas nedvomno tista avanturistična žilica, ki ne da miru, dokler ne pogledaš še čez en grič in dokler ne izveš, kaj je skrito na koncu neznane doline in za naslednjim ovinkom. Avantura je namreč pot v neznano. Nekateri sicer pravijo, da se prava avantura začne šele takrat, ko gre nekaj narobe. Morda je celo res, a vsi se s tem ne moremo strinjati. Pri avanturi gre predvsem za mešanico adrenalina in potešitev preprostega ’firbca’, tiste otroške zvedavosti. Kajti nam, ki smo se na to pot odpravili s tremi BMW-ji, ni šlo nič narobe, nič ni ’crknilo’ niti se ni polomilo, a smo se kljub temu ves čas zelo zabavali.

Za potep po Primorski smo torej izbrali vsestranskega R 1200 GS, novinca v letošnji sezoni R 1200 GS Adventure in maksi endura HP2. Vsi imajo v osnovi enak motor, torej najsodobnejši BMW-jev dvovaljni bokser s 1.170 cm3 delovne prostornine.

R 1200 GS je naš stari znanec, lanski zmagovalec našega velikega primerjalnega testa potovalnih enduro motociklov. Je daleč najuspešnejši potovalni enduro vseh časov in danes preprosto nima konkurence, ko govorimo o voznih lastnostih in udobju, ki jih lahko motocikel omogoči vozniku in sopotnici na cesti. Ta GS namreč lahko dela veliko stvari hkrati na neverjetno visoki ravni. Če bi se morali izmed vseh motociklov odločiti le za enega, bi ta prav gotovo zasedel prvo mesto. A ko ga že tako močno hvalimo, zakaj sta potem zraven še dva druga, na prvi pogled precej podobna BMW-ja? Odgovor je preprost: vsak zase sta odgovor na želje dveh posebnih skupin motoristov, ki jih R 1200 GS ne izpolnjuje.

Veliki Adventure je svetovni popotnik, dodelan (osnova je popolnoma enaka kot pri R 1200 GS) in prirejen nepredvidljivim razmeram na cestah in poteh Afrike, Južne Amerike, Azije ali kateregakoli drugega koščka od ljudi pozabljenega sveta. Za prave popotnike in avanturiste, kot je na primer Zvone Šeruga (menda se z natanko takim Adventurom kmalu odpravlja na novo dolgo pot). S kar 33-litrsko posodo za gorivo presega običajnega GS-a za 13 litrov, kar pa pomeni, da ob zmernem tempu vožnje po odmaknjeni makadamski cesti lahko brez postanka za dolivanje goriva prevozite kar 700 kilometrov. To je tam, kjer bencinske postaje niso takšno razkošje kot pri nas, še kako dobrodošlo, verjemite!

Za lažje premagovanje slabega cestišča in tovorjenje kupa prtljage, ki jo na tako pot moraš vzeti s seboj (šotor, gorilnik, hrana, spalna vreča, obleka, rezervna guma …), skrbi čvrstejše vzmetenje z daljšim gibom. Največja dovoljena masa tega velikana je namreč kar 475 kilogramov (GS 435 kilogramov), kar pomeni, da je nanj mogoče ’obesiti’ 219 kilogramov prtljage z voznikom in s sovoznikom vred, seveda.

Poleg daljšega giba paraleverja (zadaj) in teleleverja (spredaj) ter večje nosilnosti se motocikla razlikujeta tudi po serijsko vgrajeni zaščitni opremi. Če vam Adventure pade po tleh, se mu ne bo veliko poznalo. Valja, karter, oba boka in celo ročice na krmilu so namreč dobro zaščiteni s cevmi, zaščitno ploščo in ščitniki iz odporne plastike. Adventure ima tudi boljšo vetrno zaščito. Sama posoda za gorivo je v predelu pred koleni širša, vetrobransko steklo, ki je tako kot pri GS-u nastavljivo, pa je tu še večje. Dodatno pomoč, ki usmerja vetrni piš mimo ledvenega predela potnikov, zagotavlja še par stranskih ’zakrilc’. Z nekaj večjo višino sedeža od tal (910/890 milimetrov) tako postavljeni Adventure poleg GS-a (višina sedeža je od 840 do 860 milimetrov) deluje še bolj avtoritativno in vreden spoštovanja.

Če ste kdaj vozili zares velik terenski avtomobil, potem lahko slutite, kakšna je razlika. Občutek moči in dober pregled nad cesto in prometom hitro zlezeta pod kožo. Poleg tega, da je vsestransko uporaben in prepoznaven, pa še tako prijetno boža moški ego. Ob vsem tem je BMW-jevim inženirjem uspelo ohraniti lahkotno in natančno vodljivost ter zanesljivo lego na cesti, ki je tako značilna za običajnega GS-a. Kot se za motocikel te znamke spodobi, so ga opremili tudi z odličnim zavornim sistemom, podkrepljenim z izklopljivim integralnim ABS-om.

A še večji posebnež kot Adventure je špartanski HP2. Na njem ne boste našli grama odvečne ’maščobe’, saj je celotna zasnova sila preprosta in obenem neverjetno tehnično začinjena (na primer zračni blažilnik, zadnja nihajka). Na terenu se dobro počuti in zaradi odličnega navora in trakcije pripleza zelo daleč. Njegovo najljubše okolje so makadamske ceste in kolovozi, kjer se da voziti tekoče. Tam smo doživeli pravo adrenalinsko ’šok terapijo’, saj pri hitrosti 120 kilometrov na uro ob dodajanju plina zadnje kolo še vedno zavrti v prazno, ravnine pa pri hitrosti 160 kilometrov na uro postanejo sumljivo kratke. A naj vas izraz hard enduro ne zavede. Ta BMW ni le za v ’gmajno’ in na motokros stezo. Odlično se znajde tudi na povsem običajni cesti in seveda v mestu. Na cesti mu postavljajo meje le majhna posoda za gorivo (dolivanje goriva je neizbežno na vsakih 200 do 250 kilometrov), nična vetrna zaščita in dejstvo, da na njem ni prostora za sopotnico.

Dejstvo, da jih izdelujejo le v omejeni količini, morda ni tako pomembno, bolj je opazen njegov nesramno pozerski značaj. Danes, ko ima lahko že skoraj vsak v plastiko oblečenega športnika na dveh kolesih in zato tisti prvinski čar motorizma (in tega, da si zato nekaj posebnega - drugačen) izginja, je HP2 zelo dobrodošla in prijetna osvežitev. Ko stoji parkiran pred priljubljenim lokalom, bo zagotovo pritegnil največ pozornosti, saj so preostali motocikli v primerjavi z njim videti igrače. Pomislite, kako bi sami debelo pogledali, ko bi se mimo vas pripeljal motocikel, kot da je prišel naravnost z dakarskega relija? Mimogrede, HP2 vozi tudi Miran Stanovnik.

HP2 je tudi najdražji od vseh treh iz družine GS. Da gre za prestiž in zares pravo ekskluzivo, namreč poskrbi cena malo čez štiri milijone tolarjev. Za večino je to absurd, a le za tistega, ki ve, kaj hoče, ki je naveličan vsega, kar diši po velikih serijah in konfekciji, in ki mu ni treba iskati razlogov za nakup, je to še precej razumna cena. Adventure je s 3, 4 milijona nekje vmes, medtem ko je za najcenejšega osnovnega R 1200 GS treba ošteti malce več kot tri milijone tolarjev. Tudi to ni poceni, a kogar to moti, ne išče na pravem mestu, saj BMW ni za vsakogar. Tudi na Karibe ne hodijo vsi na dopust, mar ne? !

BMW R 1200 GS

Cena osnovnega modela: 3.057.186 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, dvovaljni, 74 kW (100 KM) pri 7.000/min, 115 Nm/pri 5.500 /min, zračno-oljno hlajen, 1.170 cm3, el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardan

Vzmetenje: spredaj BMW telelver gib 190 mm, zadaj enojni hidravlični blažilnik BMW paralever gib 200 mm

Gume: spredaj 110/80 R19, zadaj 150/70 R17

Zavore: EVO spredaj 2 x kolut premer 305 mm, zadaj kolut premera 265 mm, izklopljiv ABS

Medosna razdalja: 1.509 mm

Višina sedeža od tal: 840-860 mm

Posoda za gorivo/poraba: 20 l/6l

Masa s polno posodo za gorivo: 225 kg

Zastopnik: Avto Aktiv, d. o. o., Cesta v mestni log 88a (01/280 31 00)

Hvalimo

uporabnost

prilagodljivost

oprema

motor (moč, navor)

natančna vodljivost

Grajamo

cena

BMW R 1200 GS Adv.

Cena osnovnega modela: 3.402.036 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, dvovaljni, 74 kW (100 KM) pri 7.000/min, 115 Nm/pri 5.500 /min, zračno-oljno hlajen, 1.170 cm3, el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardan

Vzmetenje: spredaj BMW telelver gib 210 mm, zadaj enojni hidravlični blažilnik BMW paralever gib 220 mm

Gume: spredaj 110/80 R19, zadaj 150/70 R17

Zavore: EVO spredaj 2 x kolut premer 305 mm, zadaj kolut premera 265 mm, izklopljiv ABS

Medosna razdalja: 1.511 mm

Višina sedeža od tal: 910-890 mm

Posoda za gorivo/poraba: 33 l/6, 1l

Masa s polno posodo za gorivo: 256 kg

Zastopnik: Avto Aktiv, d. o. o., Cesta v mestni log 88a (01/280 31 00)

Hvalimo

uporabnost

oprema in zaščite

motor (moč, navor)

natančna vodljivost

vetrna zaščita

videz

Grajamo

cena

višina sedeža

BMW HP2

Cena osnovnega modela: 4.037.286 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, dvovaljni, 77 kW (105 KM) pri 7.000/min, 115 Nm/pri 5.500 /min, zračno-oljno hlajen, 1170 cm3, el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardan

Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske vilice USD gib 270 mm, zadaj enojni nastavljiv zračni blažilnik gib 250 mm

Gume: spredaj 90/90 R21, zadaj 140/80 R17

Zavore: spredaj 1 x kolut premer 305 mm, zadaj kolut premera 265 mm

Medosna razdalja: np

Višina sedeža od tal: 920 mm

Posoda za gorivo/poraba: 13 l/5, 5l

Masa s polno posodo za gorivo: 195 kg

Zastopnik: Avto Aktiv, d. o. o., Cesta v mestni log 88a (01/280 31 00)

Hvalimo

motor (moč, navor)

igrivost

pojava in uporabnost v mestu

natančna vodljivost

Grajamo

cena

majhen doseg s polno

posodo za gorivo

samo za enega potnika

vetrna zaščita

besedilo: Peter Kavčič

foto: Saša Kapetanovič, David Stropnik