Prve fotografije novega R-a, ki so prišle v javnost sredi poletja, so marsikoga razočarale. Ob tako drznem oblikovanju, kot ga pri BMW-ju uporabljajo v zadnjem obdobju, smo pričakovali agresiven roadster z bokserskim motorjem, dobili pa smo to, kar smo že videli, le v nekoliko pomlajeni preobleki. Če je bil prvi vtis mlačen, pa je test pokazal povsem drugačno zgodbo.
K temu je izdatno pripomogla shujševalna dieta, saj v primerjavi s čokatim predhodnikom novi R ni lažji le na pogled, ampak tudi na tehtnici. Suha masa namreč ne presega 198 kilogramov, s polno posodo za gorivo pa znaša 223 kilograme. Z dodatno nadgradnjo (sistem proti zdrsavanju kolesa, ročaji za sopotnika …) pa mu dodajo še kak kilogram.
Ob tej teži in zmogljivostih se najbolje počuti pri hitrosti med 80 in 140 kilometri na uro, za kaj več pa je treba skloniti glavo v aerodinamično držo, v kateri vas bo R popeljal vse do hitrosti 220 kilometrov na uro. A to je že nesmiselno početje, saj kot tipičen predstavnik roadsterjev nima prave vetrne zaščite. Ob dandanašnji gostoti prometa na cestah in strogih kaznih za prehitre je to tako in tako dovolj. Kdor želi več, pa dobi pri BMW-ju tudi kaj močnejšega, strupenega K 1200 R, na primer.
Po petih letih na trgu in 60.000 prodanih R-ih prejšnje generacije lahko rečemo, da je novinec odličen naslednik. Lažji za 21 kilogramov, močnejši za 28 odstotkov, z zmogljivejšimi zavorami in okvirjem, ki dopušča zelo živahno vožnjo, je postal svež, sodoben, varen in nadvse zabaven roadster. Komaj čakamo, da preizkusimo še tistega s sistemom proti zdrsavanju zadnjega kolesa. R ni le presenečenje, ampak prava revolucija.
Peter Kavčič
BMW R 1200 R
Cena osnovnega modela: 2.839.000 SIT
Cena testnega vozila: 3.324.000 SIT
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, 2-valjni bokserski, zračno-oljno hlajen, 1.170 cm3, 80 kW (109 KM) pri 7.500/min, 115 Nm pri 6.000/min, elektronski vbrizg goriva.
Sklopka: enolamelna suha.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardan. Okvir: motor kot nosilna enota s krom-molibdenovimi cevmi.
Vzmetenje: spredaj telelever gib 120 mm, zadaj paralever gib 140 mm.
Zavore: spredaj 2x kolut fi 320 mm, zadaj 1x kolut fi 265 mm, ABS.
Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 180/55-17.
Medosje: 1.495 mm.
Višina sedeža od tal: 800 mm (v prednaročilu možnost 770 mm ali 830 mm).
Posoda za gorivo/poraba na testu: 18 l/5, 6 l.
Suha masa: 198 kg.
Kontakt: Avto Aktiv, d. o. o. Ljubljanska 24 Trzin, tel. št.: 01 280-31-52
Hvalimo
- prijeten značaj, nezahteven in ravno prav živahen
- ergonomija
- motor (prožnost, moč, navor)
- zavore
- bogata oprema (ABS, alarm, ogrevane ročice, potovalni računalnik …)
- pregledna ogledala
- cena osnovnega modela
Grajamo
- cena testnega motocikla (draga dodatna oprema)
Motor: | 4-taktni, 2-valjni bokserski, zračno-oljno hlajen, 1.170 cm3, 80 kW (109 KM) pri 7.500/min, 115 Nm pri 6.000/min, elektronski vbrizg goriva. |
---|---|
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, kardan. Okvir: motor kot nosilna enota s krom-molibdenovimi cevmi. |
Zavore: | spredaj 2x kolut fi 320 mm, zadaj 1x kolut fi 265 mm, ABS. |
Vzmetenje: | spredaj telelever gib 120 mm, zadaj paralever gib 140 mm. |
Višina: | 800 mm (v prednaročilu možnost 770 mm ali 830 mm). |
Posoda za gorivo: | 18 l/5,6 l. |
Medosna razdalja: | 1.495 mm. |
Teža: | 198 kg. |