BMW R 1200 R: R kot presenečenje

9. 11. 2006
Deli

Prve foto­gra­fi­je nove­ga R-a, ki so pri­šle v jav­nost sredi pole­tja, so mar­si­ko­ga razo­ča­ra­le. Ob tako drz­nem obli­ko­va­nju, kot ga pri BMW-ju upo­rab­lja­jo v zadnjem obdo­bju, smo pri­ča­ko­va­li agre­si­ven road­ster z bok­ser­skim motor­jem, dobi­li pa smo to, kar smo že vide­li, le v neko­li­ko pomla­je­ni pre­ob­le­ki. Če je bil prvi vtis mla­čen, pa je test poka­zal pov­sem dru­gač­no zgod­bo.

K temu je izdat­no pri­po­mo­gla shuj­še­val­na dieta, saj v pri­mer­ja­vi s čoka­tim pred­hod­ni­kom novi R ni lažji le na pogled, ampak tudi na teht­ni­ci. Suha masa namreč ne pre­se­ga 198 kilo­gra­mov, s polno poso­do za gori­vo pa znaša 223 kilo­gra­me. Z dodat­no nad­grad­njo (sistem proti zdr­sa­va­nju kole­sa, roča­ji za sopo­tni­ka …) pa mu doda­jo še kak kilo­gram.

Ob tej teži in zmog­lji­vo­stih se naj­bo­lje poču­ti pri hitro­sti med 80 in 140 kilo­me­tri na uro, za kaj več pa je treba sklo­ni­ti glavo v aero­di­na­mič­no držo, v kate­ri vas bo R pope­ljal vse do hitro­sti 220 kilo­me­trov na uro. A to je že nesmi­sel­no počet­je, saj kot tipi­čen pred­stav­nik road­ster­jev nima prave vetr­ne zašči­te. Ob dan­da­naš­nji gosto­ti pro­me­ta na cestah in stro­gih kaz­nih za pre­hi­tre je to tako in tako dovolj. Kdor želi več, pa dobi pri BMW-ju tudi kaj moč­nej­še­ga, stru­pe­ne­ga K 1200 R, na pri­mer.

Po petih letih na trgu in 60.000 pro­da­nih R-ih prejš­nje gene­ra­ci­je lahko reče­mo, da je novi­nec odli­čen nasled­nik. Lažji za 21 kilo­gra­mov, moč­nej­ši za 28 odstot­kov, z zmog­lji­vej­ši­mi zavo­ra­mi in okvi­rjem, ki dopuš­ča zelo živah­no vož­njo, je postal svež, sodo­ben, varen in nad­vse zaba­ven road­ster. Komaj čaka­mo, da pre­iz­ku­si­mo še tiste­ga s siste­mom proti zdr­sa­va­nju zadnje­ga kole­sa. R ni le pre­se­ne­če­nje, ampak prava revo­lu­ci­ja.

Peter Kavčič

BMW R 1200 R

Cena osnov­ne­ga mode­la: 2.839.000 SIT

Cena test­ne­ga vozi­la: 3.324.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, 2-valjni bok­ser­ski, zračno-oljno hla­jen, 1.170 cm3, 80 kW (109 KM) pri 7.500/min, 115 Nm pri 6.000/min, elek­tron­ski vbrizg gori­va.

Sklopka: eno­la­mel­na suha.

Prenos moči: 6-stopenjski menjal­nik, kar­dan. Okvir: motor kot nosil­na enota s krom-molibdenovimi cevmi.

Vzmetenje: spre­daj tele­le­ver gib 120 mm, zadaj para­le­ver gib 140 mm.

Zavore: spre­daj 2x kolut fi 320 mm, zadaj 1x kolut fi 265 mm, ABS.

Gume: spre­daj 120/70-17, zadaj 180/55-17.

Medosje: 1.495 mm.

Višina sede­ža od tal: 800 mm (v pred­na­ro­či­lu mož­nost 770 mm ali 830 mm).

Posoda za gori­vo/pora­ba na testu: 18 l/5, 6 l.

Suha masa: 198 kg.

Kontakt: Avto Aktiv, d. o. o. Ljubljanska 24 Trzin, tel. št.: 01 280-31-52

Hvalimo

  • pri­je­ten zna­čaj, neza­hte­ven in ravno prav živa­hen
  • ergo­no­mi­ja
  • motor (pro­žnost, moč, navor)
  • zavo­re
  • boga­ta opre­ma (ABS, alarm, ogre­va­ne roči­ce, poto­val­ni raču­nal­nik …)
  • pre­gled­na ogle­da­la
  • cena osnov­ne­ga mode­la

Grajamo

  • cena test­ne­ga moto­ci­kla (draga dodat­na opre­ma)

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, 2-valjni bok­ser­ski, zračno-oljno hla­jen, 1.170 cm3, 80 kW (109 KM) pri 7.500/min, 115 Nm pri 6.000/min, elek­tron­ski vbrizg gori­va.
Prenos moči: 6-stopenjski menjal­nik, kar­dan. Okvir: motor kot nosil­na enota s krom-molibdenovimi cevmi.
Zavore: spre­daj 2x kolut fi 320 mm, zadaj 1x kolut fi 265 mm, ABS.
Vzmetenje: spre­daj tele­le­ver gib 120 mm, zadaj para­le­ver gib 140 mm.
Višina: 800 mm (v pred­na­ro­či­lu mož­nost 770 mm ali 830 mm).
Posoda za gorivo: 18 l/5,6 l.
Medosna razdalja: 1.495 mm.
Teža: 198 kg.