BMW R 1200 RT

3. 8. 2010 | Matevž Hribar
Deli

Testnega RT-ja sta poleg mene imela čast peljati še sodelavca Matej in Matjaž. Prvi je izlet do Grobnika in nazaj komentiral, da na motociklu tako še nikoli ni užival, drugi pa je bil kratek in jedernat: „Pi*** je to dober motor! ”

Matjaž je na zadnji sedež posadil še lepšo polovico in po popoldanskem izletu je ta menda pripomnila, da se tega BMW-ja sploh ne bi branila v garaži. “Ja, če boš kaj zraven dala, se lahko pogovarjava v tej smeri, ” jo je na trda tla postavil lastnik in reden uporabnik 1.000-kubične CBF in 400-kubičnega Piaggiovega maksi skuterja.

Ja, takle RT je drag. Že osnovna cena s slabimi 17 tisočaki ni nizka, a ker gre za BMW, kaj dosti motociklov za tako ceno ne gre iz salona. Ogrevane ročice so ‚must have’, potovalni računalnik (prikazuje trenutno in povprečno porabo, zunanjo temperaturo, doseg, povprečno hitrost) in avdiosistem tudi prideta prav, hja, elektronsko nastavljivo vzmetenje pravzaprav tudi pa alarm se splača vzeti . . In pridemo do dvajsetih tisočakov. Večni nergači, tisti, ki se (po krivici) zmrdujejo nad belo-modro značko, bodo rekli, da Nemci s cenami (dodatne opreme) pretiravajo, a poglejte z druge plati. BMW je edini, ki vse te poslastice sploh omogoča, medtem ko se konkurenca zadovolji ‚le’ z ABS-om in prikazovalnikom porabe goriva. Seznam dodatne opreme torej je (obstaja), ali se vam zdijo stvari vredne doplačila, pa boste pretuhtali sami.

Avdiosistem, denimo, stane tisočaka. Ponuja predvajanje radijskih postaj in glasbe z MP3-predvajalnika ali ključa USB in je od letošnjega leta opremljen z vrtljivim kolesom ob levi ročici na krmilu. Multi-controller, kot se imenuje ta reč, omogoča nastavljanje glasnosti z vrtenjem ter izbiro radijskih postaj ali pesmi, če ga s palcem pritisnemo levo-desno. Veliko priročneje kot klasična stikala, ki so bila pri prejšnji generaciji RT-ja predaleč od ročice! Zaradi dobre vetrne zaščite je glasbo ali morda vremensko napoved mogoče poslušati tja do 120 km/h.

Boljšo vetrno zaščito boste težko našli, saj veter od motorista odganjajo zajetna maska, nizko postavljena ogledala (da niso postav­ljena nad krmilo, zahteva nekaj privajanja) in elektronsko nastavljiv vetrobran. V mestu bzzzzz dol, in lepo pihlja, na avtocesti bzzzz gor, in okrog čelade je mirno in tiho.

RT je v vožnji presenetljivo lahkoten. Dobro, s tem ne mislimo, da ga priporočamo začetnikom, ampak ko enkrat stopala dvignete s tal in speljete, se vse dogaja mirno, predvid­ljivo. Pri ustavljanju se je treba le privaditi, da sta zaradi klasičnega bavarskega načina postav­itve valjev cilindra nedaleč pred voznikovimi stopalkami in je nogo zato nemogoče iztegniti naprej. Dvakrat, trikrat brcneš v tisto plastiko pred stopalkami, potem gre. Motor je pravi biser uporabnosti in odzivnosti v nizkih vrtljajih, saj se zgane točno toliko, kolikor priviješ ročico za plin. Le 1.500 vrtljajev v vzpenjajoči serpentini? Ne bo težav. Dokler ga voziš elegantno in tekoče, vse deluje perfektno, za neke eksplozivne manevre in hitre popravke smeri pa RT pač ni. Treba je gledati naprej, pravočasno zavirati (zavore so odlične! ) in predvidljivo usmerjati v zavoje. Zadnjič smo šli prek Großglocknerja v Garmisch in je bil v skupini slovenskega BMW-jevega kluba tudi Rifle, ki si lasti prav takega bavarca. Veste, kako suvereno ga stari žge?

Ob teži in velikem zračnemu uporu, ki ga velikan premaguje, je poraba goriva (priporočajo 98-oktanskega) presenetljivo majhna, saj se je na testu ustavila pri skromnih 5, 2 litra, pa se nismo vozili počasi. Še tole: ko boste na gladkem asfaltu ali v mokrem preveč odprli plin, bo elektronika preprečila zdrs zadnjega kolesa. Zadeva služi namenu, a v delovanje motorja poseže precej grobo. Na S1000 RR in pri nekaterih drugih motociklih, ki smo jih že vozili (Yamaha Super Ténéré in Ducati Multistrada 1200 S), elektronika deluje bolj uglajeno in glede na segment, v katerega sodi RT, bi si zaslužila izboljšavo.

Sicer pa – brez pripomb. Dame in gospodje, izvolite.

Koliko stane v EUR?

Varnostni paket: 430

Paket opreme 5*: 1.506

Alarmna naprava: 210

*Kromiran izpušni sistem, ESA, gretje sedeža in ročic, tempomat, potovalni računalnik, vtičnica.

BMW R 1200 RT

Cena osnovnega modela: 16.750 EUR

Cena testnega vozila: 19.910 EUR

Motor: dvovaljni bokser, štiritaktni, zračno-oljno hlajen, štiri ventili na valj, 1.170 cm? , elektronski vbrizg goriva.

Največja moč: 81 kW (110 KM) pri 7.500/min.

Največji navor: 115 Nm pri 6.000/min.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalni, kardan.

Okvir: nosilna motor in menjalnik, jeklen cevni.

Zavore: spredaj dva koluta ? 320 mm, štiribatne zavorne čeljusti, zadaj kolut ? 265 mm, dvobatna zavorna čeljust.

Vzmetenje: spredaj Telelever ? 35, 120 mm giba, zadaj aluminijasta nihajna roka, Paralever, 135 mm giba.

Gume: 120/70-17, 180/55-17.

Višina sedeža od tal: nastavljiva 820/840 mm (nižja različica 780/800 mm).

Posoda za gorivo: 27 l.

Medosna razdalja: 1.485 mm.

Teža: 259 kg (229 kg brez tekočin)

Zastopnik: BMW Motorrad Slovenija, www.bmw-motorrad.si.

Hvalimo in grajamo

+ motor

+ menjalnik

+ udobje

+ vzmetenje

+ zavore

+ možnost izbire dodatne opreme

+ stikalo za upravljaje avdiopaketa

+ poraba goriva

- namestitev ogledal in valjev motorja zahteva privajanje

- grobo delovanje sistema proti zdrsu

- cena

Matevž Hribar, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 16.750 EUR €
Cena testnega modela: 19.910 EUR €
Tehnični podatki
Motor: dvovaljni bokser, štiritaktni, zračno-oljno hlajen, štiri ventili na valj, 1.170 cm³, elektronski vbrizg goriva.
Navor: 115 Nm pri 6.000/min.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalni, kardan.
Okvir: nosilna motor in menjalnik, jeklen cevni.
Zavore: spredaj dva koluta Ø 320 mm, štiribatne zavorne čeljusti, zadaj kolut Ø 265 mm, dvobatna zavorna čeljust.
Vzmetenje: spredaj Telelever Ø 35, 120 mm giba, zadaj aluminijasta nihajna roka, Paralever, 135 mm giba.
Višina: nastavljiva 820/840 mm (nižja različica 780/800 mm).
Posoda za gorivo: 27 l.
Medosna razdalja: 1.485 mm.
Teža: 259 kg (229 kg brez tekočin)