BMW R 1200 S

25. 5. 2006
Deli
BMW R 1200 S

Najprej opozorilo - naj vas pogled ne zavede! Predhodnik tega motocikla (R 1100 S) je še nedavno služil kot osnova Boxer Cupu. Pokalu, v katerem so nastopala imena, kot so Randy Mamola, Kevin Schwantz in Luca Cadalora.

Vem, kaj vam roji po glavi. Od kod Beemvejevim možem ideja, da je lahko dvokolesnik z navzven štrlečima valjema, agregatom s komaj še spoštljivim veseljem do vrtenja, kardansko gredjo namesto verige in nezaključenim oklepom športen motocikel? Odgovor je preprost: preizkusite ga, pa vam bo jasno.

Še prej pa tole: R 1200 S ni superšportnik. To je športen motocikel, poudarjajo pri BMW Motorradu. Tudi zato ne boste nikjer slišali, kako hiter je na dirkališčih. Vse, kar povedo, je, da je v primerjavi s predhodnikom za 13 kilogramov lažji in za 18 kW/24 KM močnejši. Ampak tako preprosto vseeno ni. Motor, ki ga v osnovi poganja, je bil temeljito prenovljen, preden se je okitil z nazivom 'najmočnejši dvovaljni bokser vseh časov'. Za začetek so obdelali njegovi glavi in motorno gred, ki so ji namenili nove ležaje, s katerimi so zmanjšali izgube. Na novi, trdnejši ojnici so vpeli nova bata in povečali kompresijsko razmerje (12, 5 : 1) ter tako zagotovili še boljšo odzivnost v spodnjem delovnem območju. Da se motor brez nevarnosti zavrti do številke 8.800, skrbita trikrat uležajeni odmični gredi in spremenjeni časi odpiranja ventilov. Za konec pa so se inženirji lotili še sesalnih in izpušnih cevi, ki so jim povečali premer (za pet milimetrov), ter sistema odpiranja metulja, ki se na hitre zasuke ročice za plin ne odziva zvezno, ampak progresivno.

Cevni okvir je manj revolucionaren. Togost, ki jo zahteva tak motocikel, so mu zagotovili s tridelno mrežasto gradnjo, narejeno iz jeklenih cevi in aluminija. Spredaj za vzmetenje skrbi Telelever z novo geometrijo, ki zagotavlja še ekstremnejše nagibe v ovinkih (do 52 stopinj), zadaj EVO Paralever, nalogo blaženja so prevzeli izdelki znamke Showa, varno ustavljanje zagotavljata sprednja koluta s premerom 320 milimetrov in posamični kolut zadaj s premerom 265 milimetrov, ABS je doplačljiv, najbolj zagretim pa so na voljo še Öhlinsove športne vzmeti in šestpalčno platišče s 190 milimetrov široko zadnjo gumo.

Ampak to so le dejstva, ki jih navaja tovarna. Kaj v resnici zmore dvokolo, za katero pri nas hočejo 3.166.000 tolarjev in ki ga zagovorniki japonskih bombnikov verjetno nikoli ne bodo resnično spoštovali, spoznate šele, ko ga preizkusite. Če ste kdaj sedeli na superšportniku in razmišljali o udobni vožnji, potem je to to! 150 kilometrov, kolikor smo jih v prvem delu dneva prevozili od vasice Franschoek do dirkališča Killarny v bližini Cape Towna, je minilo kot za šalo. In brez kančka utrujenosti!

Ni dvoma, R 1200 S si pod tem poglavjem zasluži zelo visoke ocene. Kaj pa na dirkališču? Nevajenim bokserskih agregatov bo verjetno skrb vzbujalo ozko delovno območje. Motor se zavrti 'le' do 8.800 vrtljajev v minuti. Do številke, kjer se drugi dirkalni stroji šele prebujajo. Bojazen je odveč. Agregat je pravi navorski silak! Pri 2.500 vrtljajih v minuti že postreže z 80 Nm navora, le 1000 vrtljajev višje preseže mejo 100 Nm … Povedano z drugimi besedami, tako prijaznega stroja v svetu športnih motociklov zlepa ne boste našli. Na ukaze z ročice za plin se odziva prepričljivo in agresivno, vendar ne podivjano! Hitrost narašča presenetljivo zvezno in brez kakršnihkoli sunkov ali omahovanj. Strah, da bi motor prevrteli, je povsem odveč. Tik pod vrhom vas na to opozorijo tresljaji in zvok motorja, na koncu omejevalnik vrtljajev. Sprehajanje skozi menjalnik je tekoče. Tudi zaradi krajših gibov stopalke. In ko se ob koncu ciljne ravnine približujete točki, kjer je treba zavirati, veste, da najlepše šele prihaja …

Ni dvoma, bokser, ki poganja tega Era, je športnik po duši, ampak okvir in vzmetenje zmoreta še več. In povem vam, da tako zanesljivega in zaupanja vrednega izdelka v svetu športnih motociklov zlepa ne boste našli.

BMW R 1200 S

Cena osnovnega modela: 3.166.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, 2-valjni, bokserski, tekočinsko hlajen, 1.170 cm3, 90 kW/122 KM pri 8.250/min, 112 Nm pri 6.800/min, elektronski vbrizg in vžig (BMS-K)

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardanska gred

Vzmetenje in okvir: spredaj BMW Telelever, zadaj BMW Paralever, cevni okvir

Gume: spredaj 120/70 ZR 17, zadaj 180/55 ZR 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut, premer 320 mm, zadaj kolut, premer 265 mm, ABS za doplačilo

Medosna razdalja: 1.487 mm

Višina sedeža od tal: 830 mm

Posoda za gorivo: 17 l

Masa motocikla (brez goriva): 213 kg

Pospešek 0-100 km: 3, 15 s

Največja hitrost: prek 200 km/h

Poraba goriva: (pri 120 km/h): 5, 6 l/100 km

Zastopnik: Avto Aktiv, Cesta v mestni log 88a, Ljubljana, 01/280 31 00

Hvalimo

tog in zanesljiv okvir

kakovostne komponente

relativno majhna masa motocikla

zvezno naraščanje moči agregata

neutrujajoč položaj sedenja

cestna uporabnost

Grajamo

(ne)športen zvok motorja

cena

besedilo: Matevž Korošec

foto: Daniel Kraus