Štirikolesniki z vseh vetrov osvajajo tudi Slovenijo, a le eden je najbolj agresiven, najbolj športen in najbolj ekstremen. Zloglasni ’Baja’!
To ime, povzeto po ameriških in špansko-portugalskih eno- ali dvodnevnih dirkah s terenci na štirih in dveh kolesih, se ga je močno prijelo, čeprav je uraden naziv nekoliko bolj dolgočasen. Toda očitno je ta najbolj športni in vzdržljivi kvad postal legenda. Vzrok za to je tudi dejstvo, da so na norem dakarskem reliju vozniki kvadov doslej videli cilj le na Bombardierju DS 650 X, ki je očitno edini dovolj močan in trpežen, ne nazadnje so prav letos z njim osvojili prva tri mesta.
Pravkar smo našteli dovolj razlogov za test in osvežitev tega štirikolesnika, ki se bo po novem imenoval Can-am. Povsem iz tržnih razlogov (vpliv ZDA kot največjega trga za štirikolesnike) se Bombardier poslavlja, vrača se legendarna znamka, ki je kraljevala v motokrosu na prehodu iz šestdesetih v sedemdeseta leta.
Torej, ’Baja’ prek petstopenjskega menjalnika in verige na zadnji osi poganja preverjen Rotaxov 650-kubični agregat (se še spomnite Aprilie Pegaso in BMW-ja F650? ). Njegova moč, pa čeprav nam tovarna skriva ta podatek, zadostuje za skrajno uživanje na štirih kolesih. Trebušaste terenske gume z zaobljenimi robovi (to preprečuje prevračanje), ki ne poškodujejo travnate ali gozdne podlage, so najbolj obremenjen sestavni del vozila.
Ko zverina z na polno odprto ročico plina pospešuje, jo je namreč nemogoče voditi v ravni liniji. Zadnji del poplesuje levo in desno, skozi ovinke pa drifta v spidvejskem slogu. Kako hitro vse to počne, je odvisno le od voznika, dobro pa je, da omogoča veliko zabave tudi nekomu, ki se prvič usede na motokrosistično dolg in udoben sedež. ’Baja’ ima zelo rad voznika, ki se zna premikati na njem in mu skozi ovinke, prek lukenj, grbin in skokov pomaga tudi s prenašanjem teže ter z obremenitvijo širokih stopalk, ki so, kot zahtevajo dirke, opremljene z zaščitno mrežo, ki ščiti noge pred poškodbami.
Vse na tem vozilu je podrejeno popolni zabavi na terenu za rekreativca, poleg tega pa je tudi orodje za zmago profesionalca, ki bo kot z motociklom za motokros letel po zraku ali tekmoval na offroad dirki. Zavore, vzmetenje, plastika, celo zaščitne cevi in stikala, odporna na vlago, so na tem vozilu z jasnim namenom. Vse mora delovati brezhibno, pa naj gre za nekajurni izlet po bližnjih kolovozih ali za tako zahtevno dirko, kot je dakarski reli. In tudi deluje, preverjeno!
Bombardier (Can-am) DS 650 X
Cena testnega modela: 2.490.000 SIT
Tehnični podatki
Motor: 652 cm3, enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajen, uplinjač, el. zagon
Pogon: 5-stopenjski, veriga
Okvir: jeklen cevni
Vzmetenje: spredaj dvojna vodila A, gib 305 mm, posamični enojni blažilnik, zadaj nihajna roka, enojni blažilnik, gib 279 mm
Gume: spredaj 22x7 R10, zadaj 20x10 R9
Zavore: spredaj 2x kolut, zadaj 1x kolut
Mere (v mm): D x Š x V - 1.956 x 1.219 x 1.194
Višina sedeža od tal: 857 mm
Medosna razdalja: 1.244 mm
Suha masa: 225 kg
Posoda za gorivo: 12 l
Zastopnik: Ski&sea, d. o. o., Mariborska 200a, Celje, tel: 03/492 00 40
Hvalimo
brezkompromisnost, športnost
kakovostna izdelava
homologacija za cesto
prvovrstna zabava
Grajamo
cena
ni najbolj primeren štirikolesnik za cesto
besedilo: Peter Kavčič
foto: Saša Kapetanovič