Bombardier Outlander Max 400

Kanadski Bombardier je med vsemi ATV-ji najdlje navzoč na naših tleh. V vseh teh letih si je ustvaril ugled, za katerega bodo morali cenejši in prevečkrat ceneni izdelki z Daljnega vzhoda še dolgo garati. Pa je res tako dober, da bi zanj odšteli dva milijona in pol?

14. 7. 2005

Odgovor ni lahek, najprej je treba vedeti, za kaj bi tak ATV potrebovali. Za redko zabavo v bližnjem gozdu je verjetno bolj smiseln nakup katerega od cenejših modelov, za resno uporabo in prave ljubitelje teh vedno številčnejših štirikolesnikov pa je tako kot pri drugih nakupih. Malo denarja, malo muzike - veliko denarja, več muzike. Z drugimi besedami, kaj pomeni 250 tisočakov več, kolikor jih je treba odšteti za Outlanderja MAX v primerjavi z osnovno izvedbo? Pravzaprav zelo veliko.

Osnovni s krajšo medosno razdaljo je bolj igriv in uradno namenjen le enemu potniku. Torej bo doma v naravi, mestu in na cestah. Da, Bombardierja Outlanderja je možno registrirati in uporabljati v cestnem prometu z avtomobilskim vozniškim dovoljenjem in motoristično čelado na glavi. Daljši ’maksi’ pa je stabilnejši pri večjih hitrostih in pri bočnem drsenju skozi ovinke. Na njem se lahko peljeta dva, torej voznik in sopotnik! To je tudi eden redkih ATV-jev srednjega cenovnega razreda, ki to dopušča.

Na terenu se odlično znajde in verjemite, da smo bili sami nekajkrat v dvomih, ali bo preplezal naslednjo oviro, a jo je z lahkoto premagal. Podrti hlodi, skale vzponi, spusti . . Z vklopljenim štirikolesnim pogonom je bilo dovolj, da je vsaj eno kolo poprijelo za podlago in že se je skobacal čez oviro! V zares ekstremnih okoliščinah, ko je obstajala nevarnost zdrsa ali prevrnitve vozila, pa smo prav počasi stopicali z reduktorjem. Tereneci (avtomobili) se lahko skrijejo, ko govorimo o terenski prehodnosti po naših gozdovih.

Outlander je sicer do skrajnosti nezahtevno prevozno sredstvo. Samodejni menjalnik deluje dobro in ne obremenjuje voznika z vprašanji, kot so: »ali imam v ta klanec pravo prestavo ali bi moral pretakniti morda eno nižje« in podobno.

Za povrh vsega pa se je izkazal kot uporaben tudi na navadni asfaltni cesti, na kateri je potovanje z njim najlepše do 90 km/h.

Cena testnega vozila: 2.530.000 SIT

Motor: 4-taktni, enovaljni, tekočinsko hlajen. 499 cm3, uplinjač, električni/ročni zagon

Prenos moči: brezstopenjski samodejni menjalnik CVT (H, N, R, P), stalni pogon na zadnji par koles, priklopljiv štirikolesni pogon (zapora diferenciala).

Vzmetenje: spredaj MacPhersonove vzmetne noge, zadaj posamične obese z enim blažilnikom na kolo.

Gume: spredaj 25 - 8-12, zadaj 25 x 10 - 11

Zavore: kolutne zavore 2 + 1

Medosna razdalja: 1244 mm

Višina sedeža od tal: 877 mm

Posoda za gorivo: 16 l

Suha masa: 269 kg

Zastopa in prodaja: Ski&sea, d. o. o., Mariborska 200a, 3000 Celje, tel.: 03/492 00 40

HVALIMO IN GRAJAMO

+ uporabnost

+ terenska prehodnost

+ udobje

+ doseg s polno posodo za gorivo

+ homologiran je za dva potnika

- cena

- na trenutke smo si zaželeli več moči

Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič