Cagiva Canyon 500

Evropa je zibelka motociklizma in poleg Japonske gonilna sila razvoja v motociklizmu. A konkurenca s Kitajske pritiska vse močneje. Bo evropskim proizvajalcem uspelo obdržati vodilno vlogo?

2. 3. 2006

Če je pred dvema letoma ’padla’ domača proizvodnja skuterjev zaradi cenejše konkurence z vzhoda, so nekateri že pripravili orožje za protinapad med večjimi motocikli. Cagiva Canyon 500 in Cagiva River 500 sta trenutno najmočnejša med njimi.

Ta dva motocikla sta dokaz, da se da! Ljudje, kupci, ki želijo poceni, a kakovosten motocikel, so dobili pravi, čistokrvni evropski izdelek. Še več; pohvali se z uglednim dirkaškim pedigrejem! Cagiva je namreč ena redkih znamk, ki ji je v športu v sodobni zgodovini uspelo konkurirati velikim japonskim proizvajalcem (petkrat svetovni prvak v motokrosu, dvakrat zmaga na Dakarju in mešanje štren z Mamolo in Kocinskim v kraljevem razredu moto GP). Ni slabo, mar ne?

Po zatonu pred nekaj leti se Cagiva sedaj vzpenja kot feniks iz pepela in veste, kaj je pri tem najbolje? V teh sušnih letih niso pozabili, kako se naredi dober motocikel. Prvi dokaz za to je bil Raptor 650, ki smo ga vozili lani in nas je navdušil z uporabnostjo in voznostjo. Vprašanje je bilo, ali lahko Canyon 500, ki je od Raptorja cenejši za kar 670 tisočakov, kljub vsemu naredi dober vtis na nas.

Skeptičnosti je bilo konec po prvih kilometrih. Da, tudi zračno hlajen motor je še vedno lahko uporaben in zabaven. Cagiva nas je prepričala z dobro preračunanim menjalnikom, ki ob dejstvu, da motocikel suh ne preseže 164 kilogramov na tehtnici, 500-kubičnemu agregatu z 39 KM omogoča dovolj zabavno in živahno vožnjo. Seveda motor ni športnik in v njem ne gre iskati tehnološko najsodobnejših rešitev. A kljub temu ima vse, kar potrebuje zelo dober motocikel, ki je v prvi vrsti namenjen manj izkušenim motoristom in motoristkam. Je lahkoten, izredno nezahteven in zanesljiv med vožnjo, ob vsem tem pa nima nobenih napak, ki bi ga v naših očeh očrnile. Idealen je za ženske, ki si želijo lepega in prijaznega ’jeklenega konjička’. Vsem, ki ste v motociklizmu še sveži, vsekakor priporočamo enovaljnik in ne dvo- ali štirivaljne motorje, ki so težji in precej zahtevnejši za vožnjo. Razmislite o Canyonu!

No, kljub vsemu Cagiva ni nedolžna muca, ki je samo videti dobro. Motor zgledno potegne pri 3.000 vrtljajih in se brez težav zavrti do 5.000 vrtljajev. To je tudi njegovo najučinkovitejše delovno območje. A da ne bo pomote: pri oznaki 5.000 še ni konec veselja. Zračno hlajeni enovaljnik se zvrti do 7.000 vrtljajev, ko analogni merilnik hitrosti v peti prestavi doseže tudi 160 kilometrov na uro. Z enim potnikom je pospeškov povsem dovolj za živahno prehitevanje kot tudi za uživanje na ovinkasti cesti. Pohvalimo lahko tudi zavore, ki so za tak značaj motocikla odlične. Niso agresivne, kar je prav, saj motorist za učenje potrebuje postopnost, kajti le tako lahko nadgradi svoje znanje in pridobi zaupanje v svoje reakcije. Konec koncev pa glede na to, da Canyon sodi med male potovalne enduro motocikle in se pod kolesi kdaj pa kdaj znajde tudi makadam, agresivne zavore ne bi bile najboljša rešitev.

Bi si upali staviti na Canyona? Če nas vprašate, je odgovor da. Zakaj? Zato ker ima vse, kar mora imeti odrasel potovalni enduro: dobro vetrno zaščito, prožen in dovolj močan motor, udoben položaj sedenja za voznika in sopotnico. In ker v vožnji ne utrudi. Tresljaji? So prisotni, a niso zoprni in zato tudi na daljši poti nemoteči. S ceno 1, 123.200 tolarjev in z dvema letoma garancije je motocikel vsekakor vreden razmisleka. Aha, pa še to: naš dober znanec je s Cagivo Canyon 500 prevozil 100.000 kilometrov. Vas zanima njegov komentar? »To je neuničljiv motocikel, « je bil kratek in jedrnat.

Cagiva Canyon 500

Cena testnega vozila: 1.123.200 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, enovaljni, zračno hlajen. 497, 8 cm3, 39 KM pri 6.500 /min, 44 Nm pri 5.200 /min, Uplinjač Mikuni BST 40, katalizator

Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice Marzocchi, zadaj enojni hidravlični blažilnik Sach.

Gume: spredaj 100/90 R19, zadaj 140/80 R17

Zavore: spredaj 1 x kolut premer 296 mm, zadaj kolut premera 240 mm

Medosna razdalja: 1.463 mm

Višina sedeža od tal: 795 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 20 l/4, 2 l

Suha masa: 165 kg

Zastopnik: Zupin Moto Sport, d. o. o., Lemberg 48, Podplat, tel: 051/304 794

Hvalimo

cena

kakovost izdelave

oblika

vetrna zaščita

uporabnost in prijaznost

Grajamo

glasen motor (zračno hlajen enovaljnik)

malce majhen za voznike, višje od 180 cm

besedilo: Peter Kavčič

foto: Peter Kavčič in Bore J.