Italijanska Cagiva je bila nekaj let v globoki finančni krizi. Nobenih novosti, le predelave znanih starih modelov, skratka, brez prave življenjske energije. Časi so se od tedaj zelo spremenili!
Odkar so finance rešili Malezijci ter pripeljali nov kapital in nove ljudi v to nekdaj zelo uspešno znamko s slončkom kot zaščitnim znakom, smo videli prvi rezultat ob predstavitvi novega Raptorja 650. Slečenega roadsterja s preverjenim Suzukijevim dvovaljnim motorjem ’V’ so nadgradili (sodoben elektronski vbrizg goriva) in mu vtisnili pečat pristnega italijanskega oblikovanja.
Nekaj lahko trdimo z gotovostjo: Raptor 650 je med najlepšimi roadsterji srednjega razreda. Cilj je bil namreč jasen: narediti motocikel, ki bo na velikem domačem trgu ob boku Ducatijevega Monstra 620. Ob pogledu na aerodinamično zapognjen minimalistični vetrobranski ščitnik nad okroglim žarometom, na skladne bočne linije, dvojno izpušno cev in slečen agregat v lepo narejenem jeklenem cevnem okvirju nimamo pripomb.
Cagiva ima vse, kar mora imeti sodoben motocikel tega razreda. Spredaj vilice USD, par 298-milimetrskih zavornih kolutov, majhno maso (suha tehta 180 kg), močan motor z veliko navora in nezahtevne vozne lastnosti.
Raptor vse to premore, še več! V vožnji nas je resnično navdušil s svojo nezahtevnostjo, kar je dobra novica za nove voznike in dekleta, saj ta motocikel lahko obvladajo tudi nežne ženske ročice. Toda to ni vse: nas, verjetno res malce razvajene novinarje, je prepričal tudi s športnim značajem, s katerim se vsekakor pohvali. Odločitev, ali bo pokazal prijazen ali nekoliko agresivnejši značaj, pa je odvisna predvsem od voznika. Z njim je bilo prijetno počasi križariti med ovinki, kjer smo lenarili s pretikanjem prestav v natančnem menjalniku in pospeševali zgolj z dodajanjem plina. Našo željo po športnem ’polaganju’ ovinkov pa je potešil ob odločnejšem dodajanju plina.
Motor namreč zmore 74 odlično razporejenih ’konjev’ do 9.000 vrtljajev na minuto, okvir in geometrija motocikla dopuščata hitro in natančno spremembo smeri, obenem pa ohranja mirnost tudi v dolgih hitrih ovinkih. Seveda ne moremo govoriti o superšportnih zmogljivostih, toda Cagiva na zelo prijazen način do uporabnika v sebi združuje vsakega po malem, nekaj športnosti in lastnosti potovalnega motocikla.
Potovalnega smo zapisali zato, ker je to eden najudobnejših motociklov v srednjem razredu. Voznik namreč sedi dovolj pokončno, da je vožnja neutrujajoča (k temu veliko pripomore aerodinamični ščitnik nad sprednjo lučjo), sovoznica pa bo navdušena nad udobnim sedežem in namestitvijo sovozniških stopalk. Verjetno bi bil z manjšim sovozniškim sedežem Raptor videti še bolje (športno), toda pri Cagivi so nam razložili, da so se za večji sedež odločili povsem zavestno in z jasnim ciljem, da zagotovijo udobje tudi sopotnici.
Raptor 650 je dokaz, da v Cagivi niso pozabili, kako se naredi dober motocikel. Za 1, 797.120 tolarjev ni najcenejši, krivično pa bi bilo trditi, da je precenjen. To je motocikel za telo, duha in dušo, za sprostitev. Ne pričakujemo, da jih bo na naših cestah kar mrgolelo ob poceni japonskih motociklih, toda kdor bo sedel na novem Raptorju, bo že vedel, za kaj. To, da bo drugačen od večine, je samo eden od razlogov.
Cagiva Raptor 650
Cena testnega vozila: 1.797.120 SIT
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, dvovaljni, tekočinsko hlajen, 645 cm3, 74 KM pri 9.000 /min, 63, 5 Nm pri 7.000 /min, elektronski vbrizg goriva
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Vzmetenje: spredaj hidravlične teleskopske vilice USD, zadaj enojni hidravlični blažilnik
Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 160/60 R17
Zavore: spredaj 2 x kolut premer 298 mm, zadaj kolut premera 220 mm
Medosna razdalja:1.440 mm
Višina sedeža od tal: 770 mm
Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 17, 5 l/5, 1 l
Suha masa: 180 kg
Zastopnik: Zupin Moto Sport, d. o. o., Lemberg 48, Podplat, tel. št.: 051/304 794
Hvalimo
oblika
vozne lastnosti
prijaznost do uporabnika
udobje (tudi za dva)
kakovost izdelave
Grajamo
v tem razredu ni med najcenejšimi
besedilo: Peter Kavčič
foto: Saša Kapetanovič