Can-Am Outlander 400 EFI

Tisti i na koncu imena poleg elektronsko nadzorovanega ­vbrizga goriva, ki je sicer ­absolutna novost na tem Outlanderju, pomeni tudi idealno.

19. 11. 2008

Če bi nas kdo vprašal (in ponavadi nas), kateri štirikolesnik naj izbere, a ne ve natančno, kaj je zanj najprimerneje, bi mu brez dvoma svetovali Can-Ama Outlanderja 400. To je najbolj vsestranski, najbolj prijazen in najbolj celovit štirikolesnik, ki je primeren tako za trdo delo v gozdu ali na kmetiji kot za športne avanturistične podvige.

Ključ do tako širokega spektra uporabe je že v sami zasnovi in detajlih.

Če začnemo pri motorju: je enak, kot smo ga poznali že lani, razlika je le ta, da se za potrebe evropskega trga napaja z gorivom prek elektronsko nadzorovane enote 46-milimetrskega sesalnega grla. Elektronski vbrizg deluje odlično, motor vžiga mrzel ali vroč, ne pozna cukanja pri dodajanju plina, naraščanje motorne moči pa poteka v lepi zvezni krivulji brez neljubih presenečenj.

Na terenu se odlično izkaže in svojo nalogo opravi brez napak tako pri hitrejšem diru po kolovozih in makadamih kot tudi med plezanjem čez skale in podrte hlode v gozdu. A še tako dober elektronski vbrizg goriva mu ne bi pomagal, če ne bi imel dobrega menjalnika. Za nezahtevno uporabo so mu namenili brezstopenjski menjalnik CVT, kjer lahko s položajem prestavne ročice izbirate med počasno, hitro in vzvratno vožnjo.

Navor se prenaša enakomerno na vsa štiri kolesa, na težko prehodnem terenu pa si pomaga še s sprednjo zaporo diferenciala. Torej je povsem primeren tudi za popolne začetnike, ki šele odkrivajo čar vožnje in avanture s štirikolesniki. Ob tako preprostem menjalniku in prijaznem ter neagresivnem značaju motorja ni nobenih težav s privajanjem ali z učenjem. Ročico le prestaviš v pravo lego in s palcem na desni roko 'odpreš' plin.

Drugi del skrivnosti, zakaj je Outlander tako uspešen na terenu in ne nazadnje tudi na cesti, pa tiči v vzmetenju. Vsa štiri kolesa so obešena posamično, spredaj si pomaga s parom MacPhersonovih rok, zadaj pa s parom neodvisnih rok. V praksi to pomeni odličen oprijem vseh štirih koles, saj dobro delujoče vzmetenje skrbi, da so kolesa ves čas na tleh (razen ko se odločite za kakšen skok, denimo).

Ker zadaj nima toge preme, dovoljuje večje hitrosti na neravnem terenu, še posebej dobro pa se izkaže na razritem in skalnatem kolovozu, kjer bistveno mirneje, kot smo sicer vajeni pri štirikolesnikih z zadnjo togo osjo, premaga neravnine. Na asfaltu ga ni treba ves čas popravljati v zastavljeni smeri, saj mirno potegne do hitrosti 80 km/h, kar je le dodaten argument v prid varnosti, izpostaviti pa moramo še odlično delujoče zavore (trikrat kolut).

Omeniti velja tudi, da je bil opremljen z dvema močnima prtljažnikoma, na katera lahko naložite do 45 (spredaj) in do 90 (zadaj) kilogramov tovora. Če se boste odpravili na daljši izlet, tako ne bo težav s prtljago, šotorom in preostalo opremo za kampiranje. No, le lovci, ki jim je med drugim tudi namenjen takle Outlander, boste morali malo paziti, da po nesreči ne uplenite kapitalnega jelena ali medveda, saj ga ne boste spravili na prtljažnik. Lahko pa Outlander vleče za seboj do 590 kilogramov težko prikolico!

Ker je danes skrb za okolje vse pomembnejša tema, moramo poudariti še, da je agregat izredno tih in nemoteč za okolico med delovanjem, poleg tega pa je bil Outlander obut v gume, ki kljub grobemu profilu ne poškodujejo podrasti ali travne ruše.

Outlander je namenjen predvsem tistim, ki se radi zabavajo v naravi, a se jim terenski avtomobili zdijo preveliki, okorni. Na takem štirikolesniku doživljaš naravo okoli sebe intenzivneje, kar je prav poseben čar. Če pa nameravate z njim delati, vam tudi ne bo odrekel poslušnosti. Morda ni odveč podatek, da poleg tega z najmanjšim 400-kubičnim motorjem ponujajo še 500-, 650- in 800-kubične agregate, torej se najde za vsakogar nekaj, tako za manj kot za zelo zahtevne ljubitelje štirikolesnikov. Vsem pa je skupna vsestranska uporabnost.

Tehnični podatki

Cena testnega vozila: 9.900 EUR

Motor: enovaljni, štiritaktni, 400 cm? , tekočinsko hlajen, elektronski vbrizg goriva.

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p

Prenos moči: neštetostopenjski menjalnik CVT.

Okvir: jeklen.

Vzmetenje: spredaj roke MacPherson, gib 120 mm, zadaj posamične obese gib 203 mm.

Zavore: spredaj dva koluta, zadaj enojni kolut.

Gume: 25 x 8 x 12, 25 x 10 x 12.

Medosna razdalja: 1.244 mm.

Višina sedeža od tal: 889 mm.

Gorivo: 20 l.

Suha masa: 301 kg.

Kontakt: Ski-Sea, d. o. o., Ločica ob Savinji 49 b, 3313 Polzela, 03 492 00 40, www.ski-sea.si

Hvalimo in grajamo

+ vsestranski značaj

+ moč in navor motorja

+ zabava

+ zavore

- cena