Malo je vozil, za katera lahko rečemo, da dobro opravljajo dve stvari naenkrat. Can-Am Outlander 650 Max je med njimi.
0Njegova robustna zasnova, če ga pogledamo od okvirja naprej pa do vseh kakovostnih sestavnih delov in do najmanjšega detajla, omogoča premagovanje velikih naporov.
Ni naključje, da prav Can-Amov Outlander v vseh izvedbah (na voljo sta še močnejši z 800- kubičnim motorjem in šibkejši s 400 kubičnimi centimetri), na vseh primerjalnih testih v ZDA nenehno zaseda najvišja mesta. To, da smo zapisali, da njegov uspeh ni naključje, pripisujemo lastnostim, ki jim konkurenca pogosto ne pride blizu niti na papirju.
Točno ta model, ki smo ga preizkusili na najbolj strmih in razritih kolovoznih poteh, makadamskih cestah in ne nazadnje asfaltu, ko smo z njim 'skakali' po opravkih v mestu, je odličen kompromis med športnostjo in uporabnostjo, dveh pomembnih lastnosti, ki sta med ATV-ji vedno zelo cenjeni.
Z njim boste imeli dober izgovor, da vam ne bo treba v fitnes studio. Ob živahni vožnji se je treba namreč kar nagarati (beri: držati za krmilo in prestavljati zadnjico levo in desno), ko bočno drsi skozi ovinke, obenem pa pozimi nanj obesite plug ali za vlečno kljuko zapnete prikolico in gremo veselo na delo. A vozi ga lahko tudi neizkušen voznik, saj se moč motorja na kolesa (z gumbom izberete pogon na vsa štiri ali le na zadnji par koles) prenaša prek samodejnega menjalnika.
Že pogled na njegov zadek, natančneje v podvozje, razkriva, da ne gre za staro zasnovo s togo premo, ampak za par posamično obešenih koles, kar je v svetu teh štirikolesnikov najaktualnejša novost. Vsak, ki da nekaj nase, ima v ponudbi tako podvozje ali pa ga pospešeno razvija.
No, Bombardier, oziroma po novem Can-Am, je bil v tem prvi. Novost se takoj opazi tudi na terenu, ko je kolovozna cesta razrita od močnega deževja, in med vožnjo po luknjastem makadamu. Ni več tistega tipičnega tresenja ali udarcev, ki bi se prenašali na voznika, ampak le mehko, mirno blaženje neravnin, kar zelo izboljša vozne lastnosti ATV-ja pri večjih hitrostih.
Pravzaprav se Can-Am Outlander sedaj pelje po razriti podlagi in tudi po asfaltni cesti (vsi Can-Amovi štirikolesniki so pri nas homologirani za cesto in jih je dovoljeno voziti v prometu) kot sodoben športno-terenski avto. Največja hitrost, ki jo doseže, sicer ni 200 kilometrov na uro, ampak zmernih 120 kilometrov na uro. Morda bi lahko šel še hitreje, a pri tej hitrosti je še vedno dovolj miren in ubogljiv med vožnjo, skratka varen.
A bolj kot cesta je njegov dom v gozdu. Ne moremo si predstavljati boljšega prevoznega sredstva za lovce ali upravitelje velikih gozdov, kjer je dostop ali prehod težak zaradi slabih gozdnih poti. Tam, kjer je vožnja s terenskim avtomobilom že ekstremna in zelo zahtevna, tale Outlander premaga vsako oviro z otročjo lahkoto. Obenem lahko vleče za sabo kar 590 kilogramov tovora, česar pa tudi ne moremo zanemariti. Predvsem pa to počne brez škode, saj so njegove meje mnogo višje, kot si povprečen uporabnik štirikolesnika sploh upa.
Rotaxov štiritaktni dvovaljnik zasnove V je zelo tih in varčen, balonaste gume pa bistveno manj poškodujejo podlago. Tako tudi takrat, ko ne gre drugače, kot da se zapelješ zunaj ceste ali kolovoza, za seboj ne pustiš dveh globokih kolesnic, ampak le malce pomečkano travo.
Morda se cena slabe tri milijone tolarjev sliši zelo veliko na začetku, a ko pomislimo na nizke stroške vzdrževanja in registracije, majhno porabo goriva in prehodnost po najtežjem terenu, se račun bolj nagiba v prid takemu štirikolesniku kot pravemu terenskemu avtomobilu. Še največja minusa sta, da se je v deževnem vremenu pač treba obleči v dežni kombinezon in da se na njem lahko naenkrat peljeta največ dva potnika. Res pa je, da bosta v gozdu uživala veliko bolj kot v avtomobilu.
Can-Am Outlander Max 650 H.Q. EFI
Cena testnega modela: 2.990.000 SIT
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, dvovaljni, tekočinsko hlajen, 650 cm3, 58 Nm pri 5.500/min, elektronski vbrizg goriva, električni zagon
Prenos moči: brezstopenjski samodejni menjalnik, prenos na zadnji par koles ali na 4x4, reduktor.
Nosilnost prtljažnika: spredaj do 45 kg, zadaj do 90 kg
Vzmetenje: spredaj posamične vzmetne noge, gib 203 mm, zadaj posamične vzmetne noge, gib 228 mm.
Gume: spredaj 26 - 8-12, zadaj 26 x 10 - 12
Zavore: spredaj 2x kolut, zadaj 1x kolut
Medosna razdalja: 1.499 mm
Višina sedeža od tal: 877 mm
Posoda za gorivo: 20 l
Suha masa: 318 kg
Zastopnik: Ski&sea, d. o. o., Mariborska 200a, 3000 Celje, tel: 03/492 00 40
Hvalimo
- uporabnost
- enostavnost in prijaznost do uporabnika
- kakovost izdelave in materialov
- velika posoda za gorivo in s tem velik doseg
Grajamo
- cena
- v zadnji predal za drobnarije lahko prodre voda, nima pa odtočnega kanalčka
Peter Kavčič
Motor: | 4-taktni, dvovaljni, tekočinsko hlajen, 650 cm3, 58 Nm pri 5.500/min, elektronski vbrizg goriva, električni zagon |
---|---|
Prenos moči: | brezstopenjski samodejni menjalnik, prenos na zadnji par koles ali na 4x4, reduktor. |
Zavore: | spredaj 2x kolut, zadaj 1x kolut |
Vzmetenje: | spredaj posamične vzmetne noge, gib 203 mm, zadaj posamične vzmetne noge, gib 228 mm. |
Višina: | 877 mm |
Posoda za gorivo: | 20 l |
Medosna razdalja: | 1.499 mm |
Teža: | 318 kg |