Can-Am Renegade 800 H.O. EFI

15. 2. 2007 | Matevž Hribar
Deli

Zdi se, da je v svetu štirikolesnikov manj barvitosti kot pri avtomobilih ali motociklih: če bi ATV-je različnih znamk odel v isto barvo in odstranil napise, bi večino izmed njih le težko ločil med seboj. Obstajajo pa izjeme in eno smo imeli priložnost preizkusiti takoj, ko je čez Pacifik priletela na sončno stran Alp.

Oglejte si video.

Če sodite po videzu, težko verjamemo, da se zdi Renegade komu ’mlačen’. Oblikovali so ga v športnem duhu, zato so poteze ostre. Dva para okroglih očk nevarno strmita predse, blatniki so visoko nad grobo ozobljenimi gumami. Če se osredotočimo na prednji del, bi lahko potegnili oblikovalsko vzporednico z lani predstavljeno Yamaho R6, ki je razburila motoristično javnost s svojo napadalno zunanjostjo. Takemu rumena barva lepo pristaja in lahko vam zaupamo, da je to tudi edina barva, v kateri bo na voljo.

Da smo si na jasnem: kljub hudo ’našpičenemu’ videzu Renegade ni čistokrvni športnik. Zgrajen je namreč okrog enake osnove kot njegov bolj delovno usmerjen brat Outlander, od katerega je lažji za 19 kilogramov. Ima tudi enak Rotaxov motor z dvema valjema v obliki črke V, ki ga je pravo veselje že samo poslušati! Za lažjo (zvočno) predstavo: dvovaljnik enake zasnove in istega proizvajalca, le z 200 kubičnimi centimetri več, ima v sebi skritega Aprilia RSV1000 …

Moč se prenaša prek samodejnega menjalnika CVT, od tam pa prek kardanskih drogov na kolesa. Ta so vpeta na posamične obese, za blaženje sunkov na vsako izmed njih pa skrbijo plinski blažilniki. Vso to drobovje je očem dobro vidno, če se sklonimo malce nižje in poškilimo pod rumeno (trpežno, na udarce odporno) plastiko.

Ko zajahamo udoben sedež, krmilo lepo sede v roke, postavljeno pa je dovolj visoko, da vožnja stoje ni mučna za hrbtenico. Na desni strani imamo ročico menjalnika, kjer lahko izbiramo med počasnim ali hitrim območjem delovanja, nevtralnim ali parkirnim položajem in vzvratno vožnjo. Pri hladnem stroju se pravkar omenjena ročica premika precej trdo in se rada zatakne. Gumb za zagon motorja je na levi strani krmila, kjer so tudi vsa druga stikala in ročica prednje zavore.

Na desni strani sta le ročica za plin in gumb za vklop štirikolesnega pogona. Da, testni novinec ima priklopljiv štirikolesni pogon, kar je glavni razlog, da ga ne moremo šteti med klasične športne kvade. Za preganjanje ’na počez’ vklopite pogon le na zadnji kolesi, ko teren postane težje prevozen, pa s preprostim pritiskom na gumb vklopite pogon na vsa štiri kolesa.

Delovanje samodejnega menjalnika je odlično. Dovoljuje počasno in lagodno vožnjo, ob grobem pritisku desnega palca pa skoči brez obotavljanja. Med testno vožnjo je bil asfalt moker in tudi ob vklopu pogona na vsa štiri kolesa se zdrsavanju nismo mogli ogniti. Končna hitrost vsekakor znaša več od tiste, ki je za štirikolesnike še ’zdrava’, baje pa potegne čez 130 kilometrov na uro! Že pri hitrostih nad 80 kilometrov na uro lahko hitrejši ovinki ali kratke grbine ogrozijo stabilnost, zato podatki o končni hitrosti pri štirikolesnikih niti nimajo pravega pomena.

Pomembnejša je odzivnost motorja pri katerikoli hitrosti in ta je pri Renegadu odlična. Med počasnim plezanjem čez težji teren se brezstopenjski menjalnik in prožen dvovaljnik dobro ujameta in voznik se lahko povsem posveti gibanju na štirikolesniku. Kolutne zavore delujejo dobro, le ročico zadnje bi lahko nastavili malenkost nižje. Pohvaliti velja prostor za noge, ki ne drsi in je dobro zaščiten pred blatno prho izpod koles.

Renegade je dobra izbira za vse, ki jim je Outlander preveč ’traktorski’, pa bi si vseeno želeli pogon (tudi) na vsa štiri kolesa. Pogonski sklop, vzmetenje in vozne lastnosti so odlični, le cena utegne koga odvrniti od nakupa. Kdor zmore, pa naj si ga le privošči.

Can-Amova oprema

Kot narekujejo trendi zadnjih let, so tudi Američani za svoja vozila pripravili bogato paleto zaščitne opreme v lastnih barvnih kombinacijah. Ustrezna obleka in obutev je tako in tako obvezna oprema na takem stroju (v kratkih hlačah in brez rokavic nikar! ), če pa se vse skupaj še stilsko ujema s štirikolesnikom, toliko bolje. Trpežne hlače širokega kroja, vodotesen tekstilni jopič in udobne rokavice, ki smo jih imeli prav tako možnost preizkusiti, so se izkazali kot dobra izbira.

  • Pulover 80, 34 EUR
  • ‘Top’ iz flisa 92, 70 EUR
  • Rokavice 48, 48 EUR
  • Hlače 154, 5 EUR
  • Jopič 154, 19 EUR
  • Jopič iz flisa 144, 09 EUR
  • Vetrovka 179, 28 EUR
  • Majica 48, 91 EUR
  • T-majica 27, 19 EUR

Tehnični podatki

  • Motor: 4-taktni, dvovaljni, tekočinsko hlajen 800 cm3, 15 kW (20, 4 KM) (blokirana različica), 73 Nm pri 5.500/min, elektronski vbrizg goriva
  • Prenos moči: brezstopenjski menjalnik CVT, kardan
  • Okvir: cevni jeklen
  • Vzmetenje: štirje posamično vpeti blažilniki
  • Gume: spredaj 25 x 8 x 12 palcev (635 x 203 x 305 mm),
  • zadaj 25 x 10 x 12 palcev (635 x 254 x 305 mm)
  • Zavore: spredaj 2x kolut, zadaj 1x kolut
  • Medosna razdalja: 1.295 mm
  • Višina sedeža od tal: 877 mm
  • Posoda za gorivo: 20 l
  • Suha masa: 270 kg
  • Garancija: dve leti
  • Zastopnik: SKI&SEA, d. o. o., Mariborska 200a, 3000 Celje tel. št.: 03/492 00 40
  • Cena testnega vozila: 14.200 EUR

Hvalimo in grajamo

+ videz

+ moč

+ menjalnik (preprosto upravljanje)

- zatikajoč menjalnik pri hladnem motorju

- visoko postavljen vzvod zadnje zavore

Matevž Hribar

Foto: Saša Kapetanovič