CH Racing WXE 125

20. 12. 2005 | Peter Kavčič
Deli

R v imenu CH Racing ni napisan kar tako, ker se dobro sliši, ampak ima ime dirkaško tradicijo, okronano z mnogimi naslovi svetovnih prvakov v enduru. Za tem imenom stoji Fabrizio Azzalin, šef Husqvarnine enduro ekipe.

Zgodba s CH-jem se je začela pred leti, ko so v delavnici, kjer nastajajo tovarniški Husqvarnini dirkalniki, fantje malce eksperimentirali in naredili zabaven mini ’kroser’. Posel je zacvetel in iz majhnih motociklov za otroke je zrasel zanimiv 125-kubični motocikel, ki je na voljo v enduro ali supermoto izvedbi. Tokrat vam bomo razkrili, kaj zmore WXE, torej enduro izvedba.

Naj razjasnimo nekaj stvari: CH Racing je doslej najboljša kombinacija med dirkalnim (beri: na terenu skoraj neuničljivim) in poceni motociklom, ki bi se sicer zlomil na prvem razritem kolovozu. Na njem so plastični deli enaki kot na Husqvarni WRE, torej kakovosten material, ki se ne zlomi ali spraska ob prvem padcu. Poleg tega se pohvali z neuničljivim Yamahinim štiritaktnim agregatom, ki ga zažene ali nožni zaganjalnik ali pa pritisk na gumb električnega zaganjalnika, up-side down vilicami in blažilnikom s progresivno vzmetjo. Na dirkalniku se bodo torej najstniki počutili tudi udobno.

Ob preprosti enduro zasnovi je CH-Racing zelo lahek in okreten. Kot nalašč za zabavo na zmerno zahtevnem terenu. Zakaj zmerno zahtevnem? Zato ker to ni dirkalnik, ampak motocikel, s katerim se bo šestnajstletnik lahko vozil v šolo, ob prostem času pa zabaval v bližnjem gozdu ali na kolovoznih poteh. Tam se namreč WXE znajde najbolje. In kar pokaže, je povsem dovolj za adrenalinsko mrzlico. Sami smo ta test na našo prošnjo podaljšali z dveh tednov na dobra dva meseca. Tako nas je navdušil in zabaval mali motocikel. Pri Zupin Moto Sportu (sedaj imajo predstavništvo in prodajna mesta tudi v Sloveniji) so nam seveda prijazno ugodili, tako da smo se lahko zabavali do onemoglosti.

V čem je čar tega igrivega enduro motocikla? V tem, da kljub 8 kilovatom, ki jih premore motor, zmore zagotoviti dovolj pospeška in hitrosti, da ni dolgčas. Je tudi odličen učni pripomoček tako za svežega kot izkušenega motorista (ali motoristko). Celo dirkači z dirk za MotoGP se občasno zabavajo s podobnimi igračami na peščeni ovalni stezi in pridobivajo občutek za drsenje. Vse te ’konje’, ki jih imajo sodobni cestni ali dirkalni motocikli, je treba namreč znati ukrotiti in najboljši način za to je učenje na takem motociklu, ki ti z lahkoto odpusti vozniške napake.

Fizika je fizika, pa če je v motorju 12 ali 120 ’konjev’. Občutek, ki ga motorist pridobi, pa je tista prednost, ki mu pomaga v nepredvidenem kritičnem položaju. Kdor namerava postati motorist oziroma motoristka in želi to ostati čim dlje, se naj najprej nauči osnov. Potem je močnejši motocikel le še nadgrajevanje osvojenega znanja. Naj bo motociklizem užitek in sprostitev, ne pa strah in zakrčenost na prezahtevnem jeklenem konjičku. Komaj čakamo na supermoto izvedbo, da vidimo, kje so meje skrajnih nagibov na asfaltnih ovinkih.

CH Racing WXE 125

Cena testnega vozila: 810.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, enovaljni, zračno hlajen, 124 cm3, 8 kW (11 KM) pri 7.250/min, uplinjač, el./nožni zagon

Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj hidravlične teleskopske vilice (USD), zadaj enojni hidravlični blažilnik

Gume: spredaj 80/90 R21, zadaj 110/80 R18

Zavore: spredaj 1 x kolut premer 260 mm, zadaj kolut premera 200 mm

Medosna razdalja: np

Višina sedeža od tal: 920 mm

Posoda za gorivo: 8 l

Masa s polno posodo za gorivo: 107 kg

Zastopnik: Zupin Moto Sport, d. o. o., Lemberg 48, Podplat, tel. št.: 051/304 794, www.zupin.de

Hvalimo in grajamo

+ cena

+ vzmetenje, zavore

+ izdelava

+ uporabnost, zabava

- v strmih klancih motor opeša

Peter Kavčič

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, enovaljni, zračno hlajen, 124 cm3, 8 kW (11 KM) pri 7.250/min, uplinjač, el./nožni zagon
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga
Zavore: spredaj 1 x kolut premer 260 mm, zadaj kolut premera 200 mm
Vzmetenje: spredaj hidravlične teleskopske vilice (USD), zadaj enojni hidravlični blažilnik
Višina: 920 mm
Posoda za gorivo: 8 l
Medosna razdalja: np
Teža: 107 kg