Ducatijeva Multistrada se je v teh nekaj letih popolnoma ‘prijela’ v svetu motociklizma. V Italiji, kjer srce najbolj utripa v desmo ritmu, še posebej. Prenovljena, z novejšim motorjem je zdaj bolj zanimiva kot kdaj prej.
Italijani so z imenom Multistrada lepo opisali značaj, predvsem pa namen tega motocikla. Za besedo multi se seveda skriva široka uporabnost, ki je gotovo tisto bistvo, ki določi, kam spada v populaciji vedno večjega števila različnih motociklov. To je namreč eden najbolj vsestranskih Ducatijev, ki si jih lahko zamislite.
In če zraven dodate še drugi del imena, torej strada, kar pomeni cesta ali ulica, je vse še bolj kristalno jasno. Po Ducatijevo so torej vse ceste Multistradin dom.
In res je, da se rdeča zverina, ki tako kot vsak Ducati rohni z globokim dvovaljnim basom, dobro znajde v marsikateri vlogi. S svojo geometrijo okvirja, kotom vilic, medosjem in s kupom kakovostnih komponent tvori celoto, ki ji asfaltni ovinki niso tuji. Najbolj uživa tam, kjer je treba najbolj nagibati, in vzmetenje na primer se pri tem prav nič ne pritožuje, še manj se pritožujejo zavore. Če ne bi ravnokar pokazali povsem novega Hypermotarda, tesnega sorodnika, s katerim si deli veliko sestavnih delov, bi brez zadržkov rekli, da so pri Ducatiju supermoto odkrili že pred štirimi ali petimi leti.
Ima namreč vse, kar motocikel naredi ‘supermoto’. No, morda le zunanji videz ni čisto pravi za to kategorijo - po videzu nedvomno spada v družino potovalnih enduro motociklov (tudi makadamska podlaga Multistradi ni tuja). Med odkrivanjem novih cest smo na trenutke pogrešali le nekaj več vetrne zaščite, a to šele nad 130 km/h. Šele pri 180 km/h začne Multistradi počasi pojemati sapa (v sklonjeni aerodinamični drži dopušča tudi vožnjo malo nad 200 km/h), a le kdo se danes ves čas vozi več kot 180 km/h. Če pa je želja po hitrosti velika, potem pač Multistrada ni pravi Ducati in treba bo vzeti motocikel z oznako supersport oziroma superbike.
Ob tako vsakodnevno uporabnem motociklu lahko zaključimo le še s povabilom: če vas mika Ducati in če ste željni zabave na dveh kolesih, obenem pa bi sem ter tja radi mahnili tudi na daljšo, večdnevno turo, potem le pot pod noge,
ceste čakajo.
Ducati 1100 DS Multistrada
Cena testnega vozila: 12.000 EUR
Motor: dvovaljni, štiritaktni, 1078 cm3, 70 kW (95 KM) pri 7.750 /min, 100 Nm pri 7.000/min, el. vbrizg goriva
Okvir, vzmetenje: jeklen cevni krom-molibden, spredaj nastavljive vilice USD, zadaj enojni nastavljivi blažilnik
Zavore: spredaj koluta premera 320 mm, zadaj 245 mm
Medosna razdalja: 1.462 mm
Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 20/6, 2 l.
Višina sedeža od tal: 850 mm
Masa: 196 kg brez goriva
Kontakt: www.motolegenda.si
Hvalimo in grajamo
+ vsestranska uporabnost
+ motor
+ kakovostne komponente
+ prepoznaven videz
+ Ducati zmaguje v MotoGP-ju
- cena
- nekaj toplote uide od motorja in izpuha do sedeža
- visoki vozniki se bodo počutili malce utesnjeno
- v skrajnem levem ali desnem položaju krmila se roka dotika vetrne zaščite
Peter Kavčič, foto: Marko Vovk