Ducati 999 Monoposto

26. 12. 2002
Deli
Ducati 999 Monoposto

Svetlobnih devet let je že tega, ko sta gospoda Tamburini in Bordi pričarala takratno čudo tehnike - Ducatija 916. Motoristična legenda je bila rojena. Še danes, na začetku 21. Stoletja, je 916 svež kot mlada deklica. Toda odhaja. Na njegovo mesto prihaja nova Ducatijeva kraljeva referenca. Model 999. Kralj je mrtev - živel novi kralj!

Tudi dirkaški trio Foggarty, Corser in Bayliss je z modelom 916 konkurenci v zadnjem desetletju pošteno prašil hlače. A tudi najbolj sveže moči se nekoč izčrpajo. Geni in nrav homo sapiensu ne pustijo spati. Ta brska, raziskuje, rovari in ustvarja. Išče še boljše od najboljšega. Včerajšnji odgovori danes že ne zadoščajo, jutri bodo današnji zgodovina. Današnji Ducatijev odgovor ima preprosto ime: Ducati 999 Monoposto. Bo postal nova zvezda in vladar motorističnega neba?

Ustvarjanje nove Ducatijeve zgodbe je bilo zaupano kar hišnemu oblikovalskemu oddelku v domači Bologni. Da so Italijani presegli stereotipe o sosedih in priznajo le najboljše, dokazuje tudi mož na čelu tega oddelka. Ta ni Italijan, temveč Francoz Pierre Terblanche. Res, Monoposto je logični nastavek poimenovanja, saj je namenjen solo uživanju. Tisti, ki se adrenalinu radi predajate v paru, si boste privoščili model Biposto.

Prvič sem se v živo srečal z novim Ducatijem na septembrskem Intermotu, nekaj mesecev kasneje pa sem ga imel priložnost poganjati po Mlečni cesti. Rajžo sem začel kar na tovarniškem dvorišču v Bologni. Toda preden sem se odpeljal, me je obstopilo nekaj Ducatijevih delavcev, ki so, ne boste verjeli, Ducatija 999 videli prvič v živo.

Razumljivo, če vam povem, da v Bologni izdelujejo samo del motocikla, oklep in zaključno podobo pa jim namenijo drugje. Fantje so me zasuli z vprašanji, sam pa sem se zavihtel na Ducatija in odvihral iz tovarne: eh, pobje, čvekali bomo drugič. Sedaj je čas za uživanje!

Rdeče in mehko

Vožnjo po tekmovalni stezi so mi odgovorni prepovedali. Vrag, pa tako me je vleklo nanjo. Z novo Ducatijevo zvezdo sva primorana obirati lokalne cestice. Hja, kaj hočem: bolje je vrabec v roki kot golob v strehi. Ko sem ga spravil v tek, je dvovaljnik pod menoj zabasiral s svojim značilnim glasom. Že v prvih metrih vožnje sem občutil, da je novi 999 bolj uglajen kot njegov predhodnik.

Rdeči lepotec daje občutek večje mehkobe. Vibracij v vožnji skoraj ni, tista trda Ducatijeva sklopka je samo še spomin, menjalnik je mehak, kot bi se z vročim nožem sprehajal po maslu, zvok zadaj za mojim hrbtom pa me ne spominja več na kompresorski hrup pnevmatskega kladiva.

Da je na novem Ducatiju obilje elektronike, pred katero mu kljub rdeči barvi ni treba zardevati pred japonsko konkurenco, mi je bilo tudi jasno takoj, ko sem pritisnil na gumb za zagon. Kot v kakšnem znastvenofantastičnem filmu je ob straneh analognega merilnika vrtljajev nameščena množica stikal. S pritiskom nanje elektronika postreže s podatki o delovanju agregata, sami vožnji in morebitnih okvarah na elektronskih sklopih dvokolesnika. Bogato.

Predhodnik, natančneje model 998, je novemu Ducatiju posodil dvovaljno motorno srce »Testastretta«. Vsajen v novo mehansko okolje, je nadgrajen z novim izpušnim sistemom in večjo zračno komoro. Drugače oblikovan izpušni sistem je speljan pod sedežem, kjer je namesto legendarnega para izpušnih loncev kvadratast enojni kos z dvema odprtinama.

Moč agregata je s 124 KM podobna tisti v modelu 998, kljub temu pa je motor v novem modelu živahnejši kot pri predhodniku. Končna hitrost je po zaslugi novih tehnoloških rešitev za pet kilometrov večja. Posledično je večji navor, ki se je s 97 povzpel na 104 Nm pri 8000 vrtljajih/min.

Ducati 999 Monoposto je lagodno vozen in natančen že pri manjših hitrostih in za 16 odstotkov (to trdijo v tovarni) bolj tog in čvrst kot predhodnik. Razlog kaže iskati tudi v novem jeklenem okvirju in novi dvojni zadnji nihajki. Motocikel je v počasni vožnji nevtralen, kako se bo odzival pri hitrejši, pa vam bom zaupal takrat, ko se bom z njim zapodil po Grobniku.

Na Monopostu sem se počutil neprisiljeno, tudi višjerasli se boste kljub manjšim meram, zato pa izboljšani ergonomiji počutili prav solidno. Novost - sedež je, skupaj s posodo za gorivo, mogoče po vzdolžni osi premakniti za celih šest centimetrov in si tako prilagajati oddaljenost od krmila. Takšno možnost nastavljanja resda ponujajo tekmovalni motocikli, pri »civilnih« pa sem se s tem srečal prvič.

Nožne stopalke je možno namestiti v pet različnih položajev, zadnje vzmetenje je popolnoma nastavljivo, nastavljiv je celo kot sprednjih vilic. Vse za prilagajanje voznikovim željam in potrebam. Navdušen sem tudi nad zavornim kompletom; sumim, da so ga Italijani uvozili z drugega planeta - tako dober je!

Sposobnost prilagajanja motocikla lastnikovim željam, sveža podoba, prvovrstna oprema in zaupanja vredni agregat »Testastretta« so kamenčki v mozaiku Ducatija 999 Monoposto. Meni je bil čas za igranje z njim skopo odmerjen, vam pa želim, da boste z njim uživali dalj časa. Če boste zanj odkartali 17 000 evrov.

Ducati 999 Monoposto

TEHNIČNI PODATKI

Motor: 4-taktni, 2-valjni, tekočinsko hlajen

Prostornina: 998 cm3

Kompresija: 11, 4 : 1

Elektronski vbrizg goriva

Sklopka: Suha, večploščna

Prenos moči: 6 prestav

Največja moč: 91 kW (124 KM) pri 9 500/min

Največji navor: 104 Nm pri 8000/min Vzmetenje (spredaj): Nastavljive vilice USD, f 43 mm

Vzmetenje (zadaj): Popolnoma nastavljiv blažilnik

Zavore (spredaj): 2 koluta f 320 mm, 4-batna čeljust

Zavore (zadaj): Kolut f 240 mm

Kolo (spredaj): 3, 50 x 17

Kolo (zadaj): 5, 50 x 17

Guma (spredaj): 120/70 x 17 (Pirelli Corsa)

Guma (zadaj): 190/50 x 17 (Pirelli Corsa)

Medosna razdalja: 1420 mm

Posoda za gorivo: 15, 5 litra

Suha masa: 195 kg

Zastopa in prodaja

Sku­pi­na Claas d.d., Za­lo­ška 171, (01/54 84 789), Ljubljana

Zoran Majcan

Avtor je novinar revije Avto Klub

Foto: Željko Puhovski

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, 2-valjni, tekočinsko hlajen
Navor: 104 Nm pri 8000/min Vzmetenje (spredaj): Nastavljive vilice USD, f 43 mm
Prenos moči: 6 prestav
Zavore: 2 koluta f 320 mm, 4-batna čeljust
Vzmetenje: Popolnoma nastavljiv blažilnik
Posoda za gorivo: 15,5 litra
Medosna razdalja: 1420 mm
Teža: 195 kg