Ducati oživlja klasiko. GT 750 je v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja izvabljal vzdihljaje občudovanja in poželenja. Dobrodošli nazaj v preteklosti, predstavljamo vam povsem novega in zadnjega od trojčkov družine sport classic.
V današnjem času, ko kraljujejo superšportniki, je Ducati GT 1000 odlična alternativa za vse, ki so se naveličali ’tiščanja’ in konfekcijskih motociklov, obenem pa bi še vedno radi uživali v sproščeni in uživaški vožnji.
A da ne boste razumeli napak. Ducati je znamka, ki jo prežema strast do motociklizma in detajlov, ki jih najdete le na lepotcih iz tovarne v Borgu Panigale. To GT 1000 dokazuje na vsakem milimetru svojega zloščenega kroma in v čudovito rdečo barvo odete pločevine. Motocikel si s svojim zvezdniškim predhodnikom pravzaprav deli le ime in grobo zunanjo podobo, vse drugo je novo, rezultat 18-mesečnega trdega dela Ducatijevih inženirjev v razvojnem oddelku.
Motocikel poganja preizkušen, 1000-kubični dvovaljnik L, ki je seveda zračno hlajen in ima na valj po dva desmodromično krmiljena ventila. Motor omogoča tako mirno vožnjo, kjer voznik in sopotnica lahko v miru uživata v prijetnih tresljajih dvovaljnika in ob značilnem Ducatijevem zvoku iz kromiranih izpušnih cevi, kot živahno vijuganje po ovinkasti cesti. Okvir iz jeklenih cevi v kombinaciji z vzmetenjem (spredaj Marzocchijeve USD-vilice premera 43 milimetrov, zadaj dvojni blažilniki) motociklu zagotavlja tisto mirnost in stabilnost na ravnini in v dolgih ovinkih, po kateri so stari Ducatiji najbolj sloveli. V vožnji je GT 1000 zato izredno natančen in presenetljivo lahkoten. Nekaj povsem drugega, kar bi si za starinski oziroma klasični motocikel sploh upali predstavljati. Kaj šele zavore; Brembo je poskrbel, da se 185 kilogramov, kolikor suh tehta GT 1000, zanesljivo in hitro ustavi.
Zaradi zelo sproščenega in pokončnega položaja za krmilom in dejstva, da zagotavlja veliko udobja tudi za sopotnico (odličen sedež), si upamo trditi, da je to najprijaznejši in najuporabnejši Ducati v tem trenutku. Če se spogledujete s klasiko in so vam všeč motocikli z dušo ter predvsem če vam gre na živce dejstvo, da vsi vaši znanci vozijo med seboj bolj ali manj podobne si japonske konfekcijske motocikle, ste zreli za GT-ja 1000. Inženir Taglioni, vse čestitke, naredili ste motocikel, ki je moderen tudi po 35 letih! n *Inženir Taglioni je oče starega Ducatija GT 750, ki so ga predstavili leta 1971.
Ducati GT 1000
Cena testnega vozila: 2.499.000 SIT
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, L 2-valjni, zračno hlajen, 992 cm3, 67, 7 kW (92 KM) pri 8.000/min, 91, 1 Nm pri 6.000 /min, elektronski vbrizg goriva Marelli 45 mm. Sklopka: hidravlična, oljna, večploščna.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: jeklen cevno.
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice USD premera 43 mm, zadaj dvojni blažilnik.
Zavore: spredaj 2x kolut premera 320 mm, plavajoča 2-batna čeljust, zadaj 1x kolut premera 245 mm.
Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 180/55-17. Medosje: 1425 mm.
Višina sedeža od tal: 830 mm.
Posoda za gorivo: 15 l. Suha masa: 185 kg.
Kontakt: Skupina Class, d. d., Zaloška 171 Ljubljana, tel: 01/54 84 789
Hvalimo
večna oblika
vsakodnevna uporabnost
je Ducati (torej tudi športen)
Grajamo
cena (ne, če pomislimo, da je Ducati)
vetrna zaščita
mladina verjetno nikoli ne bo razumela, zakaj nam je všeč
besedilo: Peter Kavčič
foto: Ducati