Ducati Hypermotard 1100

Če ste tip človeka, ki mu ugaja sledenje pogledov mimoidočih, je Hypermotard prava stvar za vas.

5. 11. 2008

Italijanska estetska dovršenost in smisel za detalje sta poskrbela, da je Hypermotard motocikel, ki ne bo pustil ravnodušnega še tako zahtevnega ljubitelja motociklov. Že na prvi pogled nam postane jasno, da je to pravi Ducati, saj ima, kljub temu da je to njihov prvi supermoto motocikel, ogromno elementov, ki so značilni za to italijansko znamko.

Za estetsko zanimivo, a ne tako uporabno rešitev so se izkazala ogledala, ki so pritrjena ob strani ščitnika ročk in jih je mogoče zapreti, kadar vpogleda za svoj hrbet ne potrebujemo. Kadar pa se z razprtimi ogledali prebijamo skozi mestno gnečo, postane motocikel občutno preširok za manevriranje.

Voznikov položaj na motociklu je pokončen in neutrujajoč. Sedež je velik in udoben ter ponuja dovolj prostora in udobja tudi sopotniku. Po kakšni uri in pol vožnje lahko pričakujete, da se vam bodo po zadnjici začeli sprehajati mravljinci, ampak to je navsezadnje Ducati, zato so vibracije obvezne, niso pa tako moteče, da bi vam bil zaradi tega kaj manj všeč.

Kar se tiče lege na cesti, ima Hypermotard zanimivo lastnost. Ko ga nagnemo v ovinek, se na začetku normalno odzove, nato se začne nagibanju upirati, potem pa zopet kar 'pade' v ovinek. Lastnost, zaradi katere voznik potrebuje nekaj kilometrov, da se je privadi. Dogaja se tudi, da pri bolj športni vožnji stopalke hitro podrgnejo ob asfalt, in to ne tiste, na katerih počivajo stopala, ampak se zaiskrita vzvoda menjalnika in zadnje zavore.

Motor je sposojen pri Multistadi in premore zavidljivo mero navora, kar pomeni, da je skrb za prehitro pojenjanje moči motorja pri Hypermotardu odveč. Menjalnik je naravnost odličen, kratek in natančen, celo boljši kot pri japonskih športnih motorjih. Za učinkovito ustavljanje poskrbijo zelo močne Brembove zavore, ki jim je s stiskom ročice zavore mogoče zelo lahko dozirati moč, zato ne povzročajo skrbi tudi manj izkušenim voznikom.

Kljub posebnostim, ki bi lahko nekoga motile, je Ducatijev Hypermotard zagotovo motocikel, ki bi si ga marsikdo želel imeti v svoji lasti, pa najsi bo zaradi užitkov v vožnji ali pa zgolj zaradi čistega nastopaštva.

Tehnični podatki

Cena testnega vozila: 11.500 EUR

Motor: dvovaljni V, štiritaktni, zračno hlajen, 1.078 cm? , elektronski vbrizg goriva (45 mm).

Največja moč: 66 kW (90 KM) pri 7.750 vrt/min.

Največji navor: 103 Nm pri 4.750 vrt/min.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: jeklen cevni.

Zavore: spredaj 2 koluta 305 mm, štiribatne čeljusti, zadaj 245 mm kolut, dvobatna čeljust.

Vzmetenje: spredaj nastavljive vilice Marzocchi 50 mm, 165 mm giba, zadaj nastavljiv enojni blažilnik Sachs, 141 mm giba.

Gume: spredaj 120/70–17, zadaj 180/55–17.

Višina sedeža od tal: 845 mm.

Posoda za gorivo: 12, 4 l.

Medosna razdalja: 1.455 mm.

Teža: 179 kg.

Zastopnik: Nova Motolegenda, Zaloška cesta 171, Ljubljana, 01/548 47 68, www.motolegenda.si.

Hvalimo in grajamo

+ položaj voznika

+ motor

+ menjalnik

+ zavore

+ zvok

- lega v zavoju

- prenizko postavljene stopalke

Marko Vovk, foto: Matej Memedovič