Za Američane pravijo, da hočejo iz vsega, kar prinaša zaslužek, iztisniti še tisto, zadnje možno. To se očitno ponavlja tudi pri Ducatiju, odkar ga je prevzela družba Texas Pacific Group. Vsem uspešnicam so dodali še toliko izvedb z dodatno opremo, da se je število modelov kar podvojilo. Še posebej se je namnožila družina Monster, tako da najbrž celo njeni člani ne vedo več, koliko jih je. 600-, 750 in 900-kubični, v izvedbah Normal, City in Chrom, vse skupaj pa lahko še kot Dark.
Zanimiv je Dark 600 s svojim brutalnim videzom, vendar kljub temu najcenejši Ducati. Ko ga pogledamo od blizu, spoznamo, da barva rezervoarja ni enostavna motna črnina, ampak so ji dodali drobne kristale. Prava Ducatijeva kakovost, ne pa kaka cenena plaža.
Po tehnični plati se Dark ne razlikuje od že znane 600-kubične verzije, vendar pa so po petih letih izdelovanja naredili nekaj popravkov. Za boljšo prilagoditev uplinjača nizkim temperaturam so oljno napeljavo speljali okoli plovcev, da pa to ne bi povzročilo pregrevanja in nastajanja zračnih mehurčkov poleti, so dodali še termostat.
Resonance, ki so se prej pojavljale med napol praznim rezervoarjem in zračnim filtrom, so odpravili s plastjo penaste gume. Ta pa obenem preprečuje, da bi motor preveč ogreval voznikovi koleni.
Lega na cesti je ostala takšna, kot je bila, in prav je tako. Agregat V2 s kratkim gibom ima natančno enake mere kot pred 20 leti in je zelo dozorel. Je pravi vzorčni primer mehko tekočega, hkrati pa značajskega dvovaljnika, ki nikoli ni dolgočasen. Za to poskrbita glasna suha sklopka in nezgrešljivi Ducatijev staccato.
Monster ne premore merilnika vrtljajev, saj ga niti ne potrebuje, kajti pravi ducatist ve, da se ta motor najbolje počuti pri srednjih vrtljajih. Če vrtljaji zdrsnejo prenizko, ni krize, na zgornjem koncu ima pa tako ali tako še nesramno veliko rezerve.
Podvozje je uglašeno športno trdo, za širokim krmilom, oprt na rahlo nazaj pomaknjeni opori za noge pa sedi voznik tako, kot se za streetfighterja spodobi. Bi se dalo še kaj izboljšati? Če je Ducatiju že uspelo cevko hidravlično vodene sklopke oviti v jekleno pletenico, zakaj niso storili tako tudi pri zavornih napeljavah? Tako bi bilo zavorno moč mnogo natančneje dozirati. Morda pa so to prepustili uporabniku, ki mora imeti še kakšno možnost popravkov. Sicer pa pri Monsterju Dark nikakor niso varčevali.
Zastopa in prodaja: Skupina Claas d.d., Zaloška 171, (01/54 84 789), Lj.
Tehnični podatki
Motor: 2-valjni 4-taktni V-motor z zračno-oljnim hlajenjem, kot med valjema 90 stopinj - po 1 odmična gred v glavi - po 2 ventila na valj, desmodromično vodena - mazanje z mokrim karterjem -
2 uplinjača Mikuni f 38 mm - gorivo eurosuper OŠ 95
Vrtina x gib: 80 × 58 mm
Prostornina: 583 cm3
Kompresija: 10, 7 : 1
Največja moč: 40 kW (54 KM) pri 8250/min
Največji navor: 51 Nm (5, 2 kpm) pri 7000/min
Prenos moči: primarni zobniški prenos - večploščna hidravlično vodena suha sklopka - petstopenjski menjalnik - veriga
Okvir: cevno, spodaj odprto jekleno paličje - medosna razdalja 1430 mm, kot glave 23 stopinj, predtek 94 mm
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice upside-down = 0 41 mm, gib 120 mm - zadaj aluminijasta nihajka s sredinskim blažilnikom, gib 144 mm
Gume: spredaj 120/70 ZR 17 - zadaj 160/60 ZR 17
Zavore: spredaj 1× kolutna zavora = f 320 mm s štiribatno četljustjo - zadaj kolut =
f 245 mm z dvobatno čeljustjo
Mere in masa: višina sedeža 770 mm - posoda za gorivo/rezerva: 16, 5/3, 5 l - masa z gorivom 192 kg
Ducati Monster 600 Dark, zmogljivosti: največja hitrost 177 km/h, pospeški (s sopotnikom) 0-100 km/h: 5, 0 s (6, 2); elastičnost (s sopotnikom) 60-100 km/h: 7, 3 s (9, 0) in 100-140 km/h: 17, 1 s (23, 9); testna poraba 5, 3 l/100 km.
Imre Paulovits
Motor: | 2-valjni 4-taktni V-motor z zračno-oljnim hlajenjem, kot med valjema 90 stopinj - po 1 odmična gred v glavi - po 2 ventila na valj, desmodromično vodena - mazanje z mokrim karterjem - |
---|---|
Navor: | 51 Nm (5,2 kpm) pri 7000/min |
Prenos moči: | primarni zobniški prenos - večploščna hidravlično vodena suha sklopka - petstopenjski menjalnik - veriga |
Okvir: | cevno, spodaj odprto jekleno paličje - medosna razdalja 1430 mm, kot glave 23 stopinj, predtek 94 mm |
Zavore: | spredaj 1× kolutna zavora = f 320 mm s štiribatno četljustjo - zadaj kolut = |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske vilice upside-down = 0 41 mm, gib 120 mm - zadaj aluminijasta nihajka s sredinskim blažilnikom, gib 144 mm |
Teža: | višina sedeža 770 mm - posoda za gorivo/rezerva: 16,5/3,5 l - masa z gorivom 192 kg |