Ducati Multistrada

Multistrada je svojevrsten posebnež med enduro motocikli. Pa ne zaradi zvenečega imena, ampak zato, ker se z njim ne boste prav pogosto preganjali po makadamskih podlagah.

14. 7. 2005

Sicer pa drugega od Ducatija tudi ne gre pričakovali. Razred enduro motociklov so spretno izkoristili za povečanje ponudbe, ne pa za kosanje s KTM-om, Husqvarno in podobnimi, saj so vanj vrinili motocikel, ki izstopa na področjih, kjer je Ducati najmočnejši. Vas oblikovno ni prepričal? Prav, morda se moramo tukaj celo strinjati z vami, toda pri tem ne smemo mimo dejstva, da je Multistrada redek primerek, tako da ga ne boste zamenjali s tekmeci. Da gre za Ducati, pa je danes tako ali tako že vsem jasno. Tudi tistim, ki se na motocikle ne spoznajo.

Okvir je cevni, tako kot pri drugih Ducatijih, spredaj so vpete Marazocchijeve vilice, zadaj nastavljivi Sachsov blažilnik, zavore so - tako kot pri vseh Ducatijih - Brembove in že hiter pregled imen kooperantov jasno pove, da so pogoji za zadostne užitke med ovinki izpolnjeni. Ker govorimo o najmanjši Multistradi, ki je hkrati tudi najmlajša (na svet je privekala letos), je prav, da povemo še, da je v primerjavi s 1000-kubično sedež nameščen nižje (za 20 milimetrov), da je posoda za gorivo manjša (za pet litrov), da med merilniki ne boste našli potovalnega računalnika in da se v okvirju skriva dvovaljni (L-twin) agregat, sposojen z najmanjšega Monstra.

Še vedno upate, da govorimo o motociklu, ki se ne ustraši makadama? Sedite nanj in vaši upi bodo v hipu zbledeli. Sedež je, podobno kot pri cestnih motociklih, izdatno poglobljen, položaj sedenja je sicer pokončen, toda zvok, ki prihrumi in dveh izpušnih cevi, speljanih pod sedežem, zopet jasno oznani, kakšen je značaj motocikla. Ročice za plin, zavore in sklopko ter stopalka menjalnika se presenetljivo poslušno odzivajo na ukaze. Pravo nasprotje so nekateri manj pomembni deli, ki so pritrjeni na motocikel po italijansko. V prvem hipu se vam nehote celo zazdi, da ste sedli na poškodovan motocikel.

Toda brez bojazni, saj govorimo o Ducatiju. To pomeni, da mu tega ne boste zamerili. Tolažijo vas namreč druge stvari. Na primer motor, ki je kljub 63 ’konjičem’ presenetljivo poskočen. Omaga šele, ko se na pot odpravita dva. Relativno kratka medosna razdalja in skromna masa obljubljata lahkotno premagovanje ovinkov. In če so na platiščih še prave gume, potem je tale Multistrada lahko presenetljivo hiter motocikel. Jasno, tudi po zaslugi odličnih zavor, ki v vsakem trenutku kljubujejo voznikovim ukazom in zlepa ne omagajo.

Ni kaj, odgovorni pri Ducatiju očitno ne lažejo: Multistrada združuje udobje in uporabnost enduro ter natančnost in moč cestnih dvokolesnikov.

Cena testnega vozila: 2.149.200 SIT

Motor: 4-taktni, 2-valjni, L-twin, zračno hlajen, 618 cm3, 46, 4 kW/63 KM pri 9500/min, 55, 9 Nm pri 6750/min, elektronski vbrizg goriva (Marelli)

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje in okvir: nastavljive prednje vilice (Marzocchi), zadaj enojni nastavljiv blažilnik (Sachs), cevni okvir

Gume: spredaj 120/60 ZR 17, zadaj 160/60 ZR

Zavore: spredaj 2-krat kolut, premer 300 mm (Brembo), zadaj kolut, premer 240 mm (Brembo)

Medosna razdalja: 1459 mm

Višina sedeža od tal: 830 mm

Posoda za gorivo: 15 l

Masa brez goriva: 183 kg

Zastopa in prodaja: Class, d. d., Zaloška 17, Ljubljana, tel. 01/54 84 764

HVALIMO IN GRAJAMO

+ zavore

+ motor

+ menjalnik

+ tog okvir

+ imidž

- končna izdelava

- vetrna zaščita

- cena

Matevž Korošec, foto: Saša Kapetanovič