Ducati je v zadnjem času na moč produktiven, saj vsako leto trgu ponudi množico modelov, tako novih kot prenovljenih ali nadgrajenih. A njihova dvovaljna športnost ostaja temelj modelne palete iz Bologne.
Eden od takšnih modelov je superšportni Panigale 959, ki je bil javnosti predstavljen lani na salonu v Milanu. Je brat večjega modela Panigale 1299, naslednik predhodnika Panigale 899. Italijani mu pravijo kar 'mali Panigale', čeprav z resno, skoraj litrsko prostornino.
Povečava
Z največ spremembami so se v Bologni poigrali okoli agregata: ta ima povečan hod (s 57,2 na 60,8 mm), novi sta ročična gred in ojnica, drugačni sta glavi valjev, drseča sklopka je taka kot pri večjem bratu, nov je vbrizg goriva. Agregat izpolnjuje novo okoljsko normo Euro 4 in tako lahko mirno čaka na začetek leta 2017, ko ta začne veljati. Prav zaradi omenjenega standarda so izpušne cevi – v našem primeru par novih dvojnih Akrapovičevih topov – večjega premera (zdaj 60 namesto 55 mm). Nekaj manjših sprememb je bil deležen okvir, sprednji vetrni ščit je tak kot pri modelu 1299. Obilje elektronskih pomagal; ›Ride by Wire‹, DTC (Ducati Traction Control), Boschov ABS, DQS (Ducati Quickshift) skrbi, da je deklariranih 157 'konjev' bolj ali manj vedno pod nadzorom.
Steza in izven nje
Panigaleja 959 tokrat nismo imeli priložnosti voziti na stezi, zato njegovih potencialov in meja nismo odkrivali ter iskali. Jasno je, da je Panigale rasni superšportnik mamljivih linij in izborne tehnike. Samo glejte, kaj počne na zadnjih dirkah svetovnega prvenstva Superbike (WorldSBK) Valižan Davies, ko s Panigalejem redno zmaguje, in to kar na obeh preizkušnjah dirkaškega vikenda! Hm, torej kako? Je s tem strojem možen obisk domače trgovine ali skok do kina? Je! Ne glede na superšportni značaj stroja se znajde tudi v obiranju dnevnih zavojev. Navaditi se je pač treba sključene dirkaške drže, udobja ne pričakujte in vedite, da so instrumenti potopljeni globoko pod sprednji ščit – tako so bolje vidni na stezi, ko voznik čelado prisloni na posodo za gorivo. Brembove zavore besno grizejo v dvojne 320-milimetrske sprednje kolute, da je veselje, popolnoma nastavljivo Showino vzmetenje zahteva, da se mu posvetite, če ga želite osvojiti. Celoten motocikel je prava kombinacija in kompromis moči ter vozljivosti za vsestransko vožnjo (dnevno vožnjo sem in tja ter stezo), v izkušenih rokah ni ne premočan ne prešibak.
besedilo: Primož Jurman, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | As Domžale Moto center |
---|---|
Cena testnega modela: | 17.490 EUR € |
Motor: | dvovaljni Superquadro, 955 kubičnih centimetrov, V-zasnove, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, štirje ventili na valj, desmodronično krmiljenje ventilov |
---|---|
Moč: | 115,5 kW (157 KM) pri 10.500/min |
Navor: | 107,4 Nm pri 9.000/min |
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, veriga |
Zavore: | Brembo, spredaj dva koluta 320 mm, štiribatne radialno vpete čeljusti monobloc, zadaj kolut 245 mm, dvobatna čeljust, trostopenjski ABS |
Vzmetenje: | spredaj nastavljive teleskopske vilice Showa 43 mm, zadaj nastavljiv blažilnik Sachs, gib kolesa 130 mm |
Gume: | 120/70-17, 180/60-17 |
Višina: | 810 mm |
Posoda za gorivo: | 17 l |
Medosna razdalja: | 1.431 mm |
Teža: | 176 kg |