Dunlop Sportmax Qualifier

2. 3. 2006 | Peter Kavčič
Deli

Ob novi Dunlopovi gumi za športne motocikle Sportmax Qualifier se je samo od sebe postavljalo vprašanje, ali se kvalificira v boju za prestiž v tem izredno zahtevnem segmentu.

Če bi bil na koncu naslova vprašaj, bi se o tem še vedno spraševali, ker pa je namesto tega klicaj, je to trditev. Zakaj smo tako gotovi? Preprosto zato, ker je to odlična guma. Preizkusili smo jo tako na dirkalni stezi v španski Almeriji kot po zavitih cestah v okolici tega obmorskega mesteca.

V čem je skrivnost napredka gume Sportmax Qualifier? Na prvem mestu je po besedah vodilnih mož pri Dunlopu znanje, ki si ga nabirajo s testiranji, skozi dolga leta izkušenj in z dirk v raznih prvenstvih po vsem svetu (superbike, supersport, GP 250 in GP 125 ter moto GP). Sledi visoka tehnologija, ki omogoča, da dognanja z dirk in s testiranj na maloserijskih gumah prenesejo v proizvodni proces velikoserijskih cestnih gum. Zahteve motoristov so ob vse zmogljivejših motociklih namreč vedno večje in prav segment, kjer konkurira Sportmax Qualifier, je v velikem porastu in predstavlja kar 45 odstotkov celotnega trga.

Qualifier je torej nova guma, ki ima morda celo najzahtevnejšo nalogo od vseh v bogati Dunlopovi paleti. V primerjavi s strogo dirkalnimi gumami, ki so specializirane za nespremenljive pogoje vožnje po dirkališču (asfalt je iz kroga v krog enak), in upoštevajoč dejstvo, da so na voljo v vsaj treh različnih trdotah zmesi gume in da takrat, ko zapade dež, motocikel zapeljemo v bokse (ali pa nanj namestimo dežne gume), mora Qualifier zagotoviti dober oprijem in stabilnost tako na slabem kot dobrem asfaltu in seveda tudi takrat, ko nas daleč od doma preseneti dež. Veliko za eno gumo, kaj?

No, ker smo motoristični novinarji po definiciji našega poklica nekje vmes med proizvajalci, ki običajno hvalijo svoj izdelek do nebes, in med končnimi uporabniki, torej vami, dragi bralci, ki za svoje veselje odštejete lepe vsote trdo zasluženega denarja, jemljemo svoje poslanstvo zelo resno.

Kot smo omenili v uvodu, nas je nova Dunlopova guma navdušila. Naj natančneje razložimo, zakaj.

Najprej zaradi časa, ki ga guma potrebuje, da se segreje na pravo delovno temperaturo. Po enem ogrevalnem krogu na dirkališču gre z novim Qualifierjem brez težav že zelo hitro skozi vse ovinke. V drugem krogu pa je Suzuki GSX-R 1000 že na polno pel skozi kratko izpušno cev. Prav tako nimamo razloga za slabo kritiko, ko guma spravi na tla vse te konje in tudi malo ne zdrsne. Dunlopovcem je uspelo zagotoviti minimalni čas segrevanja gume na pravo temperaturo, kar omogoči nova zmes gume, ki je sedaj mehkejša.

Nič novega, boste rekli, mehka guma se hitro segreje, a tudi hitro obrabi - napaka! Ni vse samo v novi zmesi gume, ampak v zgradbi samega plašča. Ta je namreč izdelan iz neskončnega opleta najlonskega pasu pod kotom 0 stopinj, kar ob novi tehnologiji nanašanja zmesi gume omogoča bolj enakomerno porazdelitev v celem radiju. Zadnja guma je zato tudi lažja za pol kilograma, kar pomeni ogromno na področju vodljivosti. Ob večji stabilnosti je rezultat tega manjša deformacija zmesi in preprečevanje kopičenja toplotne energije, ki je za gumo eden največjih sovražnikov.

To še ni vse. Žiroskopski učinek na gumo in platišče je zaradi manjše mase celotne gume manjši, kar nazadnje pomeni lažje in natančnejše delovanje vzmetenja. To pa so same dobre novice, ki vodijo do končnega rezultata: lahkotnejše in natančnejše vodljivosti motocikla. Vse to se na stezi več kot očitno tudi izraža, saj nam je Qualifier vseskozi vlival zaupanje, ki pa je pogoj za sproščeno in užitkov polno motoristično doživetje. Kljub deloma gladkemu asfaltu na dirkališču guma ni popuščala. Nismo zaznali znakov pretiranega segrevanja ne pretirane obrabe, in to kljub temu da je dirkališče znano po svojih hitrih in zelo dolgih ovinkih, ko je motocikel nadpovprečno veliko časa v nagibu. Svojo stabilnost si Qualifier zagotavlja tudi z večjo stično bočno površino med gumo in asfaltom. V dežju (tega žal ali pa na srečo nismo okusili) naj bi svojo nalogo dobro opravljali tudi na novo zasnovani kanali dezena in s tem poudarili uporabnost gume tudi na cesti.

A da ne boste mislili, da smo se vozili le po dirkališču (za tja ima Dunlop še bolj dirkaško gumo, ki se še hitreje potopi v ovinek), sledil je tudi celodnevni izlet po razgibanih španskih cestah, ki so se vile od gosto posejanih obmorskih letovišč do gorskih in zavitih serpentin. Sicer dobremu asfaltu se je na nekaterih mestih pridružilo slabo z zaplatami in s peskom posuto cestišče, kar je bil idealen poligon za cestno uporabnost.

No, tudi pri tej vožnji nismo imeli ene same graje, guma dopušča zanesljivo in udobno vožnjo, nikoli ni bila podhlajena niti pregreta, skratka ves čas en sam dober občutek, ki na koncu dneva privabi nasmešek na ustnice. Bilo je lepo, naredimo to še kdaj, je bila misel. Mar ni prav to bistvo motociklizma - uživati v stvareh, ki jih rad počneš? Na koncu testa je bilo jasno: Dunlop Sportmax Qualifier je odlična in zelo univerzalna guma za motocikle z veliko zmogljivostjo in motoriste, ki se radi zapeljejo na daljšo turo po cesti, a si občasno polepšajo življenje tudi s športnim dnevom na dirkališču.

besedilo: Peter Kavčič

foto: Dunlop